800
۰
فرماندار سراوان:

ولایت فقیه با حادثه غدیر پیوند محکمی دارد

فرماندار سراوان گفت: ولایت فقیه با حادثه غدیر پیوند محکمی دارد و لازم هست که این موضوع قابل توجه انسانها قرار بگیرد؛ الحمدلله غدیر با آن موضوع و جایگاهی که پیامبر مطرح کرد این استحکام به وجود آمد و در ادامه راه دچار سردرگمی وگمراهی نشوند.
ولایت فقیه با حادثه غدیر پیوند محکمی دارد
سعید تجلیلی در گفتگو با خبرنگار شستون بیان کرد: هر پیامبری بعد از اتمام رسالتش جانشینی را برای خود تعیین کرده و رسول خدا هم در آخرین حج خود که به حج الوداع معروف است جانشین خود را تعیین کرد.

وی افزود:  در اجتماع عظیمی که بیعت گرفته شدوبه گوش همه مسلمانان جهان رسیده شد حج الوداع بود که همه از بلادهای مختلف حضور داشتند.

فرماندار سراوان ادامه داد: در هجدهم ذی الحجه در صحرایی به نام غدیر خم همه گرد هم آمدند و جهاز شتران روی هم گذاشته شد تا از آن به عنوان جایگاه استفاده شود در آن جایگاه پیامبر(ص) دست حضرت علی (ع) را بالا برد و از ایشان به عنوان جانشین و وصی خود یاد کرد.


تجلیلی اضافه کرد: این موضوع می‌توانست در مکه، عرفه و در منا اتفاق بیفتد  ولی خب شاید آن جذبه‌ای که درغدیر خم می توانست داشته باشد را نداشت و لازم بود در آن جمع تقریبا 124 هزار نفر این اتفاق میمون ومبارک رخ دهد.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین پیام غدیر خم برای جهانیان  این است که حضرت آقا می‌فرمایند: عید غدیر عید بسیار مهمی است که جزء حوادث و وقایع تغییر ناپذیری محسوب می شود  که اتفاق افتاد؛ پیامبر (ص) امیر المومنین (ع) را به عنوان «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» معرفی و بنای اسلام را محکم کرد و جایگاه رفیعی را آشکار ساخت که مسلمانان راه را گم نکنند.

فرماندار سراوان ادامه داد:  پیام اصلی غدیر پیام امامت است؛ پیامبر(ص) درجایی می فرمایند من و علی از نور واحده هستیم.

تجلیلی اذعان کرد: واقعه غدیر از این نظر حائز اهمیت است که ادامه رسالت پیامبران در هر سنی که خداوند از ابتدای خلقت انسان از آدم و حوا اتفاق افتاد لازم بود که انسان‌ها راه را گم نکنند و آنچه که پیام خداوند متعال برای زندگی بشریت لازم بود به انسانها داده شود که از طریق پیامبران ادامه پیدا کرد.

وی بیان کرد: ولایت فقیه با حادثه غدیر پیوند محکمی دارد و لازم هست که این موضوع قابل توجه انسانها قرار بگیرد؛ الحمدلله غدیر با آن موضوع و جایگاهی که پیامبر مطرح کرد این استحکام به وجود آمد و در ادامه  راه دچار سردرگمی وگمراهی نشوند.

فرماندار سراوان با بیان اینکه ما در عصر غیبت هستیم معتقد هستیم که مهدی موعود که در غیبت کبری هستند و روزی ظهور خواهند کرد وهمه  مسلمانان جهان از وجود ایشان بهره مند خواهند بود، گفت: پایه  اصلی واقعه غدیر مردم هستند که اتفاق افتاد وتوطئه  دشمنان اسلام که دنبال این بودند که این مطلب را به اتمام برسانند و اسلام ادامه نداشته باشد از جانب خدا خنثی شود.

تجلیلی اذعان کرد: در عصر غیبت ما نیاز داریم که نقش وجایگاه با بحث ولایت فقیه و رهبری ادامه پیداکند و نیاز داریم موردتوجه همگان باشد مخصوصا خواص و جامعه اسلامی نیازمند ولایت فقیه هستند و رهبری مقتدر که الحمدلله وجود مقام معظم رهبری امروز  مستطع ومستمع هست؛  ایشان سکان این انقلاب را دارند و آن را هدایت می‌کنند که همه باید گوش به فرمان باشیم و در واقع ولایت فقیه تجلی از مسئله ی غدیر است.

وی با اشاره به برپایی و برگزاری جشن و سرورهایی که به مناسبت عید غدیر در شهرستان توسط نهادهای مختلف برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: همه ما همیشه پیرو ولایت فقیه وگوش به فرمان رهبری باشیم و بتوانیم آنچه که در واقعه غدیر خم و آن رسالتی که در غدیر خم بر عهده  همه  مسلمانان گذاشته شد بتوانیم به خوبی ازعهده  آن برآییم.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 26609
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *