800
۰

ایران - عراق؛ تقابل سنتی غرب آسیا/ اسکوچیچ در تقابل با پیرمرد هلندی

تیم‌های ملی ایران و عراق امشب از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در قطر به میدان می‌روند و دومین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی را برگزار می‌کنند.
ایران - عراق؛ تقابل سنتی غرب آسیا/ اسکوچیچ در تقابل با پیرمرد هلندی
به گزارش شستون؛ به نقل از ایسنا، تیمهای ملی فوتبال ایران و عراق در دومین دیدار از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا در گروه  A، امشب از ساعت ۲۲:۳۰ (به وقت تهران) در ورزشگاه خلیفه قطر به میدان می‌روند. در دیگر دیدارهای امروز، تیم‌های ملی کره جنوبی میزبان لبنان و سوریه میزبان امارات هستند.
دو تیم در حالی پا به زمین مسابقه می‌گذارند که کمتر سه ماه قبل در بحرین به مصاف هم رفتند که در آن بازی شاگردان اسکوچیچ تیم ملی عراق را شکست دادند و با صدرنشینی و گرفتن انتقام بازی رفت، به این مرحله راه یافتند.
در نخستین بازی این مرحله نیز، ایران سوریه را در تهران شکست داد و  عراق یک امتیاز ارزشمند در دیدار برابر کره‌جنوبی در سئول کسب کرد تا هر دو تیم روحیه خوبی برای این دیدار داشته باشند.
در صورتی که ایران بر عراق غلبه کند، با کسب ۶ امتیاز به صدرنشینی خود ادامه خواهد داد و به انتظار بازی با امارات و کره‌جنوبی در ماه آینده می‌نشیند. از طرفی برتری عراق در این مسابقه به معنی صدرنشینی احتمالی این تیم است. مساوی هم می‌تواند ایران را در موقعیت مناسبی حفظ کند و برای عراق هم نتیجه ناامیدکننده‌ای مقابل دومین تیم برتر آسیا محسوب نمی‌شود.
این بازی به علت محرومیت عراق از میزبانی در مسابقات انتخابی جام جهانی به علت مسائل امنیتی و بهداشتی، به میزبانی قطر برگزار می‌شود و از سیستم VAR (کمک داور ویدیویی) استفاده خواهد شد که به رفع هر گونه اشتباه و خطایی منجر می‌شود.
ایران
تیم ملی ایران در حالی پای به زمین مسابقه می‌گذارد که تغییراتی به نسبت بازی قبل خود تجربه می‌کند. دراگان اسکوچیچ و وحید هاشمیان، سرمربی و مربی تیم ملی با شکست دادن ویروس و خروج از قرنطینه، کنار تیم ملی هستند. همچنین محرومیت سردار آزمون رفع شده و او می‌تواند در نوک خط حمله تیم ملی زوج همیشگی خود با مهد طارمی را تشکیل دهد.
همچنین تیم ملی که زمان اندکی برای برگزاری تمرینات داشت، از زمان بازی با سوریه تاکنون، چهار جلسه تمرینی را برگزار کرده است و در شرایط بهتری به سر می‌برد.
ایران برای این دیدار محرومی ندارد و فقط میلاد سرلک، هافبک دفاعی تیم ملی در دیدار برابر سوریه به علت مصدومیت غایب است که با توجه به آمادگی بالای سعید عزت‌اللهی در برابر سوریه، به نظر هیچ نگرانی و مشکل در این بخش از زمین وجود ندارد. دیگر غایبان تیم ملی که به این اردو هم دعوت نشده‌اند، احسان حاج‌صفی (کاپیتان)، مرتضی پورعلی‌گنجی و مجید حسینی هستند.

شاگردان دراگان اسکوچیچ به لطف کسب نخستین سه امتیاز خود در این مسابقات در همان بازی نخست، از روحیه خوبی برخوردار هستند ولی یوزهای ایرانی بازی باکیفیتی را جلوی سوریه به نمایش نگذاشتند و همین موضوع انتقاداتی را به دنبال داشته است.
از نکات جالب درباره دراگان اسکوچیچ، کسب صددرصد پیروزی در دوران مربیگری او در تیم ملی است که می‌تواند رکورد خود را با برتری مقابل عراق به ۹ پیروزی متوالی افزایش دهد.
اسکوچیچ پیش از این توانسته بود با برتری برابر عراق به یکی از طلسم‌های فوتبال ملی در سالیان گذشته جلوی عراق و همچین بحرین خاتمه دهد و باید دید می‌تواند با شکست دادن عراق، خیال خود را برای دو دیدار دشوار مقابل امارات و کره‌جنوبی تاحدود زیادی راحت کند.
عراق
مهم‌ترین اتفاق در تیم ملی عراق، تغییر سرمربی این تیم است. دیک ادووکات، مربی باتجربه هلندی نخستین تاثیر خود را روی نیمکت شیرهای بین‌النحرین در دیدار با کره‌جنوبی نشان داد و به هر نحو ممکن با امتیاز این کشور را ترک کرد تا امیدواری‌ها برای موفقیت تیم ملی این کشور افزایش یابد.
رمز موفقیت عراق و ادووکات در برگزاری اردوهای بلند مدت قبل از شروع این مسابقات بود که این تیم در دو بازی نخست خود با دو تیم قدرتمند گروه مواجه می‌شد. در نتیجه ادووکات در این مدت زمان دیدارهایی را هم پشت درهای بسته برگزار کرد و تیمش را کاملا ناشناخته نگه داشت تا سورپرایزهایی برای رقبای قدرتمندش داشته باشد.
با این حال از دست رفتن میزبانی در عراق و قرار گرفتن مقابل ایران در دوحه، چیزی نیست که خواست عراق باشد و قطعا آن‌ها از این نظر ضرر کرده‌اند ولی به علت متوقف کردن کره‌جنوبی از روحیه بسیار خوبی مواجه هستند.
علی عدنان  بازیکن تیم ملی عراق قطعا به این بازی نمی‌رسد، اما مصدومیت صفا هادی برطرف شده است. علاوه بر این، وضعیت مهند علی مشخص نیست. با این حال عراقی‌ها می‌توانند از سایر بازیکنان نام‌آشنای خود مانند بشار رسن یا همام طارق جلوی تیم ملی ایران استفاده کند.
انتهای پیام
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 23495
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *