800
۰
مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا

نبرد یوزپلنگ و اژدها؛ در انتظار عبور ملی‌پوشان ایران از دیوار چین

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا روز پنجشنبه به مصاف تیم چین خواهد رفت.
نبرد یوزپلنگ و اژدها؛ در انتظار عبور ملی‌پوشان ایران از دیوار چین
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف تیم چین خواهد رفت. چینی‌ها در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری کلانی روی فوتبال باشگاهی و ملی خود انجام داده‌اند. جذب ستاره‌های فوتبال اروپا در باشگاه‌ها و استخدام مربی درجه اول و ممتازی مانند مارچلو لیپی نشان می‌دهد که چینی‌ها به دنبال جایگاه بهتری در فوتبال آسیا هستند.
چین در مرحله گروهی به عنوان تیم دوم صعود کرد و مقابل کره جنوبی هم ۲ بر صفر شکست خورد. خیلی‌ها معتقدند که چین ادعای قهرمانی آسیا را ندارد و فقط برای کسب اعتبار بیشتر در این جام تلاش می‌کند. حتی اگر این نظریه درست هم باشد اما نبرد با تیمی که لیپی مربی جنتلمن و پرافتخار ایتالیایی را روی نیمکت خود دارد بیانگر دیداری سخت و نفسگیر برای فوتبال ایران خواهد بود.
کارلوس کی‌روش مربی پرتغالی هم به اندازه لیپی در فوتبال جهان سرشناس است، با ستاره‌های بزرگی در  دنیای فوتبال کار کرده و به اندازه لیپی خوش‌تیپ هم هست اما شاید به اندازه او در فوتبال جهان افتخار کسب نکرده باشد اما قطعا بهتر از لیپی فوتبال آسیا را می‌شناسد و به خوبی می‌داند که در مرحله یک چهارم نهایی چطور تیمش را برنده کند. 
بازی ایران و چین  را به دلیل تقابل کی‌روش و لیپی می‌توان بالاتر از فوتبال آسیا دانست. از نظر فنی نیز تیم ایران بازیکنانی مستعد‌تر، با تکنیک‌تر و با کیفیت‌تری نسبت به چین دارد اما هیچ  کدام این مسایل باعث نمی‌شود که چین را از پیش بازنده بدانیم.
تیم ملی ایران در مرحله یک هشتم نهایی تیم عمان را مقتدرانه شکست داد. شاید یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف بازی ملی‌پوشان در این مسابقه فرصت‌سوزی مهاجمان تیم ایران بود. طارمی و آزمون اگر در زدن ضربات آخر دقت بیشتری می‌کردند شاید عمان  یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ خود را تجربه می‌کرد. 
ناهماهنگی مدافعان در قلب دفاعی تیم ملی هم در بازی با عمان خیلی به چشم آمد با این حال حضور دروازه‌بانی آماده مثل علیرضا بیرانوند باعث شد که دروازه‌ تیم ایران بعد از ۳۶۰ دقیقه همچنان بسته بماند و توپی از خط دروازه ایران عبور نکند اما چین  در مرحله گروهی  ۳ گل دریافت کرد. در بازی با ویتنام هم یک گل خورد تا نشان بدهد که خط دفاعی متزلزل دارد.
به گزارش فارس؛ وحید امیری به دلیل دو اخطاره بودن در این مسابقه حضور ندارد و به همین دلیل قطعا ترکیب تیم ملی ایران نسبت به بازی‌های گذشته تغییرات بیشتری خواهد داشت. شاید روزبه‌چشمی به جای امید ابراهیمی در ترکیب قرار بگیرد و ابراهیمی در پست وحید امیری بازی کند. برخی از کارشناسان معتقدند که شیوه بازی تیم ملی ایران در دیدار با چین باید متفاوت باشد و به همان روش بازی با عمان به مصاف حریف نرویم.
به هر حال ملی پوشان اگر باهمان تمرکز ۴ دیدار گذشته به میدان بروند عبور از دیوار چین کار خیلی دشواری برای ملی پوشان آماده و سرحال ایران نیست. شاید مهم‌ترین وبزرگترین و حساس‌ترین مسابقه تیم ایران بعد از بازی با چین باشد جایی که باید مقابل ژاپن قرار بگیریم. ولی به قول کی‌روش باید پله پله جلو رفت. بنابراین تمام تمرکز ملی پوشان و کی‌روش روی بازی با چین است. نبرد یوزپلنگ‌های ایرانی با اژدهای چینی می‌تواند یکی از دیدنی ترین مسابقات جام ملت‌ها شود. 
البته تیم ملی ایران یکبار در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۹ روسیه تیم چین را با مربیگری لیپی در ورزشگاه آزادی شکست داده و امیدواریم این برد باردیگر تکرار شود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 13310
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *