800
۰
در هیاهوی زندگی ماشینی؛

شهربازی؛ رؤیای فراموش شده کودکان سراوانی است

شهربازی وحدت که چندین سال است فعالیت ندارد به یک رؤیای فراموش شده برای کودکان این خطه از کشور تبدیل شده است.
شهربازی؛ رؤیای فراموش شده کودکان سراوانی است
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ باتوجه‌به ماشینی‌شدن زندگی‌های امروزی، داشتن شهربازی برای سپری‌کردن اوقات فراغت برای کودکان و نوجوانان یکی از ضرورت‌های زندگی شهری محسوب می‌شود.

شهربازی و پارک ها از اماکنی هستند که کودکان می‌توانند در آن به تخلیه انرژی بپردازند و ساعت‌های شاد و مفرحی را سپری کنند، اما کودکان و نوجوانان سراوانی در شرقی‌ترین نقطه کشور از داشتن یک شهربازی استاندار و پیشرفته محروم هستند.

سپری‌کردن اوقات فراغت کودکان و یا داشتن حداقل یک شهربازی با امکانات و تجهیزات استاندارد که کودکان و نوجوانان ساعاتی را در آن سپری کنند همواره یکی از دغدغه‌های شهروندان این شهر بوده است.

کودکان سراوانی هر گاه از خیابان آزادی از مقابل پارک وحدت که مدت‌هاست تعطیل شده است می‌گذرند با چشمان حسرت‌بار به شهربازی نگاه می‌کنند.

کودکان سراوانی محروم از شهربازی
در همین راستا باران زهی یکی از شهروندان سراوانی با اشاره به اینکه پارک وحدت که تنها شهربازی سراوان محسوب می‌شود سال‌هاست که تعطیل شده است، بیان کرد: امروزه مانند گذشته نیست که خانواده اجازه دهند فرزندانشان در کوچه و خیابان مشغول بازی و تفریح باشند به همین دلیل داشتن شهربازی استاندار و پیشرفته برای فراهم‌ساختن اوقات شاد و مفرح احساس می‌شود.

وی افزود: به دلیل اینکه بیشتر پارک های سطح شهر نیز از امکانات کافی برای تخلیه هیجانان کودکان برخوردار نیست این امر باعث شده تا فرزندانمان افسرده شوند.

این شهروند سراوانی خاطرنشان کرد: داشتن شهربازی یکی از مطالبات ما شهروندان سراوانی است که از مسئولین امر این انتظار را داریم حداقل این شهربازی را فعال سازند.

باران زهی تصریح کرد: از نوجوانان را در کوچه به امان خود رها کنیم ممکن باتوجه‌به خطراتی که در جامعه وجود دارد دچار شود؛ لذا با خیال آسوده این کار را نیز نمی‌توانیم انجام دهیم از سوی دیگر فراهم‌ساختن مکان‌هایی برای شادی کودکان و نوجوانان وظیفه مسئولین است که این مهم در شهر سراوان نادیده گرفته شده است.

وی اذعان کرد: اگر به سراغ پارک و بوستان‌های سطح شهر بروید متوجه خواهید شد که اکثر وسایل بازی کودکان و نوجوانان یا معیوب است و یا مورد سرقت قرار گرفته درواقع در سراوان می‌توان گفت مکان مناسب و استاندارد با تجهیزات و امکانات برای شادی کودکان و نوجوانان وجود ندارد.

راه‌اندازی مجدد پارک وحدت نیازمند ۲۰-۳۰ میلیارد تومان اعتبار است
مصطفی خدا رحمی شهردار سراوان گفت: شهربازی سراوان یا همان پارک وحدت مشکل حقوقی داشته است و طبق پیگیری‌های صورت‌گرفته به شهرداری سراوان تحویل شد، اما راه‌اندازی پارک وحدت ۲۰ الی ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد که از توان شهرداری خارج است و باید فراخوان ملی برای واگذاری این مکان بدهیم؛ از طرفی اخذ مجوز وسیله‌های بازی برقی بسیار سخت است.
 
 وی ادامه داد: پارک داری کاری بسیار سخت، پیچیده و تخصصی است؛ لذا این پروژه نیازمند زمان است و ما قول الکی به شهروندان نمی‌دهیم و شاید دو سه سال طول بکشد که این پروژه را سرمایه‌گذار راه‌اندازی کند.
 
 شهردار سراوان بیان کرد: پارک بانوان در حال تجهیز و احداث است و جزو آن مکان‌هایی محسوب می‌شود که ما در طرح فراخوان برای فعالیت شهروندان (کافی‌شاپ، وسیله بازی و...) گذاشته‌ایم، اگر شهروندی پیشنهادی یا طرحی برای زیباسازی این مکان دارد به ما اطلاع دهد.

خدا رحمی افزود: یکی از کارهای بزرگی که در ۶ ماه خدمت بنده در شهرداری سراوان صورت گرفت، تعیین تکلیف شهربازی سراوان و واگذاری آن به شهرداری است.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdccmeqs42bqem8.ala2.html
 
يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 27200
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *