800
۰

رئال مادرید مورینیو و رئال مادرید بعد از مورینیو

سرمربی منچستریونایتد صحبت‌های کنایه‌آمیزی را خطاب به کاپیتان رئال مادرید عنوان کرد، البته بدون آنکه افتخارات چند سال قبل خودش و کهکشانی‌ها را مقایسه کند.
rhsehser
rhsehser
به گزارش شستون، آنچه از ژوزه مورنیو در ذهن هواداران رئال مادرید باقی مانده، قطعاً خاطرات چندان خوشی نیست. رئال در سه سال حضور این مربی توانست عناوینی همچون قهرمانی در لیگ اسپانیا و جام حذفی را کسب کند، اما در رسیدن به قهرمانی اروپا سه بار پیاپی ناکام ماند و فقط رنگ نیمه‌نهایی را دید. ناکامی در اروپا و پایان دادن به حسرت کسب دسیما تنها خاطره تلخ هواداران پرافتخارترین تیم اروپا از مورینیو نیست، بلکه باید به موارد دیگری از جمله کنار گذاشته شدن اسطوره‌هایی همچون کاسیاس و رائول، تنش‌های بالا در ال‌کلاسیکو و همچنین دربی مادرید و در ماه‌های پایانی نیز اختلافات با بزرگان تیم از جمله رونالدو، راموس و ... اشاره کرد.
مورینیو چند روز قبل در اظهاراتی کنایه‌آمیزی خطاب به راموس گفته بود: «کاپیتان رئال مادرید که چند روز پیش جام قهرمانی لیگ قهرمانان را بالای سر برد و حالا سه قهرمانی اروپایی در کارنامه دارد، سال 2010 که من سرمربی رئال مادرید شدم، هرگز بازی در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان را هم تجربه نکرده بود».
درست است که رئال تا قبل از حضور مورینیو چند ناکامی پیاپی در اروپا و حذف در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان را تجربه کرد، اما پس از این مربی و بازگشت آرامش به رختکن بود که سه بار به فینال رسید و هر سه بار نیز جام قهرمانی را بالای سر برد. نکته جالب توجه دیگر اینکه مورینیو ستاره‌هایی همچون رونالدو، کاکا، اوزیل، دی‌ماریا، آلونسو، بنزما و ... را در اختیار داشت، اما هرگز نتوانست فینالیست شود و پس از آن نیز به هر تیمی که رفت، عملکرد چندان موفقیت‌آمیزی نداشت.
رئال مادرید در زمان مورینیو و در سه تجربه پیاپی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان مقابل بارسلونا، بایرن مونیخ و دورتموند قرار گرفت که 5 گل از دورتموند خورد و به بایرن هم در ضربات پنالتی باخت، اما در سال‌های اخیر نه تنها دورتموند را حذف کرد، بلکه در چهار رویارویی با بایرن توانست به ترتیب یک، 4، 2 و 4 گل به قدرت اول لیگ آلمان بزند.
باید به اتلتیکومادرید هم اشاره کرد؛ تیمی که در زمان مورینیو از زیر سلطه رئال در دربی‌های مادرید خارج شد و در سال 2013 توانست با شکست کهکشانی‌ها در سانتیاگو برنابئو قهرمان جام حذفی شود. همین اتلتیکومادرید حالا ناکامی‌های پیاپی مقابل رئال را تجربه می‌کند که آخرین آنها شکست در دو فینال اروپای در چهار سال اخیر و البته ناکامی از صعود به فینال در فصل گذشته بود.
این آمار به خوبی نشان دهنده وضعیت تیم اول پایتخت اسپانیا در سال‌های پس از مورینیو بوده است؛ سال‌هایی که دسیما، لادسیما و دوئودسیما را به همراه داشت؛ سال‌هایی که تیم در رختکن کمترین اختلاف ممکن را داشت؛ سال‌هایی که ستاره‌های به نسبت کمتری در قیاس با گذشته جذب شدند و با حضور بازیکنانی همچون کارواخال، لوکاس، آسنسیو، موراتا و ... جام‌های مختلف به‌دست آمدند.
رئال مادرید و منچستریونایتد کمتر از دو ماه دیگر برگزار کننده سوپرجام اروپا خواهند بود. رویارویی مورینیو با تیم و شاگردان سابقش و تقابل با آنها قطعاً جذاب است؛ جذابیتی که پیش از این فقط یک بار و در یک دیدار دوستانه رقم خورد و رئال توانست چلسی را 3 بر یک مغلوب کند.
منبع: تسنیم
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 7273
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *