800
۰
دغدغه تمام‌نشدنی مردم سراوان ادامه دارد؛

از بازار گرمی دلالان تا نبود شرکت مستقل کپسول گاز

نبود شرکت مستقل سیلندر گاز و فروش کپسول با قیمت گزاف در دکه‌های سطح شهر سراوان باعث نارضایتی شهروندان و تشکیل صفوف طولانی مقابل شرکت‌های توزیع شده است.
از بازار گرمی دلالان تا نبود شرکت مستقل کپسول گاز
 به گزارش پایگاه خبری شستون، سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند که یکی از آن مشکلات تهیه سیلندر گاز است که باعث رنجش ساکنین این خطه از کشور شده است.
 
 شهروندان سراوانی نیز مدتی است که از این مشکل رنج می‌برند و برای تهیه یک سیلندر گاز ساعت‌ها در صفوف طولانی به انتظار هستند تا شاید بتوانند یک کپسول گاز تهیه کنند .
 
 اما اهالی شهرگشت می‌گویند گرچه برای تهیه سیلندر گاز در شهرگشت با مشکل مواجه شده که این کالا در بازار سیاه به‌وفور و با قیمت بسیار بالا موجود است.
 
 به گفته شهروندان قیمت هر سیلندر گاز در بازار آزاد به ۳۰۰ هزار تومان رسیده و به همین جهت خواستار مقابله با دلالان و رسیدگی به این موضوع جهت رفع مشکل کمبود سیلندر گاز از متولیان امر شدند.
 
 صفوف گاز به‌قدری این روزها موجب نارضایتی شهروندان سراوانی شده که واکنش حجت‌الاسلام‌والمسلمین مختار سابکی امام‌جمعه موقت سراوان را به همراه داشت تا جایی که وی در خطبه‌های نمازجمعه روز گذشته بیان کرد: گرچه هنوز وارد فصل سرما نشده‌ایم؛ اما قصه پر تکرار کپسول گاز و صف‌های طولانی گاز در شهرستان را شاهد هستیم از مسئولین و فرماندار شهرستان می‌خواهیم چاره اساسی برای حل این معضل اندیشیده کنند تا مردم بیش از این دچار مشکل نشوند.
 
 تشدید گشت‌های نظارتی مشترک در سراوان

 غلامرضا اله دوست رئیس اداره صمت شهرستان سراوان به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر در سراوان عرضه و تقاضا برابر نیست، روزانه دو الی سه تانکر گاز وارد شهرستان می‌شود؛ اما ما ظرفیت هشت تانکر را هم داریم، در دستگاه تعریف شده است هر خانوار ماهیانه ۴ عدد کپسول می‌تواند دریافت کند، نظارت ما بسیار شدید شده است و حتی در فکر این هستیم که نظارت را ۲۴ ساعتی کنیم و چند نفر را مستقر کنیم در جایگاه توزیع گاز مایع تا نظارت به‌صورت مستقیم صورت گیرد، یکی از برنامه‌ریزی‌های ما این است که شرکت‌ها موظف شدند ذخیره‌های خود را افزایش دهند.
 
 وی افزود: گشت‌های نظارتی از قبل فعال بود؛ اما حال که وضعیت نسبت به قبل بحرانی شده گشت‌های مشترک نظارتی با همکاری فرمانداری و سایر ادارات در حال نظارت هستند، از کارهای مثبت دیگری که در زمینه گاز شهرستان انجام شد، نصب دوربین در مراکز توزیع گاز و اختصاص حداقل ۱۰ خودروی توزیع بود که کمک شایانی به توزیع عادلانه گاز در شهرستان کرد.
 
 رئیس اداره صمت سراوان ادامه داد: با صبوری و همکاری مردم در چند روز آتی می‌توانیم نسبت به تأمین گاز اقدام کنیم، در توابع سراوان همچون گشت، بم‌پشت، مهرگان، ناهوک و... از طریق عاملین مجاز که توسط بخشداری مشخص شده‌اند توزیع صورت می‌گیرد و به روستاها و عشایر از طریق دستگاه‌های متولی و بخشداری توزیع انجام می‌شود که جای نگرانی نیست.
 
 اله دوست تصریح کرد: در سطح سراوان چهار مرکز توزیع سیلندر گاز وجود دارد که عدم استقلال (وابستگی به استان) این مراکز مشکلاتی را به وجود آورده است ما در شهرستان شرکت مستقل پرسی و ایران نداریم.
 
 وی اذعان کرد: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما وجود دکه‌ها هستند که به‌صورت غیرمجاز اقدام به فروش کالاهای اساسی می‌کنند و ما با قاطعیت از طریق بازرسی با عوامل متخلف برخورد خواهیم کرد، دکه‌ها باید مدیریت شوند و نباید به حال خود رها شوند، حال که وضعیت گاز بحرانی است باید مدیریت و تحت نظارت قرار بگیرند.
 
 این مقام مسئول گفت: تمام تلاش مجموعه ما رفع سریع مشکل گاز هست تا مشکل مردم شریف شهرستان سراوان را مرتفع کنیم، از مردم تقاضا داریم اگر تخلفی مشاهده کردند به سامانه ۱۲۴ و یا شماره ۰۵۴۳۷۶۲۷۴۰۱ اداره صمت سراوان ارتباط برقرار کنند و تخلفات را گزارش دهند، مردم به ما اعتماد کنند و موارد تخلفاتی را به این اداره منعکس کنند تا برخورد صورت بگیرد.
 
 انتهایی خبر/
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۳۹
کد مطلب: 26922
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *