800
۰
نویز معاندین بر فرکانس امید آفرینی در سیستان و بلوچستان؛

اظهارات افراطی تریبون‌دارها و آشوب؛ مانع سرمایه‌گذاری می‌شود

اجرای پروژه گازرسانی و احداث ۱۳۰۰ واحد مسکونی در دو سال اخیر در شهرستان سراوان از جمله پروژه‌هایی است که در دولت سیزدهم در این شهرستان کلید خورد؛ اما معاندین توان دیدن این پیشرفت‌ها را ندارند.
اظهارات افراطی تریبون‌دارها و آشوب؛ مانع سرمایه‌گذاری می‌شود
 به گزارش شستون، دولت سیزدهم با نگاه پیشرفت و آبادانی روی کارآمد و در استان سیستان و بلوچستان جهت زدودن غبار محرمیت از چهره پهناورترین استان کشور برنامه‌ریزی‌های مناسبی را انجام داد و تا جایی خوب پیش رفت که معاندین و معارضین و ضدانقلاب تاب دیدن این پیشرفت‌ها را نداشت به همین داد با دروغ‌پردازی در تلاش است تا چهره‌ای دیگر از استان را به نمایش بگذارد.

 در نهضت ملی مسکن، توسعه حمل‌ونقل ریلی، انتقال آب از دریای عمان، پروژه‌های مختلف آبرسانی، برق‌رسانی و گازرسانی و راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی پیشرفت‌های خوبی در سیستان و بلوچستان حاصل شده است.

 دراین‌بین اما دشمن در طرحی جدید با بهره‌گیری از برخی از تریبون‌دارهای افراطی در استان به دنبال است تا ذهن مردم را از پیشرفت‌های حاصل شده منحرف سازد و به‌نوعی دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در پیشرفت استان ناکارآمد جلوه دهد.

 شهرستان سراوان که در شرقی‌ترین نقطه کشور قرار دارد در یکی دو سال اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته که می‌توان به افتتاح فرودگاه سراوان، پیشرفت ۹۸ درصدی در بازارچه مرزی کوهک، احداث ۱۳۰۰ واحد مسکونی طرح ملی مسکن اشاره کرد.

 سعید تجلیلی فرماندار سراوان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: دولت سیزدهم پس از استقرار با مشکلات و گرفتاری‌های مواجه شود به‌گونه‌ای یک ساختمان فروریخته؛ مانند پلاسکوی تهران را با مشکلات و بدهکاری‌هایی را تحویل گرفت و هم اکنون نیز در حال تسویه بدهی‌های دولت قبل است.

 وی افزود: نگاه دولت گذشته به‌جای اینکه به خدای متعال باشد به کدخدا بود به همین دلیل توفیقاتی حاصل نشد؛ اما نگاه دولت سیزدهم به خدای متعال است که در حوزه ارتباطات خارجی و سیاسی پیشرفت‌های حاصل شد، و پیوستن به پیمان‌های متعدد از جمله پیمان شانگهای زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت کشور در موضوعات مختلف را رقم زد.

فرماندار سراوان گفت: روی کار آمدن دولت سیزدهم مقارن با همه‌گیری ویروس کرونا شد که روزانه ۷۰۰ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می‌دادند که دولت اولویت اول خود را سلامت مردم قرارداد که شاهد ورود واکسن و کنترل بیماری در کشور شدیم، امروز نیز این بیماری از کشور رخت بربسته و دیگر فردی به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست نمی‌دهد.

توسعه بازارچه‌های مرزی یکی از برنامه‌های دولت در زمینه اقتصاد
 تجلیلی ادامه داد: توسعه بازارچه‌های مرزی یکی از برنامه‌های دولت در زمینه اقتصاد در استان بوده که باتوجه‌به پیگیری‌ها و توافقات صورت‌گرفته بین ایران و پاکستان در حال حاضر بازارچه ریمدان و پیشین فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

 در خصوص بازارچه مرزی سراوان می‌توان گفت که در حال حاضر ۹۸ درصد کارهای اجرایی آن هم از طرف پاکستان و هم از سمت ایران انجام شده و خرده‌کارهایی وجود دارد که در حال رفع‌شدن است که طبق پیگیری‌های صورت‌گرفته در آینده نزدیک شاهد افتتاح و بهره‌وری مرزنشینان روستایی پاکستان و ایران خواهیم بود.

 وی خاطرنشان کرد: به‌زودی و طبق قول استاندار سیستان و بلوچستان پرواز مسافری در فرودگاه سراوان نیز به وقوع خواهد پیوست که باعث توسعه این منطقه می‌شود و این موارد تنها گوشه‌ای از خدمات دولت سیزدهم در زمینه توسعه و آبادانی است.

احداث  ۱۳۰۰ واحد مسکونی در سراوان
 فرماندار سراوان یادآور شد: در حال حاضر بالای ۱۳۰۰ واحد مسکونی در پروژه نهضت ملی مسکن در شهرستان در حال ساخت است و سال آینده در همین بازه زمانی منازل تحویل مردم خواهد شد، از سوی دیگر زمین‌هایی به‌صورت خودساز تحویل مردم شده که مردم بر اساس میزان توانایی منازل خود را بسازند.

 فرماندار سراوان اضافه کرد: لوله‌گذاری گاز از ایرانشهر منطقه پالیزان به سمت سیب و سوران و سراوان و سپس مهرستان از جمله اتفاقات خوب دولت سیزدهم بود که در این منطقه کلید خورد.

 به گفته وی زمان اجرایی لوله‌گذاری گازی در کل شهرستان سراوان به مدت دو سال به طول خواهد انجامید و در چند روز آینده طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اخذ مجوزات لازم لوله‌گذاری و المک گذاری در سطح شهر سراوان آغاز خواهد و با برخورداری از نعمت گاز در این منطقه مشکلات واحدهای صنعتی مرتفع خواهدشد.

 فرماندار سراوان بیان کرد: از طرف دیگر باتوجه‌به اینکه تقریباً بالای ۳۰۰ روز در سراوان آفتاب داریم آمادگی این را داریم تا از انرژی پاک و نو بهره‌مند شده و مزرعه خورشیدی را در شهرستان راه‌اندازی نماییم.
 
تریبون‌دارهای افراطی مانع پیشرفت استان هستند
 فرماندار سراوان گفت: باتوجه‌به پیشرفت‌هایی که در شهرستان و استان حاصل شده دشمن که توان دیدن این پیشرفت‌ها را نداشت تقریباً بعد از اتفاقاتی که در سطح کشور رخ داد در استان نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام داد و در این برین برخی از تریبون‌دارهای افراطی مانند مولوی نقش‌بندی که با کشور عناد دارد این موضوعات را دنبال کرد و استان را به سمت آشوب سوق دادند. آشوب و اغتشاش مانع پیشرفت و توسعه خواهد شد و اگر این موضوع ادامه داشته باشند قطعاً در حوزه سرمایه‌گذاری با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

 تجلیلی خاطرنشان کرد: همان‌طور که درگذشته با همدلی توانسته‌ایم به نقاط مشترک خوبی در توسعه استان از شمال تا سواحل مکران دست یابیم امروز نیز می‌توانیم در سایه همدلی به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابیم، اگر همدلی نباشد قطعاً ما به جایی نخواهیم رسید و این موضوع جز آب به آسیاب دشمن چیزی دیگری نخواهد بود.

انتهای خبر/
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۲
کد مطلب: 26782
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *