800
۰
در ۱۱ ماه سال مالی جاری

کسری بودجه آمریکا به رکورد تاریخی ۳تریلیون دلار رسید

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که کسری بودجه آمریکا در ۱۱ ماه ابتدایی سال مالی کنونی به رکورد تاریخی ۳ تریلیون دلار رسیده است.
کسری بودجه آمریکا به رکورد تاریخی ۳تریلیون دلار رسید
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که کسری بودجه آمریکا در ۱۱ ماه ابتدایی سال مالی کنونی به رکورد تاریخی ۳ تریلیون دلار رسیده است.

این حجم از کسری بودجه ناشی از هزینه‌کردهای عظیم دولت آمریکا برای کاهش تأثیرات منفی رکود اقتصادی تحت تأثیر پاندمی کرونا است. این رکود اقتصادی میلیون‌ها شغل را در آمریکا از بین برده است.

کسری بودجه از ابتدای اکتبر تا انتهای آگوست حدود ۲ برابر رکود ۱۱ ماهه قبلی شد. رکورد قبلی ۱.۷ میلیارد دلار کسری بودجه در ۱۱ ماه ابتدای سال مالی ۲۰۰۹ بود. در آن زمان دولت حجم بزرگی از پول را برای بیرون آوردن اقتصاد آمریکا از بحران مالی ۲۰۰۸ به کار گرفت.

در حالی که یک ماه از سال مالی ۲۰۲۰ باقی مانده است (این سال در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ به پایان می‌رسد) کسری بودجه کامل این سال مالی حتی می‌تواند از این هم بیشتر شود. دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش‌بینی کرده است که کسری بودجه آمریکا امسال به رکورد بی‌سابقه ۳.۳ تریلیون دلار برسد. اما در برخی از مواقع دولت در ماه سپتامبر با مازاد بودجه روبرو می‌شود بنابراین امکان آن وجود دارد که در نهایت سال مالی ۲۰۲۰ با کسری بودجه زیر ۳ تریلیون دلار بسته شود.

سال گذشته کسری بودجه آمریکا ۹۸۴ میلیارد دلار شده بود. رکورد قبلی کسری بودجه در یک سال مالی مربوط به سال ۲۰۰۹ بود که در آن کسری بودجه به ۱.۴ میلیارد دلار رسید.

منبع: مهر

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 20208
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *