800
۰

لیگ برتر فوتبال در انتظار فردایی بهتر

لیگ شانزدهم در ابتدا با مشکل تعطیلی های زیاد و ناهماهنگی باشگاه ها و تیم ملی شروع شد و با قهرمانی زودهنگام پرسپولیس به پایان رسید.
یی
یی
به گزارش شستون، به نقل از باشگاه خبرنگاران فصل گذشته لیگ برتر با قهرمانی زود هنگام پرسپولیس به پایان رسید و این در حالی بود که تیمهای دیگر مانند تراکتورسازی و استقلال هم شانس قهرمانی داشتند اما پرسپولیسی ها با توجه به خط حمله و دروازه بان خوب خود این نتایج را کسب کردند. اما لیگ امسال را می توان آشتی دوباره تماشاچیان با فوتبال دانست و این تنها به دلیل بازیهای خوب لیگ برتر بود. درکنار آن مسئولین هم دیگر نگاهشان به لیگ برتر در فصل جدید است و معتقدند باید نسبت به گذشته بهتر باشد.
حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برگزاری مسابقات فوتبال در کشور کار بسیار سختی است به دلیل اینکه تماشاگران و هواداران هر کدام از تیم ها از بازی ها استقبال می کنند و پیگیر جدی نتایج بازی ها هستند.
وی در خصوص پارس جم در لیگ آزادگان که به لیگ برتر صعود کرده گفت : کار پارس جم در لیگ برتر بسیار سخت است و حضور در این مسابقات نیازمند کار ویژه است. خوشحالم تیم پارس جم به لیگ برتر صعود کرد آنها کار سختی در پیش دارند و باید فعالیت ویژه‌ای برای حضور در لیگ برتر داشته باشند. البته باید نماینده سازمان لیگ برای بررسی این مساله به شهر جم سفر کند و این مساله را که آیا ورزشگاه آنها برای برگزاری مسابقات لیگ برتر مناسب است یا خیر مورد ارزیابی قرار دهد.
بهاروند گفت: با توجه به آمار اخیر منتشر شده از سوی ‏کنفدراسیون فوتبال آسیا و سئوال های پیش آمده در رابطه با رتبه هشتمی لیگ فوتبال ایران در آسیا برای ‏تنویر افکار عمومی لازم است بگویم که کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت ادواری و طبق یک رویه مشخص ‏امتیازات کسب شده از سوی نمایندگان هر کشور را با توجه به نتایج کسب شده در لیگ قهرمانان آسیا ‏محاسبه می کند.
حمید درخشان مربی و کارشناس فوتبال نیز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: لیگ شانزدهم با هماهنگی های انجام شده در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و همکاری بازیکنان و مربیان تیم ها بسیار خوب و با برنامه پیش رفت اما در ابتدای لیگ شاهد تعطیلات زیاد در لیگ و ناهماهنگی برنامه های تیم ملی و تیم های لیگ برتری بودیم که به تدریج رفته رفته این مشکل هم برطرف شد و تیم ملی هم در وضعیت مطلوبی قرار گرفت.
وی افزود: تیم ملی باید در ابتدای لیگ برنامه هایش برای بازی های تدارکاتی و دیگر موضوعات زودتر به فدراسیون اعلام می شد تا بتوان به تیم ملی کمک کرد و اینگونه هم شد و بازی های لیگ برتر با کیفیت بیشتر و زمانبندی دستی پیگیری شد.
مهدی تاج رئیس فدراسیون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: این لیگ با توجه به اینکه در سال های گذشته امکان قهرمانی سه تیم در شهرهای مختلف وجود داشت ما کار دشواری برای مراسم جشن قهرمانی داشتیم اما امسال تیم پرسپولیس زودتر از زمان معمول تکلیف قهرمان لیگ را مشخص کرد و کار برپایی مراسم جشن قهرمانی را بسیار ساده کرد.
وی افزود: برنامه های یک ساله در لیگ های یک، دو و برتر که با کمترین انحراف انجام شدند از ویژگی های لیگ شانزدهم به حساب می آیند همچنین پوشش خوب تیم ملی و جوانگرایی در تیم های لیگ برتری و تیم ملی را می توان ویژگی های مهم این لیگ عنوان کرد.برای لیگ هفدهم با کی روش جلساتی را داشتیم و برای سال آینده به دلیل آماده شدن برای مسابقات جام جهانی باید هماهنگی و تعامل بین تیم ملی و تیم های لیگ برتر برقرار شود.
تاج ادامه داد: البته ما سالی بی نظیر در فوتبال را داشتیم در رشته فوتسال و فوتبال ساحلی به سومی جام جهانی رسیدیم که هرگز سابقه نداشته است. همچنین دو تورنمنت بین المللی را در بوشهر و یزد میزبانی کردیم که اتفاق بسیار مهمی بوده است.
مرتضی محصص کارشناس فوتبال نیز در خصوص لیگ برتر گفت : مربیان تیم ها با آگاهی و تسلط بیشتری فعالیت خود را آغاز کردند. گل های زیاد در بازیهای لیگ برتر دلیل خوبی یا بدی و یا حتی کیفیت بالای مسابقات نیست. فوتبال ایران اکنون با تعادل مسیر خود را طی می کند و روز به روز شاهد بازی فوتبال بهتری از تیم ها هستیم. 20 روز تعطیلی لیگ برتر به تیم هایی نظیر سپاهان و استقلال کمک کرد و سرمربیان و مربیان فرصتی به دست آوردند تا به بازسازی تیم خود بپردازند. این تعطیلی ها با توجه به اینکه برای برخی تیمها ناراحت کننده بود اما به نظر من فرصتی بود تا خستگی ها برطرف شود. لیگ برتر امسال نیز می تواند تحت تاثیر حاشیه های جذاب و دیدنی باشد و می توانیم بهترین فرصت برای دیدن فوتبال های خوب داشته باشیم.
  انتهای پیام/
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب: 7143
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *