800
۰
تنش آبی در گرم‌ترین روزهای سال همچنان ادامه دارد؛

سهم روستای ۷ هزارنفری سراوان هر ۵ روز ۱ ساعت آب!

رئیس آبفای سراوان گفت: دو پروژه حفر چاه و چاهک مصنوعی برای رفع مشکل آب در منطقه آسپیچ در حال احداث است که یک چاه تا دو هفته آینده وارد مدار خواهد شد.
سهم روستای ۷ هزارنفری سراوان هر ۵ روز ۱ ساعت آب!
به گزارش پایگاه خبری شستون، اهالی روستای هفت هزار نفری آسپیچ سراوان در گرمای طاقت فرسای این روزهای این منطقه دچار قطعی آب هستند و تامین آب به یک معضل اصلی و مهم برای آنها تبدیل شده است.

عبدالحمید دهواری دهیار روستای آسپیچ در گفتگو با شستون با اشاربه دیدار با رئیس آبفای سراوان در راستای پیگیری مشکلات در حوزه آب روستای آسپیچ، بیان کرد: در حال حاضر سهم اهالی این روزها هر پنج روز ۲ ساعت آب لوله کشی است.

وی با بیان اینکه صبر مردم لبریز شده است، ادامه داد: برداشت آب مفید با توجه به اینکه از لوله آب، هوا خارج می‌شود، تقریبا می‌توان گفت یک ساعت است.

دهیار روستای آسپیچ گفت: یک تانکر برای رفع مشکل مردم در روستا نصب کرده‌اند اما با توجه به گرمی هوا پاسخگوی نیاز اهالی این روستا نیست.

دهواری با توجه به مشکلات آبرسانی به صورت سقایی در این منطقه، ادامه داد: بعضی از کوچه‌های روستا به قدری تنگ و باریک است که حتی یک الاغ هم نمی‌تواند از آنجا تردد داشته باشد چه رسد به خودروهای آب رسان اداره آبفای سراوان، به همین دلیل ما نگران این مناطق هستیم.

وی خاطر نشان کرد: طبق پیگیری‌های صورت گرفته از اداره آبفا و دفتر نماینده حوزه انتخابیه قرار است یک چاهک مصنوعی در منطقه کهنوک احداث و سپس آب از آن منطقه به آسپیچ پمپاژ شود که این پروژه نیز احتمال این را دارد که پاسخ دهد یا ندهد.

یک حلقه چاه تا دو هفته دیگر وارد مدار می‌شود
سعید جنگی زهی رئیس آبفای سراوان پیرامون مشکل اهالی روستای آسپیچ، گفت: برای رفع تنش آبی در این منطقه دو پروژه حفر چاه آب و احداث چاهک مصنوعی را در دستور کار داریم که تا دوهفته آینده یک چاه آب وارد مدار خواهد شد.

وی افزود: آبرسانی به صورت سقایی در آسپیچ انجام می‌شود اما برخی از کوچه‌های روستا به گونه‌ای است که امکان تردد خودرو آبرسان وجود ندارد اما تانکر آب را تا نزدیک‌ترین محلی که امکان تردد وجود داشته باشد اعزام خواهیم کرد سپس اهالی روستا می‌توانند آب را تا درب منزل حمل کنند.

رئیس آبفای سراوان خاطر نشان کرد: یک دستگاه خودرو حامل تانکر جهت آبرسانی به آسپیچ اجاره کردیم که روزانه فقط ۲ میلیون تومان هزینه اجاره آن است که مشکل مردم مرتفع شود اما زمانی که در برخی از کوچه‌ها امکان عبور و مرور وجود ندارد کار دیگری نمی‌توان انجام داد، تا حدی کوچه باریک است که دستگاه نمی‌تواتند حفاری انجام دهد.

جنگی زهی به شهروندان توصیه کرد: از خرداد ماه تا پایان شهرویور افت فشار آب را در این منطقه شاهد هستم که در تیر و مردادماه به اوج خود می‌رسد، اگر ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب توسط شهروندان صورت گیرد تابستان را با کمترین دغدغه آب شرب پشت سر خواهیم گذاشت.

انتهای خبر/
يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 26639
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *