800
۰
هفته بیست و یکم لیگ برتر؛

استقلال در اندیشه فرار از یک مربع خطرناک/ جدال دو مربی جسور!

شاگردان وینفرد شفر که در سه دیدار گذشته با افت در نتیجه‌گیری مواجه شده‌اند و سه تساوی را رقم زده‌اند، در یک دیدار خانگی به فکر فرار از چهارمین تساوی هستند.
استقلال در اندیشه فرار از یک مربع خطرناک/ جدال دو مربی جسور!
به گزارش شستون؛ به نقل از خبرنگار مهر، هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر با انجام ۴ بازی پیگیری می شود و در حساس ترین دیدار امروز تیم های استقلال و پارس  جنوبی جم در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. در دیگر دیدارهای امروز گسترش فولاد میزبان نفت تهران است، سایپا از پدیده پذیرایی می کند و صنعت نفت در آبادان با سپیدرود دیدار  می‌کند. 
* گسترش فولاد - نفت تهران
گسترش فولاد و نفت تهران هر دو بعد از تغییرات سرمربی نتایج خوبی گرفتند و هر دو تیم در نیم فصل دوم عملکرد قابل قبولی دارند. شاگردان فیروز کریمی در نیم فصل دوم صاحب ۲ پیروزی، ۲ مساوی  یک شکست هستند و با کسب ۸ امتیاز در ۵ بازی چهارمین تیم برتر در نیم فصل دوم هستند. شرایط نفت تهران هم در نیم فصل دوم بسیار مطلوب است و آنها نیز با ۲ پیروزی، یک مساوی و ۲ شکست و کسب ۷ امتیاز در جدول نیم فصل دوم رتبه ششم را در اختیار گرفته‌اند.
نفتی‌ها در نیم فصل دوم ۸ گل زده‌اند تا به همراه استقلال تهران بهترین خط حمله نیم فصل دوم را در اختیار داشته باشند و این آمار نشان می‌دهد که آنها در بازی امروز حریف دست و پا بسته و از پیش بازنده‌ای برای گسترش فولاد نیستند. گسترشی که با فیرز کریمی متحول شد و نتایج خوبی گرفت و هفته گذشته هم تا یک قدمی شکست دادن پرسپولیس پیش رفت و برای بیرون آوردن ۳ امتیاز از جهنم آزادی فقط چند ثانیه کم آورد.
تیم میزبان با ۲۸ امتیاز در رده هشتم جدول قرار گرفته و در صورت پیروزی در این بازی ممکن است حتی بتواند تا رده پنجم جدول هم صعود کند. نفت تهران هم در حال حاضر با ۲۰ امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار گرفته. آنها فعلا در منطقه خطر نیستند اما برای کنده شدن از کورس سقوط باید در بازی های آینده هم مثل سه چهار بازی اخیرشان نتیجه بگیرند.
* استقلال - پارس جنوبی
از آخرین باری که پارس جنوبی جم برنده از زمین خارج شده ۵ بازی و یا به عبارتی ۴۵۰ دقیقه می‌گذرد تا این تیم بالانشین، روزگار زیادی را دور از پیروزی طی کرده باشد. این  اتفاق برای استقلال قدری کم شدت تر تکرار شده و آنها ۳ هفته است که پیروز نشده‌اند. این آمار بدان معناست که هر دو تیم به دنبال طلسم شکنی هستند و این که در این بازی نوار ناکامی های خود را قطع نمایند.
دیدار بین دو تیم استقلال و پارس جنوبی را می‌توان یک بازی ۶ امتیازی برای هر دو تیم دانست. پارس جنوبی با ۳۳ امتیاز در رده دوم و استقلال با ۲۸ امتیاز در رده ششم قرار دارد. اگر شاگردان شفر موفق نشوند میهمان شان را با شکست بدرقه کنند رسما از کورس بالای جدول خارج شده و شانس شان برای تکرار نایب قهرمانی فصل گذشته به مراتب کمتر خواهد شد. این اتفاق برای پارس جنوبی هم قابل تکرار است و اگر آنها هم تیم پیروز این میدان نباشند شانس شان برای نایب قهرمانی کم می‌شود.
پدیده چهارمین خط حمله قوی و استقلال دومین خط دفاعی قوی لیگ را در اختیار دارند و تقابل مهاجمان تیم میهمان با مدافعان تیم میزبان می‌تواند جذاب باشد. پارس جنوبی برای این دیدار میثم تیموری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و استقلال از محسن کریمی و روزبه چشمی به همین دلیل بهره نمی‌برد.
* سایپا - پدیده
دیدار شاگردان علی دایی و رضا مهاجری را می‌توان یک دیدار جذاب تلقی کرد. تیم های جسور پدیده و سایپا که تا پیش از این دیدار در رده‌های دهم و پنجم حضور دارند، به اندازه کافی برای پیروز شدن مقابل هم انگیزه دارند.
سایپا بالاترین تیم در جدول رده بندی است که گل‌های خورده‌اش از گل‌های زده‌اش بیشتر است و پدیده پایین ترین تیم جدول است که تعداد گل‌های زده‌اش از خورده‌اش بیشتر است تا آمار گلزنی این دو تیم با هم تفاوت اساسی داشته باشد.
سایپا سنگین ترین شکست مرحله رفت را مقابل همین تیم پدیده در مشهد تجربه کرد و حالا دایی و شاگردانش مترصد انتقام شکست ۳ بر صفر شان در این میدان هستند. در این تیم مهدی ترابی بار دیگر به اوج برگشته و حالا با ۶ گل زده بهترین گلزن و خطرناک ترین بازیکن این تیم است.
* صنعت نفت - سپیدرود
سپیدرود با علی کریمی شرایط بهتری پیدا کرده. کریمی با یک مساوی، یک شکست و یک پیروزی نماینده شهر باران را امیدوارتر از گذشته کرده. اما بازی کردن و امتیاز گرفتن از صنعت نفت در آبادان قطعا کار ساده‌ای نیست. 
صنعت نفت بعد از استقلال و پرسپولیس سومین تیم قوی در بازی‌های خانگی است و سپیدرود بعد از نفت تهران ضعیف ترین تیم در بازی خارج از خانه. این نشان می‌دهد کار سپیدرود در این بازی چقدر سخت  خواهد بود. 
سپیدرود برای این بازی به جاز امید سام کن که محروم است، سایر بازیکنانش را در اختیار دارد. در این تیم محمد ابراهیمی و پویا نزدهتی هر یک با زدن ۵ گل بهتری گلزنان هستند. در تیم صنعت نفت لوسیانو پریرا با ۶ و کرار جاسم با ۵ گل بهترین گلزنان این تیم هستند. آگستو سزار هم با ۴ گل دیگر بازیکن گلزن و خطرناک این تیم است. 
برنامه بازی‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر به شرح زیر است:
پنجشنبه ۵ بهمن ۹۶
* استقلال تهران - پارس جنوبی جم - ورزشگاه آزادی تهران- ساعت ۱۵:۳۰
داور: رضا کرمانشاهی کمکها: حسن ظهیری – سعید قاسمی – محمدحسین ترابیان ناظر: مسعود عنایت
* گسترش فولاد تبریز - نفت تهران- ورزشگاه  بنیان دیزل تبریز- ساعت ۱۵:۳۰
داور: یاسر همرنگ کمکها: محمدرضا ابوالفضلی – علی دودانگه – حسین زیاری ناظر: یدالله جهانبازی
* سایپا تهران - پدیده خراسان - ورزشگاه پاس قوامین تهران- ساعت ۱۵:۳۰
داور: کوپال ناظمی کمکها: علیرضا ایلدروم – بابک عباسقلی زاده – ناصر جنگی ناظر: حسین عسکری
جمعه ۶ بهمن ۹۶
* سیاه جامگان مشهد - تراکتورسازی تبریز - ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد - ساعت ۱۴:۳۰
داور: 
سیدمهدی سیدعلی کمکها: سجاد طوری – قهرمان نجفی – علی بای ناظر: خداداد افشاریان
* فولاد مبارکه سپاهان - فولاد خوزستان - ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت ۱۵:۱۵
داور:
 موعود بنیادی فر کمکها: هادی طوسی – یعقوب سخندان – علیرضا حیدرپناه ناظر: مسعود مرادی
* صنعت نفت آبادان - سپیدرود رشت - ورزشگاه تختی آبادان- ساعت ۱۷:۱۰
داور: پیام حیدری کمکها: سعید علی نژادیان – محمد راهی – ابوالفضل گرجی ناظر: رسول فروغی
* ‎پیکان تهران - پرسپولیس - ورزشگاه شهدا شهرقدس - ساعت ۱۵:۳۰
داور: علی صفایی کمکها: آرمان اسعدی – تورج عیوض محمدی – سعید رحیمی مقدم ناظر: اسماعیل صفیری
پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 10208
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *