800
۰
فرماندار سراوان:

به نمایش گذاشتن ایرانی همدل با انجام اقدامات خیرخواهانه و انسان دوستانه

فرماندار سراوان گفت: خیرین در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت، آموزش و پرورش و دانشگاه ورود کرده‌اند که در زمان همه گیری ویروس کرونا ایرانی همدل را به نمایش گذاشتند.
به نمایش گذاشتن ایرانی همدل با انجام اقدامات خیرخواهانه و انسان دوستانه
سعید تجلیلی در گفتگو با شستون با اشاره به اینکه لازمه هر کاری ایجاد آن فرهنگ است، بیان کرد: در موضوع فرهنگ خیری در مجموعه شهرستان سراوان این موضوع به خوبی ترویج داده شده تا جاییکه در حوزه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و هم مجموعه دانشگاه‌هایی که در خود سراوان وجود دارد کمک‌های خیرین نیک اندیش بسیار چشمگیر بوده است.

وی افزود: با ورود و سرمایه گذاری خیرین وضعیت سراوان در ساخت مدارس که از طریق مجمع خیرین مدرسه ساز پیگیری می‌شود و هم احداث ساختمان‌های موجود در دانشگاه‌ها مطلوب است.

فرماندار سراوان با اشاره به ورود انجمن‌های مردم نهاد در حوزه خیرین و کمک‌های خیرخواهانه و انسان دوستانه، گفت: در بحث کمک مومنانه که مقام معظم رهبری در ابتدای شکل گیری کرونا که خیلی از مردم در بحث معیشت دچار مشکلاتی شدند، فرمانش را صادر فرموده‌اند؛ سپاه، بسیج، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و همچنین سازمان‌های مردم‌نهادی که در سطح هر شهرستان و استان فعال بودند واردمیدان شدند.

تجلیلی خاطر نشان کرد: تمامی گروه‌های جهادی، انجمن‌های مردم نهاد و نهادهای مردمی و کمک رسان حضور پررنگ در اجرایی شدن فرمان مقام معظم رهبری در زمینه کمک‌های مومنانه داشتند و ایرانی همدل را در جهان به نمایش گذاشتند.

وی اذعان کرد: در حال حاضر در شهرستان موسسات متعددی وجود دارد مانند موسسه خیریه حیدر کرار که در سطح شهرستان سراوان و چهار شهرستان دیگری که در حوزه سراوان بزرگ است فعالیت بسیار خوبی دارد و تحت نظر مجموعه فرمانداری سراوان فعالیت می‌کند. مجمع خیرین مدرسه ساز که قبل از سال ۹۰ فعالیت‌های خیرخواهانه خود را در زمینه علم و دانش کلید زد اما از سال‌های ۹۵_۹۶ اقدامات موثری را انجام داد.

فرماندار سراوان گفت: ما امروز شاهد این هستیم که در سطح منطقه کلاسهای درس مختلف از یک کلاسه تا دوازده کلاسه شبانه‌روزی توسط خیران شهرستانی و کشوری کلنگ زنی، احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته‌اند.

تجلیلی تصریح کرد: در حوزه سلامت در زمان شیوع ویروس کرونا فعالیت مجمع خیرین سلامت در سطح شهرستان به صورت انفرادی و گروهی آغاز شد، اما این انجمن به طور کامل و رسمی شکل نگرفته که یکی از مطالبات ما در جلسات متعدد از مجموعه شبکه بهداشت و درمان این بوده که به صورت رسمی این انجمن تشکیل شود.

وی ادامه داد: خیرین دیگری که در تهران حضور دارند و حتی خارج از کشور در حوزه سلامت هم ورود کردند و کارهای بسیار زیبا و ماندنی در حوزه سلامت انجام داده‌اند به طور مثال در زمان همه گیری کووید ۱۹ با کمبود دستگاه‌های اکسیژن و اکسیژن‌ساز مواجه بودیم که خیرین وارد میدان شدند و کپسول‌های اکسیژن را به این شهرستان جهت درمان بیماران اهدا کردند.

فرماندار سراوان اضافه کرد: کمک‌های بسیار خوب و شایانی در مجموعه هلال احمر و هم در مجموعه بیمارستان‌های شهرستان در زمان شیوع ویروس کرونا صورت گرفت که جای قدر دانی دارد.

تجلیلی اذعان کرد: خیرین می‌توانند در حوزه اقتصاد و فرهنگ و دیگر مباحث ورود کنند و با توجه به شعار سال که حضرت آقا امسال را سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری کرده‌اند نیاز به برنامه ریزی دارد که امید است جهت توسعه، تحول و آبادانی این اندیشه‌ها ورود کرده و با تداوم کمک‌های خیرخواهانه روز به روز قوی‌تر و ثابت قدم‌تر در میدان حضور داشته باشیم.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 26325
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *