800
۰
توافقات آمریکا پوچ و بی اعتبار؛

پایان آتش بس میان آمریکا و طالبان/ بمباران مواضع طالبان توسط جنگنده‌های آمریکایی

تنها پس از گذشت چند روز از امضا توافق صلح میان آمریکا و طالبان، جنگنده‌های آمریکایی این آتش بس را نقض کردند.
پایان آتش بس میان آمریکا و طالبان/ بمباران مواضع طالبان توسط جنگنده‌های آمریکایی
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بنابر گزارش خبرگزاری راشاتودی، جنگنده‌های ارتش آمریکا دقایقی پیش مواضع طالبان در استان هلمند بمباران کردند. این حمله هوایی به مواضع طالبان در حالی شکل گرفت، که طرفین پس از جنگ طولانی مدت 20 ساله توافق صلح امضا کردند.
بر اساس گزارش راشاتودی، بسیاری از رهبران جوامع بین المللی امید داشتند بعد از به امضا رسیدن این توافقنامه صلح، جنگ و درگیری‌های خشونت آمیز در افغانستان متوقف شود، ولی آمریکا با صدور دستور حمله هوایی به مواضع طالبان این توافق را همچون توافقات قبلی نقض کرد.
سخنگوی نظامیان آمریکا در افغانستان در بیانیه‌ای مدعی شد که این بمباران هوایی در حالی شکل گرفت که شبه نظامیان طالبان مواضع خود را به مواضع ارتش افغانستان نزدیک کرده بودند و بنابر محاسبات نظامی انجام چنین اقدامی ضروری ارزیابی شد و به منظور عقب نشینی شبه نظامیان طالبان این حمله هوایی صورت گرفت، وی تاکید کرد که طرف طالبانی میبایست به تعهدات خود پایبند باشد و از انجام حملات انتقام جویانه خودداری کند.

اواخر ماه میلادی گذشته (19 فوریه) نمایندگان دوطرف، زالمای خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و مولا عبدالغنی برادر نماینده طالبان در دوحه پایتخت قطر توافقنامه صلح امضا کردند.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 17452
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *