800
۰
از ابتدای سال تا کنون؛

۷۵۱۶ زایمان طبیعی در سراوان انجام شد

رئیس بیمارستان رازی سراوان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۷۵۱۶ زایمان در بیمارستان رازی سراوان انجام شده است که حدود ۸۰ درصد نوزادان به روش زایمان طبیعی به دنیا آمدند.
۷۵۱۶ زایمان طبیعی در سراوان انجام شد
 به گزارش پایگاه خبری شستون، ازدواج یک پیوند مقدس میان زن و مرد محسوب می‌شود که فرزند ثمره این پیوند و ذخیره برای قیامت پدر و مادر معرفی شده است.
 
 دین اسلام نیز به فرزندآوری تأکید فراوان داشته و فرزند صالح را ارث خداوند متعال به زن و شوهر می‌داند و از سوی دیگر داشتن فرزند باعث ازدیاد روزی والدین می‌شود.
 
 داشتن فرزند، زندگی بهتر را برای خانواده و جامعه به ارمغان می‌آورد و بنا بر آموزه‌های دینی و قرآنی فرزندآوری امری ضروری است و آثار و برکات فراوانی برای خانواده و جامعه دارد.
 
 فرزندآوری از اهمیت بالایی برای هر کشور محسوب می‌شود تا جایی که مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی‌های مختلف به اهمیت این موضوع اشاراتی داشته‌اند و فرموده‌اند که فرزندآوری یک مجاهدت بزرگ است، ما با خطاهایی که داشتیم با عدم دقت‌هایی که از ما سرزده یک برهه‌ای در کشور ما متأسفانه این مسئله مورد غفلت قرار گرفت و ما امروز خطراتش را داریم می‌بینیم که من بارها این را به مردم عرض کرده‌ام: پیرشدن کشور، کم‌شدن نسل جوان در چندین سال بعد، از چیزهایی هست که چندساله بعد ظاهر خواهد شد. فرزندآوری یکی از مهم‌ترین مجاهدت‌های زنان و وظایف زنان است.
 
 در سیستان و بلوچستان و شهرستان سراوان موضوع فرزندآوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به‌طوری‌که ماهیانه در بیمارستان رازی سراوان ۸۳۰ نوزاد به دنیا می‌آید.
 
 تولد بیش از 830 نوزاد در ماه در بیمارستان رازی سراوان
محمود کهن‌سال رئیس بیمارستان رازی سراوان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷ هزار و ۵۱۶ زایمان در بیمارستان رازی سراوان انجام شده است که حدود ۸۰ درصد نوزادان به روش زایمان طبیعی به دنیا آمدند.
 
 
وی ادامه داد: آمار تعداد زایمان‌های انجام شده در بیمارستان رازی سراوان حاکی از تمایل مادران برای انجام زایمان طبیعی به‌عنوان امن‌ترین روش زایمان است.
 
 
رئیس بیمارستان رازی سراوان ادامه داد: عمل زایمان سزارین در مقایسه با طبیعی عوارض جدی بر سلامت مادر می‌گذارد که در برخی موارد تبعات انجام عمل سزارین غیرقابل‌جبران است و مادران و خانواده‌ها باید به این موضوع مهم توجه جدی داشته باشند.
 
 
کهن‌سال تصریح کرد: در بخش زنان و زایمان این بیمارستان تعداد هشت متخصص زنان و زایمان، چهار متخصص بیهوشی و ۷۰ ماما در حال ارائه خدمات به مادران و نوزادان هستند.
 
 
وی ادامه داد: در راستای ترویج زایمان طبیعی، با تلاش‌های معاونت درمان دانشگاه زایمان بی‌درد در بیمارستان رازی سراوان از اول دی‌ماه راه‌اندازی شده است.
 
 انتهای خبر/
 

 

 
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 27150
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *