800
۰
غبار فراموشی بر پارک‌های سراوان؛

کودکان سراوان از داشتن پارک استاندارد محروم هستند

معیوب‌بودن وسایل بازی در پارک‌های سطح شهر سراوان و ناایمن بودن برخی از وسایل بازی در این شهر باعث شده تا کودکان سراوانی از داشتن یک پارک استاندارد و ایمن محروم باشند.
کودکان سراوان از داشتن پارک استاندارد محروم هستند
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ یکی از مواردی که همواره مورد انتقاد و گلایه شهروندان بوده پارک‌های غیراستاندارد با وسایل بازی معیوب در سراوان بوده است که بارها نارضایتی خود را نسبت به این موضوع مطرح کرده‌اند.

در نقاط مختلف سطح شهر سراوان پارک و بوستان‌های مختلفی به چشم می‌خورد که بیشتر آنها برای کودکان خطرآفرین هستند و همچنین وسایل بازی استانداردی در آن‌ها وجود ندارد.

اگر به پارک‌های کوچک و بزرگ سراوان نگاه بیندازیم متوجه می‌شویم که وسایل بازی معیوب شده و دیگر قابل‌استفاده نیستند و کودکان با چشمان حسرت‌بار به آنها نظاره می‌کنند.

ازآنجایی‌که از پارک ها به محلی برای آرامش یاد می‌شود؛ اما امروزه کارکرد خود را ازدست‌داده است و آرامش و امنیت در برخی از پارک ها مشاهده نمی‌شود.

کودکان سراوانی محروم از داشتن پارک استاندارد
دهواری یکی از شهروندان سراوانی ضمن انتقاد از اینکه کودکان سراوانی حتی از داشتن یک پارک استاندارد با وسایل بازی محروم هستند، گفت: به‌جرئت می‌توان گفت که تمامی پارک‌های موجود در سطح شهر سراوان فاقد کف‌پوش استاندارد و مناسب بوده و به همین دلیل گاهی شاهد زخمی شدند کودکان هنگام استفاده از وسایل بازی هستیم.

وی افزود: در پارک‌های سطح شهر سراوان اغلب وسایل بازی معیوب و یا اینکه سرقت شده‌اند و دیگر قابلیت استفاده برای کودکان را ندارد و باتوجه‌به پیشرفت روزافزون فنّاوری اما کودکان ما حتی یک پارک مناسب ندارند که بتوانند در آن با خیال آسوده به بازی و سرگرمی بپردازند.

این شهروند سراوانی ادامه داد: کودکان نیاز دارند به مکان‌هایی که به شادی و بازی و بپردازند؛ اما متأسفانه در شهر سراوان مکان مناسبی برای تخلیه هیجانات و انرژی کودکان وجود ندارد.

دهواری خاطرنشان کرد: برخی از پارک فاقد نور مناسب هستند و با تاریک شدن هوا دیگر نمی‌توان از آن مکان استفاده کرد و برخی دیگر فاقد کف‌پوش و برخی نیز در تابستان باتوجه‌به دمای بالای هوا به دلیل نبود فضای سبز مناسب قابل‌استفاده نیستند.

وی تصریح کرد: درخواست ما از متولیان امر این است که حداقل یک پارک مناسب و استاندارد برای کودکان سراوانی احداث کنند تا بتوانند با لبی خندان و نه چشمان حسرت‌بار در آن به شادی بپردازند.


تجهیز پارک ها در دستور کار شهرداری قرار گرفت
مصطفی خدا رحمی، شهردار سراوان گفت: به‌جرئت می‌گویم که سراوان نه‌تنها کمبود پارک ندارد؛ بلکه زیاد هم دارد، اما پارک‌ها آماده خدمت‌رسانی نیستند، چندین پارک معیار در نظر گرفته شده که سعی داریم طی دو سه ماه آینده راه‌اندازی شوند که از نمونه آنها پارک نخلستان است که یک فضای کلی و عمومی برای شهر ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: برای ایجاد روشنایی در پارک ها حدود ۳۰۰ - ۴۰۰ میلیون تومان برج نوری سفارش دادیم و به‌مرورزمان امکانات به این پارک اضافه خواهد شد.

شهردار سراوان افزود: پارک دوم پارک نسترن است که بررسی‌های لازم صورت‌گرفته است، اینکه پارک‌های سطح شهر به این حال‌وروز افتاده‌اند مردم مقصر نیستند وقتی پارک‌ها رها شده‌اند حتی در قلب اروپا هم باشد نابود می‌شوند.

خدا رحمی تصریح کرد: برنامه‌ای طرح‌ریزی کرده‌ایم که هر کس قرار است در پارک خدمات بدهد شهرداری او را موظف به مراقبت از پارک می‌کند و اگر وسیله‌ای کم بشود باید توسط او پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: به‌زودی فراخوان عمومی جهت تحویل پارک‌ها منتشر خواهد شد، چندین مکان را مشخص می‌کنیم افرادی که تمایل دارند دکه، ساندویچی، کافی‌شاپ، وسیله بازی و... در این پارک‌ها افتتاح کنند در این جلسه شرکت کنند و ما طبق یک فرایند قانونی به این افراد واگذار می‌کنیم.

انتهای خبر/
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 27207
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *