800
۰
حکایت استعفای دسته جمعی اعضای شورای شهر قصرقند و پاسخ فرماندار؛

ریگی:شورای شهر پاسخی به دعوتنامه فرمانداری نداد/یک بازی رسانه ای آغاز کرده اند

فرماندار شهرستان قصرقند گفت: موضوع استعفای اعضای شورای شهر بخش مرکزی قصرقند هیچ ربطی به اعتبارات درون بخشی نداشته و این افراد در جهت بهره بداری از احساسات مردم این موضوع را مطرح کرده اند
استعفا
استعفا
به گرارش  شستون به نقل از پاپایا، با اعلام خبر استعفای تمام اعضای شورای شهر بخش مرکزی قصرقند در فضای مجازی و برخی خبرگزاری ها برای پیگیری این موضوع به سراغ یکی از اعضای شورای شهر و فرماندار شهرستان قصرقند رفتیم.
عبید الله باشنده عضو شورای شهر بخش مرکزی قصر قند در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با تایید خبر استعفای پنج تن از اعضای شورای شهر قصرقند، گفت: تبعیض در اختصاص اعتبارات درون بخشی و بی حرمتی به اعضای شورای شهر بخش مرکزی قصر قند توسط فرماندار و اعضای دفتر ایشان از دلایل استعفای ما است.
وی با اشاره به اینکهدر سال گذشته مسئول بخش مرکزی اعتبارات درون بخشی شهرستان سرباز را بوده،  ادامه داد: بخش مرکزی از محروم ترین بخش‌های شهرستان قصرقند است  به طوریکه 22 روستای محروم منطقه کاجو که در 30 کیلومتری مرکز بخش قرار دارد از کمترین امکانات لازم برخوردار هستند.
باشنده با اشاره به مشکلات زیربنایی بخش مرکزی، اظهار داشت: تا زمانی که مشکلات زیر ساختی بخش مرکزی حل نشود و تامین بودجه و اعتبار سال 95 برای منطقه کاجو در بخش های آب شرب، بهداشت و درمان و راه های مواصلاتی حل نشود همه اعضای شورای شهر تا اخرین لحظه پای استعفای خود ایستاده ایم.
وی با تاکید بر این مطلب که فرماندار قصر قند تاکنون هیچ جلسه ای برای حل این مشکلات ترتیب نداده ، بیان کرد: توهین به شورای شهربه معنای توهین به شعور و انتخاب مردم است نه بی احترامی به یک شخص خاص، پس تا زمانی که مشکلات اعتباری بخش مرکزی حل نشود و از همه اعضای شورای شهر عذرخواهی رسمی صورت نگیرد، بر استعفای خود پافشاری میکنیم.
 
ایجاد تشنج و استفاده از احساسات مردم کاری غیر اخلاقی است

 فرماندار شهرستان قصرقند  در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: موضوع استعفای اعضای شورای شهر بخش مرکزی قصرقند هیچ ربطی به اعتبارات درون بخشی نداشته و این افراد در جهت بهره بداری از احساسات مردم این موضوع را مطرح کرده اند.
حمیرا ریگی با بیان اینکه ایجاد تشنج و استفاده از احساسات مردم کاری غیر اخلاقی است، بیان کرد: پس از راهپیمایی روز جهانی قدس، جلسه ای محرمانه با رئیس آموزش و پرورش شهرستان در دفتر فرمانداری تشکیل شده  و فیض محمد زین الدینی  یکی از اعضای شورای بخش مرکزی قصرقند برای صحبت با رئیس آموزش پرورش به فرمانداری مراجعه میکند.
وی ادامه داد: مسئول دفتر فرمانداری  شهرستان قصرقند به دلیل محرمانه بودن جلسه از ورود این عضو شورای شهر ممانعت کرده که با برخورد بد و زننده وی روبه رو میشود به گونه ای که وی با گفتن این جمله که شما یک زن هستین و حق ندارید جلوی ورود یکی از اعضای شورای شهر را بگیرید، بدون هیچ اجازه ای وارد دفتر فرمانداری می شود.
رئیس شورای تامین شهرستان قصر قند با تاکید بر این مطلب که هیچ گونه بی احترامی از سوی اعضای دفتر فرمانداری به این شخص نشده است، تصریح کرد: برخورد بد و زننده کسی که خود یک معلم است و باید نمونه ای برای فرزندانمان باشد هیچ توجیهی ندارد چرا که اولا هیچ کس نمیتواند به خاطر زن بودن شخصی نسبت به او احساس برتری داشته باشد و یا بدون اجازه و با استفاده از بی احترامی وارد مکانی شود.
وی گفت: پس از ورود این عضو شورای شهر در پاسخ به سلام من و رئیس اداره آموزش و پرورش تنها با صدای بلند و بی حرمتی به من و مسئول دفتر فرمانداری  جملاتی را بیان کرد و در پاسخ به اینکه چرا بدون اجازه وارد جلسه‌ای محرمانه شده ، با فخر فروشی بیان کرد که من نماینده این مردم هستم و به عنوان یک عضو شورای شهر هرجا که دلم بخواهد خواهم رفت و هیچ گاه اجازه نمیدهم یک زن مانع من شود.
ریگی با بیان این مطلب که با وجود بی احترامی این شخص تلاش بسیاری برای آرام کردن او انجام دادم، افزود: باوجود ارسال دعوت نامه به اعضای شورای شهر برای حل این مشکل، نه تنها آنان پاسخی نداده اند بلکه با بی اخلاقی اصل موضوع را پنهان کرده و بهانه های پوچ برای این استعفا بیان کرده اند.
وی در پایان افزود: فیلم دوربین مدار بسته فرمانداری موجود است و اگر من نیز میخواستم همانند این افراد اخلاقیات را رعایت نکنم حتما آن را منتشر میکردم تا همه بدانند که آنان نه برای دفاع از حق مردم، بلکه برای ثابت کردن برتری مردان از زنان است که این بازی رسانه ای را آغاز کرده اند.
 
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 1416
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *