800
۰
مدال برنزم را به خانواده‌های داغ‌دار از کرونا تقدیم می‌کنم؛

زارع: طلای المپیک را می‌خواستم اما قسمت نبود/ شهادت می‌دهم که کادرفنی تیم ملی کشتی از دل‌وجان مایه گذاشتند

دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: خودم را برای حضور در فینال کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۰ توکیو و کسب مدال طلای بازی‌ها آماده کرده بودم اما شاید خواست خدا نبود.
زارع: طلای المپیک را می‌خواستم اما قسمت نبود/ شهادت می‌دهم که کادرفنی تیم ملی کشتی از دل‌وجان مایه گذاشتند
به گزارش شستون؛ امیرحسین زارع، آزادکار سنگین‌وزن تیم ملی کشتی کشورمان و دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو طی گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون نمایش خود در دهکدۀ المپیک ۲۰۲۰ اظهار داشت: با توجه به تمرینات سخت و روزهای پرفشاری که پیش از المپیک گذرانده بودم، خوش‌حالم که از این رقابت‌های بزرگ دست خالی به کشورم برنگشتم و حداقل مدال ممکن را برای ایران کسب کردم.
او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: واقعاً خودم را برای حضور در فینال کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۰ توکیو و کسب مدال طلای بازی‌ها آماده کرده بودم اما شاید خواست خدا نبوده. امیدوارم در آینده بتوانم مدال‌های خوش‌رنگ‌تری کسب کنم و افتخار بهتری برای کشورم به ارمغان بیاورم.
 
زارع درباره حضور رقبایی مانند یدالله محبی و امین طاهری در راه رسیدن به دوبنده تیم ملی کشتی آزاد در المپیک ۲۰۲۰ عنوان داشت: حضور رقبای قدرت‌مند در این مسیر باعث تمرین بهتر و بیش‌تر، بهبود عملکرد و پیشرفت ورزش‌کار می‌شود. امیدوارم همیشه با این عزیزان در رقابت باشم تا بهترین نمایشم را نشان دهم و روبه‌جلو حرکت کنم. قطعاً رقابت با این آزادکاران در نتایج من مؤثر بوده.
 
 
دارنده مدال طلای قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان در بوداپست در مورد نمایش رقبایش در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو بیان داشت: در میدان المپیک، همه ورزش‌کاران با حداکثر آمادگی و نمایش عالی روی تشک می‌آیند. توکیو میدان بهترین‌های سنگین‌وزن دنیا بود و گنو پتریاشویلی هم عالی مبارزه کرد؛ همین‌طور کشتی‌گیر پدیده آمریکایی که بی‌نقص کار کرد. همین آزادکار چینی هم که در مرحله رده‌بندی با من سرشاخ شد، ۲ عنوان جهانی داشت و اصلاً نباید دست کم گرفت.
 
آزادکار ۲۱ ساله آملی در رابطه با حس‌وحال خود پس از ایستادن روی سکوی سوم بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ افزود: تصاویری از خوش‌حالی و شادی زایدالوصف هم‌شهری‌هایم در آمل و تمام مردم ایران را دیدم که واقعاً باعث خوش‌حالی‌ام شد. خدا را شکر که برای لحظه‌ای هم که شده، توانستم دل ملت ایران را شاد کنم. این مدال برنز را هم به تمام مردم ایران، مخصوصاً به خانواده‌هایی که داغ‌دار عزیزان‌شان بر اثر بیماری کرونا هستند، تقدیم می‌کنم. امیدوارم که قلب آن‌ها تسلی یابد و حال‌شان حتی برای لحظه‌ای هم که شده شاد شود.
 
دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در خصوص حضورش در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نروژ اذعان داشت: منتظر اعلام برنامه‌های فدراسیون کشتی و تعیین تکلیف کادرفنی تیم ملی آزاد هستم تا برنامه‌ام مشخص شود. هر زمان که فدراسیون و کادرفنی صلاح بدانند، من از دل و جان در هر رقابتی شرکت می‌کنم و برای کشتی کشورم روی تشک از جان مایه می‌گذارم. این مسئله قطعاً به سود من خواهد بود و منتظر تصمیم کادرفنی هستم.
 
زارع که رابطه دوستانه نزدیکی با محمدحسین محمدیان نیز دارد، با اشاره به شکست غیرمنتظره او در وزن ۹۷ کیلوگرم گفت: محمدحسین استحقاق کسب مدال المپیک و ایستادن روی سکو را داشت اما متأسفانه روزش نبود و نتوانست به کم‌ترین حق خود برسد. او بارها نتایج غرورآفرینی گرفته و مطمئنم که این روند افتخارآفرینی را ادامه خواهد داد، او تا حق‌اش را از کشتی نگیرد، عقب نخواهد نشست. محمدحسین محمدیان مانند حسن یزدانی، برادر و دوست و الگوی من هست و این ۲ نفر همیشه باعث دل‌گرمی ما در اردوها بوده‌اند.
 
 
او پیرامون حواشی اخیر کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد و هجمه‌های پیش‌آمده نیز اظهار داشت: این کادرفنی ماه‌ها و سال‌ها در خدمت ملی‌پوشان بوده و زحمات زیادی هم کشیده. کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد هم به موفقیت‌های خوبی رسیده، هم کارنامه خوبی داشته و هم عملکرد خوبی خواهد داشت. ورزش قهرمانی هم پستی‌ها و بلندی‌های بسیاری دارد و این نتیجه هم در المپیک ۲۰۲۰ چندان بد نبود.
 
زارع در همین‌باره ادامه داد: می‌گویم نتیجه بد نبود چون فقط دور از انتظار بوده. این درست نیست که با غلام‌رضا محمدی، ابراهیم مهربان و سایر اعضای کادرفنی این‌گونه برخورد شود و همه‌چیز را زیر سؤال ببرند. من یک کشتی‌گیر ملی و برخاسته از همین جنس مردم هستم و شهادت می‌دهم که این کادرفنی برای موفقیت ما از جان و دل مایه گذاشتند.
 
وی هم‌چنین افزود: کم‌کاری و کاستی در اردوها ندیدیم. در اردوهایی که ۱۵ روز دور از خانواده و در قرنطینه بودیم، همین کادرفنی هم پابه‌پای ما زحمت کشیدند. اصلاً درست نیست که کارشناسان یا مردم عزیز با یک اتفاق غیرمنتظره، این‌گونه هجمه ایجاد کنند.
 
نفر سوم سنگین‌وزن کشتی آزاد نهایتاً گفت: این روزها در حال ریکاوری و بازگشت به تمرینات هستم و قطعاً به حضور و افتخارآفرینی در رقابت‌های جهانی، بازی‌های آسیایی و المپیک بعدی فکر می‌کنم. امیدوارم بتوانم با صلاح‌دید کادرفنی تیم ملی اول ملی‌پوش سنگین‌وزن باشم و بعد هم برای کشورم و مردم ایران افتخارات بیش‌تری کسب کنم. از خانواده‌ام و تمام مربیان و کسانی که برایم زحمت کشیدند، متشکرم و به روزهای آینده فکر می‌کنم.
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 23302
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *