800
۰
فرماندار سراوان:

خبرنگاران به‌عنوان چشمان بینای اجتماع، بهترین راویان مباحث اجتماعی هستند

فرماندار سراوان گفت: خبرنگاران به‌عنوان چشمان بینای اجتماع، بهترین راویان مباحث اجتماعی هستند همه ما به‌ویژه خبرنگاران باید نیک‌اندیش و خیرخواه باشیم و اغراض شخصی را در روایتگری دخالت ندهیم.
خبرنگاران به‌عنوان چشمان بینای اجتماع، بهترین راویان مباحث اجتماعی هستند
به گزارش پایگاه خبری شستون، به مناسبت روز خبرنگار و با حضور فرماندار سراوان، معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهرستانی و جمعی از مدیران و مسئولان از خبرنگاران و فعالین عرصه رسانه تجلیل به عمل آمد.

سعید تجلیلی فرماندار سراوان در این جلسه ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران شهید به‌ویژه شهید محمود صارمی، گفت: روز خبرنگار، روز تکریم حق‌طلبی، صداقت و تلاش بی‌وقفه برای ایجاد شفافیت در جامعه است.

وی با بیان اینکه نام‌گذاری روز شهادت شهید صارمی به‌عنوان روز خبرنگار، یعنی ما باید منش، سیره و خط این شهید گران‌قدر را ادامه دهیم، ادامه داد: راه شهید صارمی مسیر اخلاق، ادب و صداقت و دلسوزی، مردم‌داری و اطلاع‌رسانی شفاف توام باشهامت و حرکت در مسیر خوبی‌ها و نیکی‌هاست.

فرماندار سراوان خطاب به خبرنگاران گفت: ما به‌عنوان مدیران اجرایی شهرستان با آغوش باز پذیرای نقدها و انتقادات شما عزیزان هستیم و البته انتظار هم داریم در صورت امکان در کنار هر نقد و انتقادی، راهکار و پیشنهادها قابل‌اجرا نیز ارائه شود.

تجلیلی به امید آفرینی و حرکت در مسیر ایجاد وفاق ملی به‌عنوان یکی از رسالت‌های مهم امروز جامعه خبرنگاری اشاره و به تولید محتوا متناسب بافرهنگ آداب‌ورسوم و شرایط شهرستان تأکید کرد و در ادامه خاطرنشان کرد: عملکرد خبرنگاران و اصحاب رسانه در شهرستان شایسته تقدیر است و انتظار داریم کماکان روشنگری و اطلاع‌رسانی در دستور کار قرار گیرد، مطالبه‌گری و انعکاس به‌موقع خبرها و نظارت دقیق و جسورانه خبرنگاران، محیط اداری را سالم و از بروز مفاسد جلوگیری می‌کند.

وی به هوشیاری و شناخت و مقابله با ترفندهای شبکه‌های جهانی خبر که در دنیای امروز در روایت جنگی حق را باطل و باطل را حق جلوه می‌دهد اشاره و اذعان کرد: خبرنگاران به‌عنوان چشمان بینای اجتماع، بهترین راویان مباحث اجتماعی هستند همه ما به‌ویژه خبرنگاران باید نیک‌اندیش و خیرخواه باشیم و اغراض شخصی را در روایتگری دخالت ندهیم.

فرماندار سراوان تصریح کرد: پس از چهل و چهار سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وقت آن رسیده است که هیچ مسئولی خود را از نگاه پرسشگرانه روزنامه و خبر سانسور نکند و با افتخار و سعهٔ صدر پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشند.

تجلیلی با اشاره به اینکه صداقت و امانت‌داری به‌عنوان شاخص اول یک رسانه در انتقال خبر و پرسش‌وپاسخ است، گفت: امسال روز خبرنگار مصادف است با شروع ماه محرم و عزای اباعبدالله الحسین علیه‌السلام؛ رسالتی بس عظیم بر دوش اصحاب رسانه است که نقش عظیمی در ماندگاری و جاودانگی حادثه عاشورا به‌عنوان پیام آوران نهضت حسینی داشته‌اند.
انتهای خبر/
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب: 26689
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *