800
۰
در راستای تحقق شعار سال صورت گرفت؛

سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیاردی محصولات کشاورزی در سراوان

با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیاردریالی بخش خصوصی بیش از ۴۰ هکتار از مزارع حاشیه رودخانه ماشکید سراوان زیر کشت محصولات جالیزی رفت.
سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیاردی محصولات کشاورزی در سراوان
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ مقام معظم رهبری شعار سال ۱۴۰۳ را «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کرده‌اند و در پیام نوروزی امسال فرموده‌اند که اگر ما می‌خواهیم جهش تولید داشته باشیم باید اقتصاد را مردمی کنیم.

در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران شاهد بودیم هر کجا مردم در صحنه حضور یافتند و مشارکت داشتند توانسته‌ایم بسیاری از توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم به همین منظور در اقتصاد نیز با مشارکت و ورود مردم به بخش اقتصادی می‌توان از موانع و مشکلات این زمینه گذر کرد.

ازآنجایی‌که دشمنان انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی در تلاش هستند تا با برنامه‌ریزی و از طریق رسانه و شبکه‌های مجازی با مسائل اقتصادی مردم را از نظام و انقلاب ناامید و آنها را از یکدیگر فاصله دهد نیاز است که در این زمینه تلاش مضاعف توسط متولیان امر صورت گیرد.

در این راستا مجلس و دولت می‌توانند در راستای تحقق شعار سال با رانت، فساد، قاچاق و واردات بی‌رویه کالاهایی که مشابه آن در کشور تولید می‌شود مقابله کنند و برای افزایش تولید و بهره‌وری تسهیلگری انجام دهند.

حوزه کشاورزی یکی از بخش‌هایی است که می‌توان با سرمایه‌گذاری هم در جهش تولید نقش داشته باشد هم در اشتغال پایدار برای افراد جویای کار و زمینه را برای تحقق شعار سار که جهش تولید با مشارکت مردم است فراهم سازد.

بیش از ۴۰ هکتار از مزارع حاشیه رودخانه ماشکید سراوان محصولات جالیزی کاشته شد

ایرج رستم زهی مدیر جهاد کشاورزی سراوان به همراه مدیر و کارشناسان و بهره‌برداران بخش کشاورزی به خبرنگار ما گفت: به‌منظور بهره‌برداری از منابع آبی و زمین‌های حاشیه رودخانه ماشکید با تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بیش از ۴۰ هکتار از مزارع حاشیه رودخانه ماشکید سراوان با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریال محصولات جالیزی کاشته شد.

وی افزود: باتوجه‌به نام‌گذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم در بخش کشاورزی بیشترین تأثیر در جهش تولید حضور مردم است.

مدیر جهاد کشاورزی سراوان ادامه داد: با جذب سرمایه مردم در جهت تولید از جمله افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی در بخش زراعت، در بخش باغی و محصولات گلخانه‌ای و محصولات دامی و طیور نقش بسزایی در امنیت غذایی مردم دارد.

رستم زهی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سراوان در سال گذشته با جذب بیش از هزار میلیارد تومان در بخش طیور که محصل آن افزایش تولید گوشت مرغ از ۳ هزار و ۸۰۰ تن اول سال به ۵ هزار و ۳۰۰ تن پایان سال و محصولات گلخانه‌ای از ۴۰۰ تن به ۶۶۰ تن بوده است.

وی تصریح کرد: در بخش کاشت محصولات جالیزی در حاشیه رودخانه ماشکید برای هشت نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی شده است؛ اما در مجموع در سال گذشته در بخش کشاورزی برای ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdccimqsx2bqeo8.ala2.html
 
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 27415
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *