800
۰
امام‌جمعه موقت اهل‌سنت شهرستان ایرانشهر:

جهاد تبیین مقدمه ضروری امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است

امام‌جمعه موقت اهل‌سنت شهرستان ایرانشهر گفت: رسالت مهم علما، اهل علم امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر جهاد تبیین است.
جهاد تبیین مقدمه ضروری امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است
به گزارش پایگاه خبری شستون، مولوی عبدالخلیل رسولی زاده در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: در حقیقت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یک وظیفه اصلی برای مسلمانان به شمار می‌رود که خداوند متعال در قرآن کریم در این زمینه فرموده مسلمانان به سه گروه تقسیم می‌شوند گروه اول امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را انجام داده و ایمان به خداوند دارند زنان و مردان مؤمن با هم دوست هستند و در حقیقت یکی هستند و کار آن‌ها امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بوده و گروه دوم برعکس این‌ها هستند که بعضی از آن‌ها امر به منکر و نهی از معروف انجام داده و گروه سوم منافقین هستند که امربه‌معروف می‌کنند و نفس‌های خود را فراموش کرده؛ یعنی خودشان عمل نمی‌کنند.

وی افزود: از نظر دین، شریعت یکی از وظایف پیامبر گرامی اسلام (ص) امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بوده است.

مولوی رسولی زاده تصریح کرد: پیامبر (ص) فرموده هر کسی که منکری را می‌بیند اگر توانایی دارد با دست منع کند و اگر با دست توانایی ندارد با زبانش او را منع کند و حتی در قلبش این کار را بد بداند و این در واقع همان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است.

وی اضافه کرد: در جامعه امروز امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یکی از وظایف حکومت به شمار می‌رود و در حقیقت وظیفه آنهایی بوده که صاحب قدرت و توان هستند و آنها وظیفه‌شان این بوده که این کار را به دست بگیرند و منع کنند و اگر با دست توان ندارند با زبان بگویند و این همان جهاد تبیین محسوب می‌شود.

امام‌جمعه موقت اهل‌سنت ایرانشهر خاطرنشان کرد: جهاد تبیین وظیفه علما، مبلغین، معلمین، اساتید در دانشگاه بوده که به عموم مردم بگویند؛ چون آن‌ها نه قدرت و توانایی دارند و نه قدرت تبیین دارند؛ بلکه حداقل می‌توانند در قلبشان عمل زشت و ناپسند را بد بدانند.

وی اظهار کرد: فردی که عمل بد را انجام می‌دهد اگر می‌شود او را نصیحت کنند و وظیفه مسئولین ادارات هم همین است و هر مسئول اداره‌ای وظیفه خود را باید به نحو احسن انجام دهد و آن اداره خودبه‌خود حداقل به یک اداره خوب و ایده‌آل تبدیل می‌شود.

رسولی زاده خاطرنشان کرد: وقتی اداره خوب شود کم‌کم جامعه هم درست می‌شود و اول باید خود انسان و سپس نسل، خانواده و جامعه اصلاح می‌شوند و اگر ما بگوییم اول جامعه را درست می‌کنیم و خودمان عمل نکنیم همان بحث منافقین امربه‌معروف بوده که نفس‌های خود را فراموش می‌کنند و مثل آنها نباشیم.

وی ادامه داد: وظیفه هر مسئول، مبلغ، معلم، استاد در مکان خودش در توانش این بوده که به تبیین امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بپردازد و این کار را انجام بدهد.

وی عنوان کرد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر وظیفه هر مسلمان است و هر کسی که اسلام را قبول کرده و خود را مسلمان می‌داند باید این کار را انجام دهد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdciwrazrt1aqw2.cbct.html
 
يکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 26658
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *