800
۰
در شکوه مردمی مطرح شد؛

کمبود پزشک عمومی چالش این روزهای اهالی شهر اسفندک

شهروندان اسفندکی از کمبود پزشک در این شهر ابراز گلایه دارند و خواستار رفع این معضل از سوی متولیان امر شدند.
کمبود پزشک عمومی چالش این روزهای اهالی شهر اسفندک
به گزارش شستون، کمبود پزشک یکی از چالش‌های است که این روزها اهالی شهرستان سراوان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
 
برخی از شهروندان در شهر سراوان از کمبود پزشک متخصص به‌ویژه نبود پزشک متخصص حلق و بینی ابراز گلایه دارند و در شهر اسفندک نیز از نبود پزشک عمومی و بهورز انتقاد می‌کنند.
 
پیش‌تر ملک محمد فاضلی نماینده حوزه انتخابیه سراوان در مجلس یازدهم گفته بود که سراوان به‌نوعی دورترین یا شرقی‌ترین شهر کشور است. سراوان تا زاهدان به‌عنوان مرکز استان که در آن خدمات پزشکی در سطح تخصصی و فوق‌تخصصی عرضه می‌شود، ۳۵۰ کیلومتر فاصله دارد. مردم بالاجبار برای دسترسی به پزشک از راه‌های فرعی بین سراوان - خاش رفت‌وآمد می‌کنند که میزان تصادفاتی که در این منطقه اتفاق می‌افتد بسیار بالاست و در سال‌های گذشته چندین تصادف منجر به مرگ و معلولیت دائم را در این محور شاهد بودیم.
 
به گفته فاضلی سرانه پزشک در سراوان دو پزشک به‌ازای هر ۱۰ هزار نفر است، عنوان کرد: همین سرانه دو پزشک هم ناپایدار است و پزشکان حضور دائمی در این مناطق ندارند.
 
وی در خردادماه سال ۱۴۰۰ گفته بود که جمعیت سراوان نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر است و نیاز مبرم به پذیرش دانشجوی پزشکی دارد و برای تأمین پزشک خود باید دانشکده علوم پزشکی داشته باشد.
 
علی‌ای‌حال  اهالی شهر اسفندک بخش مهرگان شهرستان سراوان از کمبود پزشک در این شهر ابراز گلایه دارند و با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی انتقاد خود را به مسئولین اعلام کردند.
 
شهر اسفندک بیش از چهارهزار نفر جمعیت دارد که این روزها شهروندان آن از نبود پزشک عمومی در شهر دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
 
بلوچ زهی یکی از اهالی شهراسفندک به خبرنگار ما گفت: مدتی است که درمانگاه شهر فاقد پزشک بوده و باتوجه‌به بعد مسافت تا سراوان مشکلاتی را برای اهالی این منطقه به وجود آورده است.
 
وی افزود: در عصر حاضر که همه نقاط به فناوری و تجهیزات مدرن به‌روز شده‌اند همچنان اهالی اسفندک از نبود پزشک رنج می‌برند.
 
این شهروند اسفندکی ادامه داد: حق طبیعی شهروندان اسفندک است که از خدمات پزشکی بهره‌مند شوند نه اینکه حتی از داشتن پزشک عمومی نیز محروم باشند.
 
بلوچ زهی خاطرنشان کرد: عادلانه نیست که در مرکز استان و کشور پزشکان متخصص فراوانی وجود دارد و مردم به‌راحتی و در هر ساعت از شبانه‌روز به آنها دسترسی دارند؛ اما ما که در منطقه محروم زندگی می‌کنیم باید رنجمان دوبرابر شود و هم رنج نبود پزشک را تحمل کنیم و هم رنج مسافت طولانی تا رسیدن به مرکز شهر یا استان تا بتوانیم بیمارمان را درمان کنیم.
 
وی تصریح کرد: ممکن است اهالی این منطقه هزینه رفت‌وآمد به مرکز سراوان را نداشته باشند و یا اینکه اگر توان مالی داشته باشد مکان برای استقرار یک و یا چند روز برای درمان را نداشته باشند؛ لذا از مسئولین می‌خواهیم هر چه سریع‌تر مشکل پزشک این منطقه را حل کنند.
 
آرش دهواری بخشدار بخش مهرگان به خبرنگار ما گفت: مطالبه اهالی این منطقه به حق است و کمتر از یک ماه است که طرح پزشک شهر اسفندک پایان‌یافته و پزشک تسویه کرده است.
 
وی افزود: در حال حاضر مرکز درمانی اسفندک فاقد پزشک است؛ اما ماما و بهیار در مرکز حضور دارند.
 
بخشدار مهرگان خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم را از طریق شبکه بهداشت و درمان جهت رفع این معضل و استقرار پزشک در مرکز درمانی انجام داده است.
 
دهواری تصریح کرد: طبق پیگیری‌های صورت‌گرفته و بررسی‌های به‌عمل‌آمده روز گذشته مجدد همان پزشکی که طرح آن به پایان رسیده بود در مرکز درمانی به مدت یک هفته مستقر شده است.
 
وی اذعان کرد: مسئولین شبکه بهداشت و درمان سراوان قول همکاری و رفع این مشکل را داده‌اند.
 
انتهای خبر/
سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 26847
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *