800
۰
به همت دانش آموزان بم پشتی انجام شد؛

آبیاری درختان با هدف جهانی شدن/1.5 لیتری های مهربانی پای درختان تشنه بم پشت+تصاویر

جمعی از دانش آموزان دبیرستان پسرانه شهید صدوقی بخش بم پشت شهرستان سراوان در اقدامی خود جوش با هدف پیوند انسان با طبیعت و جهانی شدن با یک بطری 1.5 لیتری اقدام به آبیاری درختان مدرسه خود کردند.
آبیاری درختان با هدف جهانی شدن/1.5 لیتری های مهربانی پای درختان تشنه  بم پشت+تصاویر
به گزارش شستون، دانش آموزان دبیرستان پسرانه شهید صدوقی بخش بم پشت شهرستان سراوان با همکاری دبیران خود با در دست داشتن یک بطری 1.5 لیتری پر از آب اقدام به آبیاری درختان مدرسه خود کردند و آنها تصمیم گرفته اند که هر روز این بطری را در خانه پر از آب کنند و به مدرسه بیاورند.
عابد بلوچ زهی دبیر ادبیات فارسی دبیرستان شهید صدوقی بخش بم پشت شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون گفت: کار خدا پسندانه و بی ریا دانش آموزان این دبیرستان نشان دهنده این است که آنها به سلامت خود و محیط اهمیت می دهند.
وی در ادامه اظهار داشت: این دانش آموزان با بحران جهانی آب، اهمیت فضای سبز و پیوند بین انسان و طبیعت آشنا هستند و تصمیم گرفته اند جهت آبیاری درختان هر روز با یک بطری 1.5 لیتری پر آب وارد مدرسه شوند.
دبیر ادبیات فارسی دبیرستان شهید صدوق بخش بم پشت شهرستان سراوان آبیاری کردن درختان و الگو پذیری جهان از دانش آموزان این مدرسه را از اهداف این کار خود جوش عنوان کرد و اذعان داشت: دبیرستان شهید صدوقی طرح بوستان در مدرسه را شروع کرده است.
وی با بیان اینکه هر 20 بطری آب پای یک درخت ریخته می شود، اذعان داشت: پایه هشتم در کتاب فارسی خود درسی تحت عنوان جوانه سنگ دارند و با تاثیر پذیری از این بخش از کتاب اقدام به آبیاری درختان کرده اند.
بلوچ زهی با بیان اینکه بخش بم پشت با بحران کم آبی روبرو است و دانش آموزان با وجود کمبود آب این اقدام خداپسندانه را انجام می دهند، خاطر نشان کرد: این مدرسه بیش از 150 دانش آموز دارد که تصمیم گرفته اند با بطری های 1.5 لیتری پر از آب وارد مدرسه شوند و ایجاد فضا سبز را از مدرسه خود شروع کنند.
وی با بیان اینکه دانش آموزان این منطقه می توانند کارهای بزرگی در جهت آبادانی کشور انجام دهند و مسئولین باید آنها همراهی کنند، گفت: این کار را با تلاش بی وقفه جهانی خواهیم کرد.
انتهای پیام/1675
 
 
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 9170
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *