800
۰
در سایه تحریم‌های ناجوانمردانه ایادی استکبار رخ داد؛

دستیابی ایران به علم ساخت ماهواره و ماهواره بر بومی

امام‌جمعه سراوان گفت: در سایه تحریم‌های گوناگون امروز توانسته‌ایم با جوانان انقلابی و نگاه انقلابی در حوزه هوا و فضا به پیشرفت‌های حیرت‌آوری دست یابیم.
دستیابی ایران به علم ساخت ماهواره و ماهواره بر بومی
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری در گفتگو با شستون ایام مبارک دهه فجر را تبریک گفت و ادامه داد: ایام طلوع فجر و پیروزی حق و باطل و پیروزی نور علیه ظلمت است امیدواریم بتوانیم این ایام را قدر بدانیم و انقلاب اسلامی که برگرفته از دین و آیین خدا و سیره انبیاست آرمان‌ها را زنده کنیم و مسیر انقلاب را برای بسترسازی تمدن اسلامی که در سراسر عالم برافراشته شود به حرکت در بیاوریم.

وی افزود: در انقلاب اسلامی همچنان که در همه زمینه‌ها با سرعت بسیار خوب پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم در ابعاد مختلف در مسئله هوافضا یک پیشرفت‌های حیرت‌آور و شگفت‌انگیز در بعد ساخت ماهواره، ماهواره بر، موشک و پهپاد داشته‌ایم که دنیا را به حیرت درآورده است.

امام‌جمعه سراوان ادامه داد: با اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف و گوناگون تحریم بوده کشورهای استکباری که در این مباحث دارای علم و تکنولوژی بوده‌اند ایران اسلامی را تحریم کردند با همه این تحریم‌ها و تنگناها ما توانستیم در قله علم قرار گیریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری اضافه کرد: در سایه تحریم‌ها شاهد بودیم که ماهواره ثریا با ماهواره بر قایم هر دو بومی، ایرانی و بدون تکیه بر کشور دیگر توسط جوانان انقلابی با نگاه انقلابی ساخته می‌شود و در مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین قرار می‌گیرد و دنیا را به حیرت در می‌آورد.

وی تصریح کرد: همچنین در چند روز گذشته شاهد بودیم که با ماهواره بر سیمرغ سه ماهواره یکجا، یک‌زمان در چند صد کیلومتری زمین قرار گرفت که خود شگفتی دیگر به وجود می‌آورد.

امام‌جمعه سراوان گفت: در مسائل گوناگون در هوافضا جز کشورهای محدود هستیم که در این علم پیشرفت داریم و امروز جای پای ایران در تکنولوژی و علم هوا و فضا جز کشورهای پیشران مشاهده می‌شود و این نشان از این است که هر وقت به خود اعتماد کردیم و هر زمان خود را به‌عنوان اینکه می‌توانیم حس کردیم و نگاه و توکل به خدا متعال بوده و هیچ‌وقت چشم داشت از دشمنان دین خدا و مستکبران نداشتیم این چنین پیشرفت کردیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در زمینه‌هایی که پیشرفت نداشته‌ایم این موضوع را الگو قرار دهیم و در این اندازه پیشرفت‌های غرورآفرین و جهش دار داشته باشیم.

وی اذعان کرد: پیام انقلاب اسلامی این است که اگر کسی که نگاه انقلابی داشته باشد یقیناً چنین مسائلی را می‌بیند و پیشرفت خواهد داشت، امیدواریم که خدای متعال توفیق دهد در همه زمینه‌ها در تراز انقلاب اسلامی حرکت کنیم و جز پیشرانان علم در دنیا باشیم.

انتهای خبر/
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۸
کد مطلب: 27236
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *