800
۰
عطش بی‌آبی در گرمای هوا؛

بحران بی‌آبی ساکنان روستای آسپیچ را کلافه کرد

بیش از هفت هزار نفر از اهالی روستای آسپیچ از نبود آب در این روستا در رنج و مشقت هستند.
بحران بی‌آبی ساکنان روستای آسپیچ را کلافه کرد
به گزارش پایگاه خبری شستون، معضل کم آبی این روزها در برخی از نقاط شهرستان سراوان در جنوب شرقی‌ترین نقطه کشور شهروندان را کلافه کرده است.
 
 تاخت و تازه گرما از یک سو و جولان کم‌آبی از سوی دیگر زندگی را برای ساکنین روستای آسپیچ سراوان با مشکل مواجه کرده است.
 
به گفته اهالی این منطقه اکثر مواقع آب لوله‌کشی قطع است و مردم مجبور هستند آب موردنیاز خود را از آب چاه کشاورزی تأمین کنند.
 
نبود آب باعث شده تا شهروندان برای مصارف روزانه خود، استحمام و دیگر موارد آب خریداری کنند که باتوجه‌به گرانی‌های موجود این امر نیز مشکلاتی را پیشروی شهروندان قرار داده است.
 
شهروندان هر تانکر آب سه هزارلیتری را با قیمت ۳۰۰ هزار تومان خریداری می‌کنند
 
عبدالحمید دهواری دهیار روستای آسپیچ در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: معضل کم‌آبی در منطقه به ۱۰ سال قبل بازمی‌گردد و مربوط به امروز و دیروز نیست که اهالی این خطه از کشور با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند‌.
 
وی افزود: پیگیری‌هایی از سال ۱۳۹۲ جهت بهبود این معضل انجام‌گرفته اما ثمربخش نبوده و این مشکل مرتفع نشده است.
 
دهیار روستای آسپیچ ادامه داد: بیش از بیست روز است که به‌صورت مداوم آب در این منطقه قطع و اهالی روستای آسپیچ هر تانکر آب سه هزارلیتری را با قیمت ۳۰۰ هزار تومان خریداری می‌کنند.
 
دهواری خاطرنشان کرد: به‌صورت سقایی در این منطقه آب‌رسانی می‌شود؛ اما پاسخ نیاز اهالی آسپیچ را نمی‌دهد، پیگیری‌هایی برای افزایش تانکرهای آب‌رسان از آبفای شهرستان صورت‌گرفته اما گفته می‌شود به دلیل نبود بودجه تانکرها اضافه نشده است.
 
وی گفت: سهمیه‌بندی روستایی صورت‌گرفته اما هر تانکر ۱۰ هزارلیتری فقط می‌تواند نیاز پنج خانوار را مرتفع سازد.
 
دهیار روستای آسپیچ تصریح کرد: این روستا هفت هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت دارد، یک قنات در روستا میان نخلستان‌ها وجود دارد که اهالی روستا به دلیل نبود آب لوله‌کشی از ساعت چهار صبح تا دو بامداد با گالن آب برداشت می‌کنند که در شأن مردم این منطقه نیست و نیاز است متولیان امر چاره اساسی اندیشیده کنند.
 
لازم به ذکر است خبرنگار ما جهت پیگیری این موضوع با رئیس آبفای سراوان تماس گرفت که وی پاسخگوی تلفن خود نبود؛ اما طبق رسالت خبری این پایگاه خبری آماده انتشار پاسخ آبفای سراوان دراین‌خصوص است.
 
انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdciyzaz3t1aqy2.cbct.html
 
پنجشنبه ۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 26579
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *