800
۰
امام جمعه سراوان:

برنامه‌های گرامیداشت عید غدیر خم با نگاه وحدت برگزار می شود

امام جمعه سراوان گفت: برنامه‌های عید غدیر در شهرستان با نگاه وحدت برگزار خواهد شد‌.
برنامه‌های گرامیداشت عید غدیر خم با نگاه وحدت برگزار می شود
به گزارش پایگاه خبری شستون، جلسه برنامه ریزی دهه امامت و ولایت (قربان تا غدیر) با حضور امام جمعه شهرستان، معاون سیاسی فرماندار، جانشین فرمانده سپاه شهرستانی، دبیر بنیاد بین المللی غدیر، مدیران دستگاه‌های اجرایی، ریش سفیدان، معتمدین، سران طوایف، هیئت ‌های مذهبی و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت در مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان بیان کرد: به مناسبت دهه ولایت و امامت از عید قربان تا غدیر برنامه‌های متنوعی در سطح شهرستان سراوان برگزار خواهد شد انتظار از تمامی دستگاه‌های اجرایی و مجموعه ادارات و دوستداران امیرالمومنین علی (ع) این است که با تمام توان پای کار باشند.

وی افزود: در برنامه‌های عید غدیر خم هیچ برنامه‌ای خلاف وحدت و برادری انجام نخواهد شد. در انقلاب اسلامی به هیچ عنوان برنامه‌ای که اختلاف و شکاف میان شیعه و سنی ایجاد شود، برگزار نخواهد شد چرا که ممنوع و شرعا حرام است.

امام جمعه سراوان ادامه داد: برنامه‌های عید غدیر با نگاه وحدت برگزار خواهد شد و در این مراسمات به بیان فضیلت‌ها و خصوصیات امام علی (ع) از منظر شیعه و اهل سنت خواهیم پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری اضافه کرد: شخصیت امیرالمومنین علی علیه السلام را باید تبلیغ و ترویج کنیم چرا که الگو آسمانی است، در باب بندگی و زندگی باید از سیره اهل بیت علیهم السلام به عنوان الگوی آسمانی بهره ببریم.

حاجی بخشی دبیر بنیاد بین المللی غدیر نیز در این جلسه بیان کرد: به مناسبت عید قربان و عید غدیر خم برنامه‌های متنوعی از جمله برپایی جشن عید غدیر، آذین بندی سطح شهر، طبخ و توزیع غذا، توزیع بسته غذایی، برپایی موکب، آزاد سازی زندانی جرایم غیر عمد در شهرستان و دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین به ۱۴ نوعروس که در فاصله بین عید قربان تا غدیر ازدواج کنند، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر شهرستان سراوان تصریح کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی، پیاده روی خانوادگی، مسابقات ورزشی، انجام خدمات پزشکی، تجلیل از مدیران برتر، غبار روبی مزار شهدا، شب شعر و محفل انس با قرآن از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت عید غدیر در شهرستان برگزار می‌شود.

بخشی گفت: تشویق پرسنل وظیفه و کادر نیروهای مسلح، تخفیف نیم بهای بلیط به مسافرین سراوان، ۱۴ هدیه به مسابقه خطبه ۳۱ نهج‌البلاغه، ۱۴ هدیه به نوزادان مزین به نام و  القاب حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه و القاب ایشان که از عید قربان تا غدیر به دنیا آمده باشند، فضا سازی در گشت، سیرکان، محمدی، برگزاری دعای عرفه، برپایی موکب‌های پیروان ولایت، توزیع نان رایگان در عید غدیر نیز انجام خواهد شد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcjovevyuqemmz.fsfu.html
 
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 26572
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *