800
۰
مشترک موردنظر در عصر ارتباطات آنتن ندارد!

معضل آنتن‌دهی خطوط در روستاهای سراوان چه زمانی رفع می‌شود؟

وضعیت نامناسب آنتن‌دهی اپراتورهای تلفن همراه و سرعت پایین اینترنت در روستای هوشک باعث گلایه اهالی این روستا شده است.
معضل آنتن‌دهی خطوط در روستاهای سراوان چه زمانی رفع می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری شستون، سرعت پایین اینترنت و اختلال در آنتن‌دهی اپراتورهای تلفن همراه همواره یکی از چالش‌های اساسی در سیستان و بلوچستان به‌ویژه شهرستان سراوان بوده که ساکنین این خطه از کشور با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

ضعف در زیرساخت مخابراتی در سراوان و روستاهای این شهرستان باعث بروز مشکلات فراوانی شده که گلایه شهروندان و روستاییان را در عصر ارتباطات و تکنولوژی به همراه داشته است.

علاوه بر اهالی روستا هوشک دانشجویان مجتمع آموزش عالی سراوان که در جوار روستای هوشک و سایت جدید مجتمع حضور دارند نیز از این وضعیت اختلال در آنتن‌دهی و سرعت پایین نت آن هم در قرن بیست و یکم گلایه دارند که با نصب دکل در روستای هوشک آنها نیز از خدمات استفاده خواهند کرد.

 همراه با تلفن همراه در کوه‌ها و پشت‌بام
دهقانی یکی از ساکنین روستای هوشک گفت: اهالی هوشک از وعده وعید خسته شدند، سال‌هاست که نامه‌نگاری و مکاتبات اداری بین ادارات ردوبدل می‌شود؛ اما در میدان آثارش را مشاهده نمی‌کنیم.

وی افزود: مسئولان اگر نمی‌توانند در عصر ارتباطات مشکل مردم این روستا را حل کنند بهتر است استعفا دهند تا یک مدیر جهادی روی کار آید.

دهقانی ادامه داد: ضعف در آنتن‌دهی و سرعت بسیار پایین اینترنت در این روستا باعث شده تا حتی برای دسترسی به پیام‌رسان‌های داخلی نیز مشکل داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: چرا در عصر ارتباطات ما باید در روستا با ضعف آنتن‌دهی و سرعت پایین اینترنت مواجه باشیم پس چرا مسئولینی مه فقط وعده رفع مشکل را می‌دهند این مشکل را حل نمی‌کنند ما دیگر کلافه شده‌ایم مشکل خود را دیگر چگونه مطرح سازیم تا مرتفع شود.

دهقانی گفت: مجبوریم برای برقراری یک تماس ساده با تلفن همراه به پشت‌بام و یا تپه و کوه‌های مجاور روستا برویم تا شاید تماس برقرار شود.

محمدی یکی دیگر از اهالی روستای هوشک که دانشجو است و نیاز مبرم به اینترنت دارد، گفت: این روزها برای یک شرکت در کلاس آنلاین باید به داخل شهر برویم و ساعت‌ها در پارک‌ها و میادین شهر با هوای سرد منتظر بمانیم تا کارمان راه بیفتد.

وی افزود: قبلاً باید پشت‌بام می‌رفتیم تا اینترنت کار کند که اتفاقات ناگواری نیز برایمان افتاد و سرمان به بیمارستان افتاد اکنون همان پشت‌بام هم اینترنت نیست.

محمدی خاطرنشان کرد: چرا مسئولین و متولیان امر به فکر حل مشکل مردم نیستند و هر بار با وعده‌ای حل این مشکل را به تعویق می‌اندازند؟

رئیس مخابرات سراوان پاسخگویی را به دو هفته بعد موکول کرد
 مهرماه سال جاری باران زهی رئیس مخابرات سراوان گفته بود که ارتقای آنتن در هوشک انجام شده است، از 3G و 4G ارتقا یافته به LTE و همه تجهیزات نصب و راه‌اندازی شده است.

همچنین وی گفته بود که تیم بهینه‌ساز به روستای هوشک اعزام شدند و توسط آنان کل روستا اسکن شد، جاهایی که باید تقویت انجام می‌گرفت شناسایی شد، همچنین کارشناسان ما حین بررسی از احتمال وجود یک عامل اخلالگر برای تضعیف آنتن در روستای هوشک خبر دادند که گزارش‌ها رصد و اسکن شدند.
 
 به گفته باران زهی در مهرماه مجوز احداث دکل برای روستای هوشک اخذ شده و زمین نیز تأیید شده بود؛ اما روز گذشته خبرنگار ما جهت پیگیری مطالبه ساکنین روستای هوشک به مخابرات شهرستان مراجعه کرده وی از انجام مصاحبه دراین‌خصوص خودداری و پاسخگویی به مشکل روستای هوشک را به دو هفته بعد موکول کرد.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۲۹
کد مطلب: 27079
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *