800
۰
تجهیزات درمانی که همچنان خاک می‌خورد؛

بیمارستان ایرانمهر در انتظار نیرو برای فعال‌شدن بخش‌های غیرفعال!

علی‌رغم افتتاح بیمارستان ایرانمهر با تجهیزات پیشرفته و به‌روز اما همچنان شهروندان سراوانی در حوزه درمان با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
بیمارستان ایرانمهر در انتظار نیرو برای فعال‌شدن بخش‌های غیرفعال!
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ کلنگ احداث بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ایرانمهر که در دهه هشتاد به زمین زده شد پس از کش‌وقوس‌های فراوان به‌عنوان بیمارستان دوم در اسفند ۹۹ با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و قرار شد مشکلات درمانی در شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران، مهرستان و گلشن با وجود این بیمارستان مرتفع شود؛ اما همچنان تجهیزات آن بدون استفاده مانده است.

این بیمارستان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۴۳ هزار مترمربع و با زیربنای ۱۷ هزار و ۷۵۰ مترمربع از سوی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان احداث شد. 


بیمارستان ایرانمهر شامل بخش‌هایی از قبیل اتاق عمل ارتوپدی، آی‌سی‌یو، ان آی‌سی‌یو، آزمایشگاه، ال دی آر، بستری، زایمان، سی‌تی‌اسکن و اورژانس است؛ اما علی‌رغم کمبود تجهیزات و امکانات پزشکی در برخی از مراکز درمانی سطح استان؛ بیمارستان ایرانمهر سراوان دارای تجهیزات مدرن و به‌روز است که همچنان برخی از این بخش‌ها غیرفعال و تجهیزات بلااستفاده مانده است.

باوجود فعالیت بیمارستان ایرانمهر اما بخش زنان و زایمان این بیمارستان همچنان غیرفعال است و باتوجه‌به حجم بالای ولادت در بیمارستان رازی مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

بنا بر گفته کارشناسان مربوطه در سراوان در هر روز ۳۵ تا ۴۰ ولادت انجام می‌شود که این تعداد از ولادت در بخش زنان و زایمان بیمارستان رازی صورت می‌گیرد و اگر بخش‌های مختلف بیمارستان ایرانمهر فعال شود حجم زیادی از کار از دوش بیمارستان رازی برداشته می‌شود.

عمده مشکل شهرستان سراوان کمبود بخش زنان و زایمان و بخش اطفال باتوجه‌به حجم بالای بیماران است که با فعال‌شدن بخش زنان و زایمان و اطفال در بیمارستان ایرانمهر این مشکل را رفع خواهد شد.

بیمارستان رازی پاسخگوی نیاز شهروندان نیست
درازتی یکی از شهروندان سراوانی باتوجه‌به بالابودن تعداد بیماران در بخش زنان و زایمان بیمارستان رازی سراوان، گفت: بیمارستان ایرانمهر سراوان مدت‌هاست که افتتاح شده اما همچنان برخی از بخش‌های آن مانند بخش زنان و زایمان غیرفعال است.

وی افزود: طبق مشاهدات تعداد زایمان‌ها در شهر سراوان بسیار بالاست و یک بیمارستان نمی‌تواند پاسخگوی نیاز شهروندان باشد.

این شهروند سراوانی گفت: باتوجه‌به اینکه بیمارستان ایرانمهر نیز فعال است پس چرا بخش زنان و زایمان آن فعال نمی‌شود تا مشکل شهروندان سراوانی در این زمینه حل شود؟

تنها ۱۰ درصد بیمارستان ایرانمهر به‌کارگیری شده است

سعید تجلیلی فرماندار سراوان گفت: بیمارستان ایرانمهر سراوان با امکانات و تجهیزات به‌روز مرود بهره‌برداری قرار گرفته؛ اما به دلیل عدم وجود نیروی انسانی کافی و پزشک دچار مشکل است.

وی افزود: در حال حاضر فقط ۱۰ درصد از بیمارستان ایرانمهر به‌کارگیری شده است که بارهاوبارها پیگیری‌های متعددی از سوی شهرستان و شورای تأمین از دانشگاه علوم پزشکی موضوع پیگیری شده است.

فرماندار سراوان تصریح کرد: جمعیت سراوان با این نیروی انسانی پاسخگوی نیاز شهروندان نیست و باید چاره اساسی برای حل این معضل در سراوان اندیشیده کنند.

انتهای خبر/
دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 27205
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *