800
۰
خطیب نمازجمعه سراوان:

جهاد فی‌سبیل‌الله باعث ماندگاری نهضت کربلا شد

امام‌جمعه سراوان گفت: نهضت کربلا یک نمایشگاه کامل عملی است و به دلیل جهاد فی‌سبیل‌الله و عمل صالح امام حسین (ع) باعث ماندگاری آن شد.
جهاد فی‌سبیل‌الله باعث ماندگاری نهضت کربلا شد
به گزارش پایگاه خبری شستون، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و آرزوی قبولی عزاداری عزاداران، بیان کرد: نهضت عاشورا و کربلا ماندگار شد برای اینکه نهضت عاشورا و کربلا یک نمایشگاه کامل عملی از همه قرآن، اسلام و نبوت پیامبر (ص) است که در کربلا پیاده شده به این جهت اراده الهی بر این بود این نمایشگاه کامل عملی، ماندگار شود.
 
 وی با بیان اینکه جهادی سبیل الله این عمل صالح امام حسین (ع) و یارانش باعث ماندگاری نهضت کربلا شد، افزود: در عصر ما یکی از مجاهدان راه خدا به اسم سردار سلیمانی در مکتب امام خمینی (ره) و در مسیر حسینی قدم برداشت؛ ماندگار و مکتب شد.
 
 امام‌جمعه سراوان ادامه داد: عاشورا زمانش محدود است؛ اما جبهه حق با تمام ویژگی حق و جبهه باطل با تمام ویژگی باطل، عزت و ذلت مقابل هم قرار گرفتند؛ نمایشگاه حق و باطل توسط یاران امام حسین (ع) که جبهه حق بودند و یزیدیان به‌عنوان جبهه باطل شکل گرفت، عاشورا جامع است چرا که هر نوع بندگی و ارزش برای رسیدن به ارزش الهی در کربلا مشاهده می‌شود.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری با بیان اینکه تجدید حیات اسلام توسط عاشورا شکل گرفت، خاطرنشان کرد: عاشورا صحنه‌ای گوناگون از بندگی خدا در یک سمت و صحنه گوناگون از پلیدی‌ها در یک طرف دیگر بود به همین جهت عاشورا ماندگار شد.
 
 وی با اشاره به اینکه باید توجه داشته باشیم به عللی که باعث تنهایی امام حسین (ع) در کربلا شد، ادامه داد: امروز فتنه و شبهه برای جدایی میان مسلمانان و فرق اسلامی ایجاد شده تا مردم انقلاب اسلامی، مجاهدان راه خدا و ولی خدا را فهم نکنند.

 امام‌جمعه سراوان اذعان کرد: در آن زمان شخصیت‌های جعلی را ایجاد کردند تا سید شباب اهل جنت امام حسین (ع) تنها بماند و عده کثیری در زیر بیرق یزید این شخصیت جعلی رفتند و حق تنها ماند.

 امام‌جمعه سراوان گفت: بعضی‌ها احساس احتیاج به ولی خدا را درک نکردند، امروز هم اگر ما این احتیاج را درک نکنیم قطعاً سیلی خواهیم خورد.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری بیان کرد: خدا را شاکریم که توفیق یافتیم در ایام محرم عزاداری کنیم، از همه مؤمنین و مومنات که جانانه و عاشقانه برای امام حسین (ه) در حسینیه امام سجاد (ع)، مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س)، مهدیه و مسجد جامع علی ابن ابی‌طالب (ع) حضور یافتند و به عزاداری و سوگواری پرداختند و از عزاداران حسینی پذیرایی کردند قدردانی می‌کنم.
 
 وی در پایان از فرماندهان نظامی و انتظامی جهت برقراری امنیت مراسمات سوگواری شهادت امام حسین (ع) که مجاهدانه تلاش کردند قدردانی می‌کنم .
 
 انتهای خبر/
جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 26675
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *