800
۱
یادداشت؛

چابهار شهر هزار و یک درد

عدم نظارت کافی و وجود مشکل‌های فراوان در شهر توریستی چابهار باعث نارضایتی مردم شده است.
چابهار شهر هزار و یک درد
به گزارش شستون؛ به نقل از چهاربهاران، زندگی در شهر چابهار مکافات خود را دارد شاید دیگران از خارج و دور این شهر را به عنوان یک شهر توریستی و دروازه‌ای به اقیانوس هند بدانند و زندگی در این شهر را یک موهبت الهی تلقی کند.

تنها کسی که در این شهر زندگی می‌کند می‌فهمد چه خبر است حتی آن‌هایی که برای سفر کوتاه مدت به این شهر می‌آیند گوشه‌ای از کاستی‌ها و ضعف‌های مدیریتی در این شهر را حس می‌کند چرا که مشکلات زیادی ساکنین این شهر را احاطه کرده است.

صف‌های بنزین که به قسمتی از زندگی مردم تبدیل شده حالا حالا‌ها این شهر بندری را ترک نخواهد کرد؛ دور از انصاف است اگر بخواهیم بگوییم که تنها مسئولین علت صف‌های بنزین هستند ما مردمی شهر خودمان هم می‌دانیم که قاچاق سوخت و تفاوت قیمت سوخت در کشور پاکستان و ایران ما یکی از علت‌های تشکیل صف‌های طولانی بنزین در شهر چابهار است.

در مباحث دیگری که شهروندان را دچار مشکل کرده است حضور دلالان و نبود نظارت است چرا که اگر دست دلالان در این شهر کوچک قطع شود و نظارت‌ها به صورت مستمر باشد حتماً قیمت‌های اجناس مصرفی مردم کاهش محسوس خواهند داشت.

به عنوان مثال همین سیلندر‌های گاز معضلی جدی برای مردم چابهار است چرا که دلالان هجوم می‌برند جهت خرید یارانه‌ای این سیلندر‌ها و سپس فروش به قیمت چند برابری به مردم؛ همین می‌شود که سیلندر گاز در شرکت‌های دولتی نایاب می‌شود ولی در خیابان‌های شهر به وفور عرضه می‌شود ولی با قیمت‌های نجومی!!

در خصوص اجناس ضروری مردم که به صورت روزانه عرضه می‌شود هم دلالان عرض اندام می‌کنند مگر چند قصابی و یا مرغ فروشی در شهر چابهار وجود دارد که نظارت در آن‌ها صورت نمی‌گیرد؟ دیده شده یک مرغ فروشی مرغ منجمد را آب می‌کند و به قیمت مرغ گرم به شهروندان عرضه می‌کند، مگر نظارت به این مراکز که تعدادشان به تعداد انگشت‌های دست هم نمی‌رسد چقدر زمان بر است چقدر هزینه می‌خواهد که مسئولین کم توجهی می‌کنند.

برخی از ادارات از جمله اداره صنعت و معدن گلایه می‌کند که ما نیرو کم داریم و نمی‌توانیم نظارت بر یک شهرستان را به تنهایی انجام دهیم؛ برای این موضوع هم راه حلی است استفاده از نیرو‌های مردمی جهت نظارت بر بازار قطعاً جوابگو خواهد بود.

باز هم پیشنهاد ما به مسئولین شهرستان چابهار این است که بحث نظارت مستمر در بازار را جدی بگیرند چرا که این امر می‌تواند اعتماد مردم را به دولت بیشتر کند هم از سطح دغدغه‌های مردم بکاهد.

رضا شکوهی، کارشناس اجتماعی

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcivyazvt1awr2.cbct.html
 
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 26207
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *