800
۰

سفرهایی برای حذف چهره تنبل دولت در خوزستان/ دولت وِل کُن رأی خوزستانی‌ها نیست

دولتی‌ها این روزها خوزستان را مقصد سفرهای خود کرده‌اند تا کم‌کاری آنها در 4 سال گذشته فراموش شود.
hrdshds
hrdshds
به گزارش شستون، نهم خرداد 92 حسن روحانی در سخنانی تبلیغاتی گفته بود «اگر من مسئول شوم و نتوانم به وعده‌های خود عمل کنم، باید جرأت این را داشته باشم که آن را به مردم بگویم». صحبت‌هایی که قرار بود روزنه امیدی برای مردم شود تا مسئولان ارشد به خواسته آنان احترام بگذارند و دولت شیشه‌ای در ساختمان پاستور بنا شود.
اما وقتی که هفتم اسفند 97، حسن روحانی در جمع مجریان انتخابات 96 حاضر شد و گفت: «خدارو شکر از قول‌هایی که دادیم، شرمنده مردم نشدیم»، مردم هاج و واج همدیگر را نگاه می‌کردند و می‌پرسیدند که چرا رئیس جمهور در چشم آنها نگاه می‌کند و واقعیت‌ها را فراموش می‌کند؟
حسن روحانی در انتخابات سال 92 پس از محسن رضایی بیشترین آرا را در خوزستان کسب کرد و مردم چشم امیدی به رئیس جمهور دولت جدید داشتند تا درباره مسائلی مانند ریزگردها، بیکاری و جلوگیری از انتقال آب کارون تدبیری بیاندیشد اما با روی کار آمدن روحانی متوجه بی تدبیری در این حوزه‌ها شدند.
نخستین مشکل بزرگی که دولت روحانی در خوزستان با آن مواجه شد بحث باران‌های آلوده بود که سالانه 20 هزار نفر را راهی مراکز درمانی کرد. دولت تدبیر و امید برای حل این مشکل راهی پیدا نکرد و مجبور شد در سال منتهی به انتخابات با مقصر جلوه دادن شهرداری و گونه‌های کشت شده در اهواز به این موضوع خاتمه دهد.
اما دومین مشکل دولت در خوزستان از آنجایی شروع شد که دولت روحانی سعی در انتقال حجم زیادی از آب سرچشمه رودهای این استان داشت و سعی می‌کرد موضوع را حاشا کند. دولتی‌ها انقدر سعی در رد این موضوع کردند و استاندار خوزستان در برنامه‌ای به صورت کلی منکر قضیه شد اما انتشار تصویری از نامه محرمانه دولت برای انتقال آب واقعیت دولت شیشه‌ای یازدهم را برای مردم خوزستان آشکار شد.
اما مشکلات عمده و بزرگ دولت در خوزستان به این دو موضوع مختوم نشد و ریزگردها بلایی بود که با بی تدبیری در این استان شدت گرفت و خوزستانی‌ها در سال‌های 93 و 95 با شدیدترین غلظت ریزگردها مواجه بودند. ریزگردهایی که به دلیل بی تدبیری در مدیریت بحران، منجر به قطع آب و برق مردم 11 شهر خوزستان شدند.
حجم نارضایتی مردم خوزستان پس از ریزگردهای بهمن 95 و قطعی مکرر آب و برق پس از آن به قدری فرا رفت که خوزستانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی به سکوت مطلق روحانی در این باره واکنش نشان دادند و مقام معظم رهبری در سخنانی صریح فرمودند «کسی که به فکر مردم باشد نمی‌تواند در مقابل مسائل دشوار خوزستان راحت بماند و برای علاج مشکلات باید فکر، کار، تلاش، همدردی و همدلی کرد».
فرمایشات رهبر انقلاب درباره مصائب خوزستانی‌ها و صراحت لهجه ایشان در بیان این موضوع که «چند صباح دیگر نیز دیگران همین قضاوت را درباره ما خواهند کرد که چرا برای علاج مشکل مردم کاری انجام نشد» نشان از یک تنبلی سیستمی در مواجه با مشکلات مردم در دستگاه اجرایی داشت.
دولت در ماه‌های منتهی به انتخابات به موضوع استان خوزستان توجه ویژه‌ای کرد چرا که تعداد آرا در این استان در انتخابات ریاست جمهوری تأثیر گذار است. هرچند مردم خوزستان در این سفرها چیزی حاصلشان نشد و به تعبیر آیت الله عبدالکریم فرحانی «رئیس جمهور طوری صحبت کردند که مردم خوزستان بدهکارش شدند» اما روحانی توانست با حذف صورت مسئله دوباره این پیام را به مردم مخابره کند که این همه بی تدبیری هم باعث شرمندگی او و دولتش نشده است.
فردا قرار است معاون اول رئیس جمهوری به خوزستان سفر کند و شنیده‌ها حکایت از این دارد که شخص رئیس جمهور هم هفته آینده به خوزستان سفر می‌کند. سفرهایی ‌که برای حذف صورت مسئله تنبلی و بی توجهی دولت در خوزستان است تا مردم کم کاری دولت یازدهم در این استان را فراموش کنند.
منبع: دانا
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 6140
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *