800
۰
موج گلایه‌مندی اهالی هوشک از مخابرات؛

ساکنان روستای هوشک در دسترس نیستند!

در عصر ارتباطات و قرن بیست و یکم متأسفانه مردم روستای هوشک در سراوان از آنتن و اینترنت مناسب محروم هستند و چندین سال است این مطالبه را دارند، اما تاکنون مشکل آنها برطرف نشده است.
ساکنان روستای هوشک در دسترس نیستند!
 به گزارش پایگاه خبری شستون، با وجود پیشرفت روزافزون فناوری و ارتباطات در کشورمان متأسفانه هنوز در برخی از نقاط کشور شاهد عدم وجود آنتن‌دهی مناسب اپراتورهای همراه و اینترنت پرسرعت هستیم، امروزه اینترنت نیاز اساسی شهروندان شده است و باید پایدار و پرسرعت باشد.
 
 به گفته اهالی روستای هوشک باید برای یک تماس ساده به پشت‌بام و یا در کوچه بروند تا تماس برقرار شود.
 
 گلایه مردم روستای هوشک از عملکرد اداره مخابرات
 
 نصرتی یکی از اهالی هوشک به خبرنگار ما گفت: من دانشجو هستم و به‌صورت مکرر به اینترنت نیاز دارم؛ اما متأسفانه از این نعمت محروم هستیم قبلاً پشت‌بام می‌رفتیم؛ اما الان آنجا هم اینترنت نیست، برخی مواقع به‌خاطر یک جست‌وجو ساده باید حدود ۵-۶ کیلومتر به بخشان بروم.
 
 وی افزود: ما حتی فیبر نوری هم نداریم تا بتوانیم از وای‌فای خود و یا از تلفن ثابت استفاده کنیم، چرا روستایی با جمعیت حدود ۱۰ هزار نفر از این نعمت برخوردار نیست؟
 
 محمدی یکی دیگر از اهالی هوشک ضمن ابراز گلایه از عملکرد اداره مخابرات، گفت: اینترنت نیاز اساسی ماست و مخابرات وظیفه دارد تا نیاز مردم را برطرف کند، چندین سال است که قول نصب دکل را می‌دهند، اما پس از مدتی فراموش می‌شوند.
 
 وی افزود: بنده به شخصه چندین بار پیگیر این مسئله بودم و حتی کارشناسانی از اداره مخابرات به‌صورت میدانی آمدند و بررسی کردند که پس از حضور آنها به مدت یک هفته اینترنت درست شد؛ اما باز صدای اهالی هوشک و منطقه پوپو درآمد و دوباره سکتورها را از منطقه امام حسین (ع) به همان سمت چرخاندند و اینترنت ما قطع شد.
 
 این شهروند از مسئولین روستا و مخابرات خواست تا مکرراً پیگیر این موضوع باشند تا به‌صورت اساسی مشکل مردم را حل کنند چرا که وضعیت فعلی در شأن این مردم و نظام اسلامی نیست.
 
 به‌زودی دکلی در روستای هوشک نصب خواهد شد

 
 بارانزهی رئیس مخابرات شهرستان سراوان در این راستا به خبرنگار ما گفت: دهیار و شورای روستای هوشک مرتب پیگیر آنتن و اینترنت روستای هوشک هستند همان‌طور که آنها مکاتباتی به ما ارسال کردند ما نیز این مکاتبات را به استان ارسال کردیم.
 
 
 وی افزود: بحث ارتقای آنتن در هوشک انجام شده است، از 3G و 4G ارتقا یافته به LTE و همه تجهیزات نصب و راه‌اندازی شده است، تیم بهینه‌ساز به روستای هوشک اعزام شدند و توسط آنان کل روستا اسکن شد، جاهایی که باید تقویت انجام می‌گرفت شناسایی شد، همچنین کارشناسان ما حین بررسی از احتمال وجود یک عامل اخلالگر برای تضعیف آنتن در روستای هوشک خبر دادند که گزارشات رصد و اسکن شدند.
 
 رئیس مخابرات سراوان ادامه داد: با همکاری دهیار و شورای هوشک مجوز دکل جدید و سایت جدید گرفته شد، زمین اختصاص یافت، مستندات هم برای ارتباطات سیار تهران ارسال شد، آن نقطه‌ای که مدنظر کارشناسان ارتباطات سیار بود متأسفانه زمین نبود و با ۱۰۰ متر اختلاف یک زمین در خیابان شهید محمدی اختصاص پیدا کرد، و نیاز است زمین مورد تأیید ارتباطات سیار قرار بگیرد، ما اکنون منتظر تأیید نهایی هستیم طبق گزارشات شفاهی که به ما اعلام شده زمین مورد تأیید قرار گرفته؛ اما ما منتظر گزارش کتبی هستیم تا در فاز ۹ آن را اجرایی کنیم، حال در فاز ۸ قرار داریم و باید تا ماه اخیر فاز ۸ به اتمام برسد و بلافاصله فاز ۹ را آغاز خواهیم کرد.
 
 بارانزهی با بیان اینکه ما در روستای هوشک به دنبال بحث واگذاری فیبر نوری و اینترنت پرسرعت برای شهروندان هستیم، اضافه کرد: این طرح مستلزم همکاری دهیار و اهالی برای اجرای ۲۰-۸۰ این پروژه است، طرح ۲۰-۸۰ یعنی ۲۰٪ کار آن توسط دهیار و اهالی صورت بگیرد، و ۸۰٪ توسط مخابرات که یک کار مشارکتی و جهادی است.
 
 وی تشریح کرد: ۲۰٪ کار حفاری و پرکاری مسیرهای موردنیاز اجرای فیبر است، ۸۰٪ دیگر نیز که ما باید انجام دهیم، تهیه و اجرای فیبر منابع و تجهیزات و اجرای فیبر است، در جلسه‌ای که با دهیار روستا داشتیم به توافقات اولیه رسیدیم قرار شد ما طرح نهایی خود را برای اجرای فیبر به دهیار بدهیم، تا طرح را دهیار و اهالی برای قبول حفاری و پرکاری مورد بررسی قرار دهند.
 
 رئیس مخابرات سراوان خاطرنشان کرد: حال در مرحله تهیه طرح هستیم و منتظر کارشناس برای طراحی این طرح و تحویل طرح به دهیار و شورا و امضای تفاهم‌نامه جهت اجرا هستیم که پس از اجرای این فیبر، اینترنت پرسرعت خواهد شد هم تلفن ثابت قابل‌بارگذاری می‌شود.
 طبق پیگیری‌های خبرنگار ما دهیار هوشک نیز در این راستا گفت: حدود یک سال است که مکاتبات را به ادارات مختلف ارسال می‌کنیم حتی فرمانداری به استان نامه زده است، اما متأسفانه این مشکل به‌صورت اساسی برطرف نشده است.
 
 وی افزود: مدیر فعلی مخابرات زحمات زیادی کشیدند، نزدیک به ۲۰ روز قبل سنسورهای دکل را عوض کرد چند روز قبل هم کارشناسانی به اینجا آمدند و برخی مشکلات را برطرف کردند همچنین در خیابان شهید محمدی هم دکل جدیدی را نصب می‌کنند، ما به مردم این اطمینان را می‌دهیم که مرتب پیگیر نصب این دکل تا حصول نتیجه خواهیم بود و با نصب این دکل مشکل کل هوشک حل خواهد شد.


انتهای خبر/ م
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۳
کد مطلب: 26806
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *