800
۰
در ادامه شکواییه اهالی مرزنشین مطرح شد؛

جمعیت ۸ هزار نفری "کشتگان "محروم از داشتن یک پزشک عمومی/ مرکز درمانی نقطه صفر مرزی توسط سپاه تجهیز شد

اهالی مرز نشین کشتگان در نقطه صفر مرزی از نداشتن پزشک عمومی در مرکز جامع سلامت این منطقه ابراز گلایه و خواستار استقرار پزشک در روستا شدند.
جمعیت ۸ هزار نفری "کشتگان "محروم از داشتن یک پزشک عمومی/ مرکز درمانی نقطه صفر مرزی توسط سپاه تجهیز شد
به گزارش شستون، کشتگان در نقطه صفر مرزی و در شرقی ترین نقطه ایران قرار دارد و هم مرز با پاکستان است.

ساکنین نوار مرزی در این منطقه از نبود پزشک در مرکز خدمات جامع سلامت رنج می برند و مجبور هستند مسافت ۶۰ کیلومتری تا مرکز بخش بم پشت و ۱۷۰ کیلومتری تا شهر سراوان طی کنند تا بتوانند به پزشک مراجعه کنند.

با توجه به اینکه مرکز خدمات جامعه سلامت کشتگان به همت نیروی زمینی سپاه احداث و تجهیز شده و طي تفاهمنامه اي بين دانشگاه علوم پزشكي زاهدان و بهداری نیروی زمینی سپاه و همچنین نياز مبرم منطقه كشتگان به وجود آمبولانس، یک دستگاه آمبولانس لندکروز آفرود جهت جابه جایی بیماران اورژانسی و بدحال منطقه مرزي و صعب العبور كشتگان توسط بهداری نیروی زمینی سپاه به مردم اين منطقه تحویل شده است.

به گفته اهالی روستا حال که جاده این منطقه نیز به همت تیم های مهندسی نیروی زمینی سپاه هموار و آسفالت شده است مسئولین شهرستانی نیز برای استقرار پزشک در روستا اهتمام ویژه داشته باشند.


سعید تجلیلی فرماندار سراوان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: روستای کشتگان که در نقطه صفر مرزی قرار دارد و ساکنین این منطقه از مردمان غیورمرد و مرزدار سراوان بزرگ هستند.

وی افزود: کشتگان یکی از مهم ترین روستاهای بخش بم پشت محسوب می شود که در آن مرکز جامع سلامت وجود دارد و بیش از8 هزار نفر انسان را تحت پوشش قرار داده اما با توجه به بررسی های صورت گرفته قریب به 14 هزار نفر از امکانات این روستا استفاه می کنند.
 
این مقام مسئول ادامه داد: در گذشته پزشک در مرکز جامع سلامت روستا مستقر بوده اما مدتی است که در این مرکز پزشک وجود ندارد، پیگیری های لازم با دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص استقرار پزشک در روستا انجام شده که امید است در آینده نزدیک با توجه به مشکلاتی که دانشگاه علوم پزشکی دارد بتوانیم بخشی از مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان که همان پزشک است را مرتفع کنیم.

تجلیلی با اشاره به اینکه مرکزجامع سلامت کشتگان از امکانات مطلوبی برخوردار است که انتظار می رود بتوانیم پزشک را سریعتر در این منطقه مستقر کنیم، تصریح کرد: با توجه به عدم دسترسی مناسب جاده ای و طولانی بودن مسیر تا سراوان باید اقدامات اولیه پزشکی در روستا انجام شود و سپس به سراوان عزیمت کنند.

وی اذعان کرد: لازم به ذکر است که نیروی زمینی سپاه در کنار برقراری امنیت و انجام پروژهای مهندسی بیمارستان صحرایی را در این منطقه برپا و اقدام به درمان اهالی این منطقه به صورت رایگان کرده است.

انتهای پیام/
شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب: 24943
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *