800
۰

شنا، نشانه‌های MS را بهبود می‌بخشد

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: آب با تقویت عضلات بدن باعث بهبود نشانه‌های MS می‌شود.
شنا، نشانه‌های MS را بهبود می‌بخشد
به گزارش  شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،  ایرج بیگلری مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: نتیجه یکی از مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افراد مبتلا به MS بعد از شرکت در جلسات ۲۰ هفته‌ای شنا، کاهش درد خوبی را تجربه کردند همچنین شرکت کنندگان در این مطالعه، خستگی و افسردگی مرتبط با MS را هم کمتر تجربه کرده بودند.
بیگلری  ورزش شنا را برای افراد مبتلا به آسم نیز مناسب خواند و افزود: شنا کردن علاوه بر تقویت سیستم قلبی عروقی می‌تواند ظرفیت ریه‌ها را افزایش دهد و کنترل بر روی تنفس را بهبود ببخشد.

او اظهار کرد: محیط مرطوب داخل استخر می‌تواند نشانه‌های آسم را بهتر کند البته برخی از مطالعات نشان می‌دهد مواد ضدعفونی کننده موجود در استخر ممکن است برخی از نشانه‌های این بیماری را بدتر کند.
بیگلری گفت: داشتن آسیب یا بیماری همچون آرتروز می‌تواند انجام تمریناتی با تاثیر بالا را دشوار کند و از آنجایی که آب به خوبی از عضلات، پشتیبانی و حمایت می‌کند، شنا کردن برای این افراد بسیار موثر خواهد بود.
او  همچنین ورزش شنا را برای افرادی که ناتوانی جسمی دارند بسیار خوب عنوان کرد و افزود: ناتوانی جسمی می‌تواند شرکت در برنامه‌های ورزشی را محدود کند و از آن جایی که آب مقاومت و حمایت خوبی در اختیار افراد قرار می‌دهد، می‌توان از آن در بیشتر شرایط جسمی استفاده کرد.
گفتنس است شنا کردن می‌تواند اعتماد به نفس را افزایش دهد و باعث بهبود مهارت‌های اجتماعی شود به همین خاطر افرادی که ناتوانی ذهنی یا جسمی دارند هم می‌توانند از آن نفع ببرند.
انتهای پیام/ ر
چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 23646
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *