800
۰

واکنش وزارت خارجه به مورد حمله قرار گرفتن سفارت ایران در لندن

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: متعرضان به بالکن سفارت کشورمان در لندن دستگیر شده‌اند .
واکنش وزارت خارجه به مورد حمله قرار گرفتن سفارت ایران در لندن
به گزارش شستون؛ در پی ورود چند نفر از هواداران یک فرقه تندروی مقیم انگلیس به بالکن سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن و اهانت به پرچم مقدس کشورمان «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بلافاصله پس از وصول این خبر آقای دکتر عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.
قاسمی افزود: سفیر انگلیس در تهران نیز ضمن ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلیس گفت: پلیس ضدشورش انگلیس در محل حضور یافته و اوضاع را تحت کنترل دارد. وی گفت تمامی اقدامات لازم برای محافظت از جان دیپلمات های ایران و جلوگیری از ورود مهاجمین به داخل سفارت به عمل آمده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام اینکه متعرضان به بالکن سفارت کشورمان در لندن دستگیر شدند از ختم این غائله نمایشی خبر داد. قاسمی خواستار محاکمه و مجازات آمران و عاملان این اقدام شد.
همچنین سخنگوی پلیس لندن اعلام کرد که چهار نفر بعد از بالا رفتن از بالکن طبقه اول سفارت ایران در لندن در روز جمعه (دیروز)، دستگیر شدند.
بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، این چهار نفر به ظن وارد کردن خسارت و ورود غیرقانونی به یک مکان دیپلماتیک دستگیر شده‌اند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که هیچ کس در حین حمله معترضان به سفارت ایران در لندن آسیب ندیده است و معترضان بعد از حدود سه ساعت، خودشان از ساختمان خارج شدند.
پیش از آن، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران، از دستگیری معترضان به سفارت ایران در لندن توسط پلیس انگلیس خبر داده بود.
منبع: فارس
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 10758
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *