800
۰
با فرود نخستین پرواز مسافری؛

فرودگاه شهدای سراوان فعالیت خود را آغاز کرد

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید سجاد سراوان گفت: دومین فرودگاه مجهز استان که قابلیت فرود سنگین‌ترین و بزرگ‌ترین پروازها را دارد در سراوان فعالیت خود را آغاز کرد.
فرودگاه شهدای سراوان فعالیت خود را آغاز کرد
به گزارش پایگاه خبری شستون، صبح امروز با فرود هواپیمای مسافری شرکت ماهان از تهران در فرودگاه شهدای سراوان رسماً این فرودگاه فعالیت خود را آغاز کرد.

سردار حسین ظریفی فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید سجاد سراوان در حاشیه مراسم استقبال از مسافرینی که با نخستین پرواز مسافری شرکت ماهان وارد فرودگاه شهدای شدند، گفت: امروز یک خوشحالی را در چهره مردم شهرستان سراوان بزرگ شاهد و ناظر بودیم، به خیروبرکت فرامینی که از طرف مقام معظم رهبری صادر شد در جهت اینکه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهایت تلاش و کوشش خودش را برای خدمت‌رسانی به مردم استان سیستان و بلوچستان و خاصاً منطقه بلوچستان در دستور کار خود قرار بدهد.

وی افزود: فرودگاه سراوان از ۱۵ سال تقریباً فعالیتی در حوزه کشوری نداشته؛ اما با تدابیر صورت‌گرفته در نیروی زمینی سپاه فعالیت لشکری خود را در حوزه نیروهای زمینی داشت که با حضور سردار سلامی فرودگاه شهدای سراوان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید سجاد سراوان ادامه داد: سردار سلامی در حاشیه افتتاح فرودگاه شهدای سراوان اعلام کرد افتخار نیروی زمینی سپاه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این است که ما خدمتگزاری می‌کنیم برای مردم در خطه استان سیستان و بلوچستان که امروز هم ما مجدداً همین را داریم تکرار می‌کنیم که اگر پرواز در شهرستان سراوان صورت می‌گیرد به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی زمینی سپاه و شخص سردار پاکپور، سازمان فرودگاه‌های کشوری، وزارت راه و شهرسازی، استانداری، قرارگاه قدس، نماینده حوزه انتخابیه، مدیریت فرودگاه‌های استان و فرودگاه شهرستان بوده است.

ظریفی گفت: امروز شهروندان سراوانی با پرواز شرکت ماهان وارد فرودگاه سراوان شدند که با استقبال مسئولین و بزرگان شهر قرار گرفتند و پرواز بازگشت نیز با مسافر انجام شد.

وی تصریح کرد: فرودگاه سراوان بعد از فرودگاه زاهدان دومین فرودگاه است که سنگین‌ترین و بزرگ‌ترین پروازها می‌توانند در این فرودگاه فرود و پرواز داشته باشند و از باند به بهترین وجه استفاده بکنند درگذشته به علت عرض کم باند تقریباً انحراف پرواز را شاهد بودیم؛ اما با تلاش‌های صورت‌گرفته توسط مهندسین نیروی زمینی سپاه در زمینه افزایش عرض باند در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد.

به گفته این مقام مسئول امروز در فرودگاه سراوان به دلیلی وجود پمپ‌بنزین پرتابل به بهترین وجه خدمات سوخت‌رسانی به پروازها انجام می‌شود.

ظریفی با بیان اینکه امنیت فرودگاه دارای اهمیت ویژه‌ای است، اذعان کرد: تأمین امنیت فرودگاه بر عهده نیروی زمینی سپاه است که این امر را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد و در خصوص تکریم مسافرین تمامی تلاش خود را انجام خواهیم داد که تشریفات و تکریم مسافرین رضایت‌بخش و بهترین وجه باشد.

وی بیان کرد: امید است تعداد پروازهای شهرستان را به‌گونه‌ای افزایش دهیم که روزانه پرواز در این فرودگاه صورت گیرد و در تلاشیم تا بتوانیم پروازهای خارجی را به کشورهای همسایه داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید سجاد سراوان تصریح کرد: با فعالیت فرودگاه سراوان اساتید و دانشجویان زیادی از امر بهره‌مند خواهند شد و توسعه اقتصادی و گردشگری را با ورود تاجران و گردشگران زیادی را شاهد خواهیم بود، در یک‌کلام بگوییم که در حوزه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی قطع یقین فعال‌بودن فرودگاه تأثیرات بسزایی را خواهد داشت.

انتهای خبر/
جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 26933
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *