800
۱
یادداشت؛

ازدواج یک امر مقدس الهی است که بین زن و مرد صورت می‌گیرد

ازدواج و تشکیل خانواده پیمانی مقدس و ملکوتی است که جلو بی بند و باری و هرج و مرج طلبی را می گیرد.
ازدواج یک امر مقدس الهی است که بین زن و مرد صورت می‌گیرد
به گزارش شستون؛ حجت الاسلام و المسلمین عابد سابکی مدیر تبلیغات اسلامی سراوان در یادداشتی در خصوص اهمیت ازدواج در اسلام نوشت: اسلام در نظام اجتماعی خود برای مسإله ازدواج اهمیت فراوان و خاصی قائل شده است.

در آیات قرآن و سخنان پیامبر اکرم(ص) و پیشوایان معصوم(ع) به تشویق‌های وافر آنان درباره ازدواج برمی خوریم، به حدی که بنیان نهادن خانواده، از هر بنیان گذاری دیگر در پیشگاه خداوند محبوب‌تر شناخته شده است.

 ازدواج و تشکیل خانواده، پیمانی مقدس و ملکوتی است که جلو بی‌بند و باری و هرج و مرج طلبی‌ها و هم چنین آشفتگی‌های جنسی را می‌گیرد و پسران و دختران جوان را وا می‌دارد که در چهارچوب قاعده و رعایت اصول و ضوابطی تن به حیات اجتماعی دهند و موجبات حفظ نسل شناخته شده و تربیت و سرپرستی آنها را از این طریق فراهم آوردند و از پیدایش نسلی ناهنجار که بار سرپرستی احدی بر دوششان نیست، جلوگیری به عمل آورد.

تشکیل خانواده مایه سکون و آرامش است، در بین نسلی که بحران غرائز آنها را به اضطراب و نابسامانی دعوت می‌کند و این سکون خود موجب روابط پایدار و اندیشیده است و از درگیریها و اختلافات جلوگیری می‌کند.

خانواده موجب پدید آمدن دوستی‌های پرشور و مودت و صفای بی‌نظیر، دوستی‌های خالص و صمیمانه و بالاخره عشق است که خود در پاک نگه داشتن محیط و جلوگیری از درگیریها نقش فوق العاده دارد.
پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 26194
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *