800
۰
مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی:

امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر فلسفه قیام عاشوراست

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر هدف حرکت و قیام عاشوراست که ما نباید از این دو فریضه غافل شویم.
امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر فلسفه قیام عاشوراست
 ماموستا عبدالسلام کریمی در گفتگو با شستون بیان کرد: برای زنده نگه‌داشتن عاشورا باید به فلسفه قیام عاشورا بپردازیم که امام حسین (ع) برای چه چیزی قیام کرد.
 
 وی افزود: امام حسین (ع) برای احیا امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قیام کرد، در نامه‌ای که به محمد حنفی می‌نویسد؛ من خروج کردم برای اصلاح امت جدم پس ما نباید غافل شویم از امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر که هدف حرکت و قیام امام حسین (ع) است.
 
مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: باطن قیام عاشورا این است که امربه‌معروف نهی‌ازمنکر را باید احیا کنیم؛ در همه ادوار و سطوح زندگی؛ این فریضه فقط مربوط به محرم، عاشورا و تاسوعا نیست؛ بلکه در تمامی مراحل باید به تبعیت از امام حسین (ع) و به تبعیت از قرآن آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم.

 کریمی تصریح کرد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دو فریضه است که اگر از امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تعطیل شود اشرار حاکم می‌شود و اگر احیا شود خودمان زنده شدیم و نظام و کشور بیمه می‌شود؛ پس فلسفه قیام عاشورا امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است که واجب است، اول خود باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم و سپس امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کنیم.

 وی اذعان کرد: نقش حضرت زینب (س) مانند دیگر زنان نقش کلیدی است به نحوی مدیون حضرت زینب هستیم و از جزئیات قیام عاشورا چیزی نمی‌دانستیم، کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب (س) نبود.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: حضرت زینب (س) در کربلا نقش کلیدی داشت؛ مانند نقش زنان در انقلاب اسلامی که اگر زنان نبودند انقلاب در سال 57 پیروز نمی‌شد، زنان یاور انقلاب و همراه انقلاب بودند، زنان فرزندان، پسران و همسران خود را به جبهه فرستادند؛ در صحنه حضور داشتند در پشت‌جبهه حضور داشتند.

کریمی بیان کرد: در جامعه اسلامی زنان نقش کلیدی و مهم دارند و احترام و ارزش زنان در اسلام نسبت به سایر ادیان بیشتر است، ما باید زمینه را فراهم کنیم که زنان بتوانند در جامعه ایفای نقش کنند و در ادارات و جامعه جایگاه آنها ارتقا یابد که این وظیفه دینی همه ماست.


انتهای خبر/
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب: 26715
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *