800
۰
با حضور جمعی از روزه داران سراوانی؛

اجتماع سراوانی‌ها به مناسب شهادت حضرت علی(ع) برگزار شد

مراسم سوگواری و اجتماع سراوانی‌ها به مناسب سالروز شهادت امام علی(ع) در سراوان برگزار شد.
اجتماع سراوانی‌ها به مناسب شهادت حضرت علی(ع) برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ به مناسب سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) اجتماع روزه داران سراوانی ظهر امروز در مسجد جامع علی ابن ابی طالب(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان در حاشیه این اجتماع بیان کرد: شعر علی‌ای همای رحمت که توسط شهریار در وصف امام علی(ع) سروده شده به زیبایی خصوصیات و فضائل آن حضرت را توصیف کرده است.

وی افزود: گویا خداوند متعال حضرت علی(ع) را مانند یک آینه برای خداشناسی آفریده است، همه چهره و وجود علی(ع) آینه خداست.

امام جمعه سراوان ادامه داد: اخلاق، شجاعت، سخاوت و مهربانی حضرت علی(ع) برجسته است.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با اشاره به جایگاه والای امیر المومنین(ع)، خاطر نشان کرد: در گرفتاری‌ها بهتر است به امام علی(ع) متوسل شویم تا از گناه و گرفتاری رهایی یابیم، شهادت حضرت علی(ع) درماه مبارک رمضان ماه رهایی از زشتی‌ها، پلیدی‌ها و رذالت‌ها قرار دارد، پس در این ماه با توسل به مولای متقیان حضرت علی(ع) از زشتی‌ها و پلیدی‌ها دور شویم.

وی تصریح کرد: هیچ شخصیتی جزء امام علی(ع) وجود ندارد که به فرزند خود سفارش کند تا با قاتلش با مهربانی و با محبت رفتار شود؛ امام علی(ع) برجستگی‌های زیادی دارد که در قالب این شعر وصف شده است.

همچنین روزه داران سراوانی در سالروز شهادت امام علی(ع) به نوحه سرایی و مدیحه سرایی پرداختند و در غم از دست دادن ایشان به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب: 26355
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *