800
۰
از شایعه تا واقعیت؛

نگهداری چهارپا در مدارس و مراکز بهداشتی کله گان تکذیب شد/ پیگیر قضایی برای انتشار دهندگان مطالب کذب

مهران محمودی؛ فرماندار گلشن نگهداری چهارپا در مدارس و مراکز بهداشتی کله گان را قویا تکذیب کرد و گفت: از طریق مراجع قضایی پیگیری این موضوع می شویم تا انتشار دهندگان مطالب کذب به دلیل انتشار مطالب غیر واقع عذرخواهی کنند.
نگهداری چهارپا در مدارس و مراکز بهداشتی کله گان تکذیب شد/ پیگیر قضایی برای انتشار دهندگان مطالب کذب
به گزارش شستون؛  مرز، قاچاق سوخت، چهارپا و کله گان کلماتی است که این روزها به نقل محافل در منطقه صفر مرزی سراوان و گلشن تبدیل شده و در برخی از گزارشات خبری آمده است که قاچاقچیان سوخت برای عبور از مناطق کوهستانی از چهارپایانی همچون الاغ و قاطر استفاده می کنند.

با توجه به اینکه کله گان یک منطقه مرزی به شمار می رود و قاچاق سوخت به دلیل تفاوت فاحش قیمت در آن سوی مرز صورت می گیرد، برخی از افراد با چهارپا اقدام به قاچاق می کنند که معضلاتی را برای بومیان به وجود آورده است.

تردد چهارپایان از مزارع کشاورزی و تخریب محصولات کشاورزی باغداران در این منطقه بیشترین گلایه بومیان را به دنبال داشته است اما تعداد بالای چهارپا در منطقه باعث شد تا برخی از رسانه ها اعلام کنند که در مدارس جای دانش آموزان و در مراکز بهداشت جای بیمار و پزشک الاغ نگهداری می شود.

همین امر باعث شد تا خبرنگار ما جهت بررسی صحت و سقم ماجرا به سراغ مهران محمودی فرماندار گلشن رود و موضوعات مطرح شده در گزارشات خبری برخی از رسانه ها را مورد بررسی قرار دهد که وی به خبرنگار ما گفت: به دلیل مرزی بودن منطقه کله گان و قاچاق سوخت، قاطر و چهار پا بیش از حد توسط بومیان در این منطقه آورده شده است.

وی افزود: برخی از رسانه ها نوشته‌اند که چهارپایان توسط غیربومیان به این منطقه آورده شده اند اما افراد غیر بومی شناختی از مرز ندارند و چهارپایان توسط بومیان در منطقه زیاد شده است.

این مقام مسئول گفت: منکر این موضوع نیستیم که افراد پاکستانی ساربانان چهارپایان هستند و نمی توانیم شمار بالای قاطر و الاغ در این منطقه را انکار کنیم.

محمودی خاطر نشان کرد: با هماهنگی و همکاری دادستانی و نیروی انتظامی اماکن نگهداری چهارپایان  و افراد مربوط به این موضوع و تعداد پنجاه نفر از افرادی که چهارپایان را نگهداری می کنند نیز شناسایی شده اند اما قانونی نسبت به عدم نگهداری الاغ و قاطر وجود ندارد که در این رابطه اقدامی عاجل صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان؛ این افراد سلامت مردم را به خطر انداخته اند، برخی از افراد و صاحبان استطبل  ها به جای اینکه لاشه چهارپایان فوت شده را دفن کنند درون رودخانه رها می کردند که در دو مرحله با همکاری بخشداری، دهیاری، بهداشت و درمان و محیط زیست دفن بهداشتی لاشه چهارپایان را انجام داده ایم.

فرماندار گلشن گفت: با همفکری دادستان و مطرح شدن این موضوع در شورای تامین شهرستان و تصویب مصوباتی، در حال شناسایی افراد هستیم و تعدادی نیز شناسایی شدند که توسط بخشداری و دهیاری به افراد تذکر کتبی داده شده چرا که به سلامت اجتماعی جامعه آسیب می رسانند.

محمودی ادامه داد: اگر دواب توسط سازمان کالا و ارز توقیف شود آن زمان می توان تحویل دامپزشکی داد در غیر این صورت قانون، تبصره و یا ماده ای در این خصوص که به افراد بگوییم شما حق نگهداری چهارپا را ندارید وجود ندارد اما طبق مصوبه ای که در شورای تامین تصویب شده به ساربان تذکر کتبی ارایه شده است.

وی اضافه کرد: مطالب منتشر شده در خصوص نگهداری الاغ در مدارس و مراکز بهداشتی و درمانی منطقه کله گان قویا تکذیب می شود و به دلیل تشویق اذهان عمومی و انتشار مطالب کذب و غیر واقع موضوع را از طریق دستگاه قضایی پیگیر می شویم چرا که خبرنگار حق شایعه پراکنی و انتشار مطالب کذب را ندارد.
پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 25158
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *