800
۰
در سایه بی‌توجهی متولیان فرهنگی صورت گرفت؛

ترویج بی‌حجابی توسط آرایشگاه‌های زنانه در سراوان

ترویج بی‌حجابی در سراوان توسط آرایشگاه‌های زنانه موجب واکنش امام‌جمعه اهل‌سنت این شهرستان شد و نصب بنرهای تبلیغاتی بی‌حجاب که خارج از عرف و اسلام است را زیبنده شهرستان ندانست.
ترویج بی‌حجابی توسط آرایشگاه‌های زنانه در سراوان
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ با نگاه گذرا به خیابان‌های سطح شهر و یا فضای مجازی شاهد فعالیت خارج از عرف برخی از صنوف به‌ویژه آرایشگاه‌های زنانه در سراوان هستیم.
 
 برخی از آرایشگاه‌ها و مراکز زیبایی پوست و مو در این شهر اقدام به نصب بنر تبلیغاتی با تصاویر خارج از عرف و اسلامی کرده‌اند که این موضوع باعث شد تا امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان در خطبه‌های نمازجمعه به این موضوع واکنش نشان دهد.
 
مولوی عبدالصمد ساداتی امام‌جمعه اهل‌سنت سراوان در واکنش نسبت به نصب تصاویر خارج از عرف بر سر درب آرایشگاه‌های زنانه در سراوان گفت: در جامعه اسلامی و شهر مذهبی نصب تصاویر زننده و بی‌حجاب برای تبلیغات بر سردر آرایشگاه‌های زنانه خلاف قانون و شئونات اسلامی است که گلایه شهروندان را در پی داشته و باید مراعات شود.
 
 وی افزود: افراد مجاز به این هستند که کار خود را انجام دهند؛ اما نباید موجب ترویج بی‌حجابی شود.
 
 فعالیت آرایشگاه‌های زنانه و مراکز زیبایی به اینجا ختم نمی‌شود؛ بلکه برخی از مدیران این مراکز و واحد صنفی با انتشار فیلم و تصاویری از مشتریان خود در شبکه‌های اجتماعی در حال ترویج بی‌حجابی و بی‌عفتی در شهر سراوان هستند که نیاز است متولیان امر نسبت به این امر مهم که دشمنان برنامه ویژه‌ای در این راستا دارد، داشته باشند.
 
 افسانه خیرخواه فعال فرهنگی در سیستان و بلوچستان به خبرنگار ما گفت: آرایشگاه‌های زنانه بدون درنظرگرفتن قوانین شرعی و صنفی با فیلم‌برداری از مشتریان و به اشتراک گذاشتن آن‌ها در فضای مجازی موجب شده‌اند تا بسیاری از خدمات ویژه بانوان برای عموم جامعه به‌خصوص مردان قابل رویت باشد.
 
 وی افزود: بر روی درب ورودی آرایشگاه‌های زنانه این عبارت به چشم می‌خورد: «ورود آقایان ممنوع». این ممنوعیت که طبق قانون نظام صنفی اعمال می‌شود، متصدیان آرایشگاه‌های زنانه را موظف کرده است تا آن را رعایت کرده و نسبت به انجام آن اهتمام ورزند. طبق قوانین کشور هیچ مردی این اجازه را ندارد که داخل آرایشگاه‌های زنانه شود و حتی به‌عنوان یک تماشاگر معمولی آرایش بانوان را از نزدیک مشاهده کند.
 
 این فعال فرهنگی ادامه داد: این مسئله تااندازه‌ای اهمیت دارد که حتی داماد نیز در روز مراسم عروسی نمی‌تواند وارد سالن آرایش شود و ورود نزدیکان وی و حتی فیلم‌بردار نیز ممنوع است.
 
 خیرخواه تصریح کرد: قانون بسیار دقیق و با جزئیات در ارتباط با آرایشگاه‌های زنانه سخن گفته است. حتی در قوانین جدید بنا شده به‌جای استفاده از پرده ورودی جهت پوشش آرایشگاه، متصدی واحد حتماً درب واحد را ببندد. همچنین طبق قانون نصب دوربین مداربسته در داخل آرایشگاه زنانه و حتی راهرو و حیاط مجاز نیست و چنانچه این مقررات رعایت نگردد، مجازات سختی در انتظار تخلف‌کنندگان خواهد بود.
 
 وی خاطرنشان کرد: با وجود تمام قوانین تصویب شده در صنف آرایشگری و نظارت مستمر از طرف بازرسان اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه و پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی، بعضی از آرایشگران قوانین را نادیده می‌گیرند و باهدف تبلیغ به ضبط تصاویر مشتریان اقدام کرده و آن‌ها را در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند.
 
 انتهای خبر/
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 27171
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *