800
۰
ترین‌های هفته هفدهم لیگ برتر؛

سپاهان و شفر برترین تیم و سرمربی/ مهاجم مشکی پوشان، برترین بازیکن

سپاهان و وینفرد شفر در هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال عناوین‌ برترین تیم و سرمربی را کسب کردند.
سپاهان و شفر برترین تیم و سرمربی/ مهاجم مشکی پوشان، برترین بازیکن
به گزارش شستون، به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با برتری پرسپولیس مقابل تراکتورسازی و افزایش اختلاف این تیم‌ با تیم دوم‌ جدول، برتری خفیف فولاد خوزستان مقابل نفت بحران‌ زده و صعود این تیم‌به رتبه دوم‌ جدول، تداوم‌ پیروزی های قاطعانه استقلال تهران‌ با هدایت وینفرد شفر آلمانی این بار برابر استقلال خوزستان، خروج سپاهان از بحران با برتری ۴ بر صفر شاگردان‌ کرانچار مقابل پدیده، ثبت نخستین پیروزی سیاه جامگان با سرمربیگری رضا عنایتی پس از ۱۶ هفته ناکامی، شکست خانگی گسترش فولاد برابر ذوب آهن پس از سه پیروزی متوالی شاگردان فیروز کریمی، توقف پیکان تهران در بازی خانگی برابر پارس جنوبی و ششمین هفته ناکامی این تیم در کسب پیروزی و برتری قاطعانه صنعت نفت مقابل سایپا به پایان رسید.
در کل تنها یک بازی این هفته به تساوی رسید و هفت تیم حریفانشان را شکست دادند.
در زیر نتایج و ترین های هفته را با هم مرور می کنیم.
استقلال خوزستان۰- استقلال تهران۳: وریا غفوری، علی قربانی و روزبه چشمی
پرسپولیس تهران۲- تراکتورسازی تبریز۰: علی علیپور و کمال کامیابی نیا
مشکی پوشان مشهد۲- سپیدرود رشت۰: یونس شاکری(۲گل)
گسترش فولاد تبریز۰- ذوب آهن اصفهان۱: محمدرضا عباسی
پیکان تهران۱- پارس جنوبی جم۱: کنت انگ ووک برای پیکان و علی دشتی برای پارس جنوبی
نفت تهران۱- فولاد خوزستان۲: امین منوچهری برای نفت تهران و حسن‌ بیت سعید(۲گل) برای سپیدرود
سپاهان اصفهان۴- پدیده مشهد۰: سیاوش یزدانی، مهدی شریفی، جلال الدین علی محمدی و ساسان‌انصاری
صنعت نفت آبادان۳- سایپا تهران۰: میلاد جهانی، لوسیانو پریرا و طالب ریکانی
تعداد گل: ۲۰ گل
میانگین گل: ۲/۵ گل در هر بازی
پرگل ترین بازی: سپاهان اصفهان۴- پدیده مشهد۰
کم‌گل ترین‌ بازی: گسترش فولاد تبریز۰- ذوب آهن اصفهان۱(یک گل)
برترین بازیکن: یونس شاکری(مشکی پوشان مشهد)
در هفته ای که بازیکنانی مانند علی علیپور، حسن بیت سعید، ساسان انصاری و لوسیانو پریرا نقش غیر قابل انکاری در پیروزی تیم هایشان برابر حریفان ایفا کردند یونس شاکری که تا همین چند هفته پیش در فهرست مازاد مشکی پوشان قرار گرفته بود به عصای دست غلامرضا عنایتی تبدیل شد تا در دیدار ۶ امتیازی و فوق العاده حساس این تیم برابر سپیدرود، دیگر تیم قعرنشین پیروزی طلایی به نام مشکی پوشان ثبت شود. گل های شاکری سبب شد مشکی پوشان پس از ۱۶ هفته نخستین پیروزی اش را تجربه و پس از ۵ هفته نخستین گل خود را وارد دروازه حریفان کند.
سپاهان و شفر برترین تیم و سرمربی/ مهاجم مشکی پوشان، برترین بازیکن
مشکی پوشان در نیم فصل دوم‌ لیگ برتر با کادرفنی جوان و با انگیزه اش از ۲ بازی چهار امتیاز به دست آورده است و امید زیادی دارد تا با درخشش بازیکنان باتجربه ای مانند یونس شاکری، در رقابت با سایر تیم های قعرجدولی بازهم جواز بقا در لیگ برتر را کسب کند.
به همین دلیل یونس شاکری در رقابتی نزدیک با مهاجمان فولاد، پرسپولیس، صنعت نفت و سپاهان به عنوان برترین بازیکن هفته هفدهم انتخاب می شود.
برترین سرمربی: وینفرد شفر(استقلال)
استقلال با هدایت وینفرد شفر در ۲ هفته ابتدایی دور برگشت لیگ برتر یک امتیاز بیشتر از هفت بازی نخست‌ دور رفت این رقابت ها که علیرضا منصوریان‌ را روی نیمکت داشت کسب کرده است و چنین موضوعی تاثیر فوق العاده پیرمرد آلمانی را اثبات می کند.
آبی پوشان پایتخت در هفته های اخیر زیرنظر این مربی باتجربه سبک نوینی از فوتبال را ارائه می دهند و همین امر سبب شده است هواداران‌ این تیم بدون توجه به فاصله ۱۴ امتیازی خود با پرسپولیس حتی به قهرمانی در لیگ برتر هم‌ امیدوار باشند.
سپاهان و شفر برترین تیم و سرمربی/ مهاجم مشکی پوشان، برترین بازیکن
تاکتیک های ناب شفر در بازی با شاگردان‌ عبدالله ویسی سبب شد تا این تیم پس از ۶ بازی موفق به شکست هم نام خوزستانی اش آن‌ هم‌ با نتیجه قاطعانه ۳ بر صفر شود و به رتبه پنجم‌ جدول صعود کند.
به همین‌ دلیل وینفر شفر به عنوان برترین سرمربی هفته هفدهم‌ انتخاب می‌شود.
برترین تیم: سپاهان اصفهان
سپاهان در هفته های اخیر با وجود نمایش های زیبا و تهاجمی از لحاظ نتیجه گیری عملکرد کاملا ناموفقی داشت و به همین‌ دلیل در کمال شگفتی بین تیم های مدعی سقوط قرار گرفت اما پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر در بازی با پدیده گوشه ای از روزهای درخشانش را تکرار کرد و با برتری قاطعانه ۴ بر صفر حریف خود را به مشهد بدرقه کرد.
سپاهان و شفر برترین تیم و سرمربی/ مهاجم مشکی پوشان، برترین بازیکن
شاگردان‌ زلاتکو کرانچار در بازی با سرخ پوشان خراسانی سرانجام دست از فرصت سوزی های متوالی برداشتند و برخی از موقعیت های بی شمار خود را به گل تبدیل کردند تا پرگل ترین پیروزی فصل سپاهان ثبت شود. 
بدون شک‌ سپاهان‌ با تداوم این روند در دور برگشت لیگ برتر نسبت به نیم فصل نخست این رقابت ها روزهای بسیار بهتری پیش رو دارد.
برترین دروازه بان: ابراهیم عالمه(سپاهان اصفهان)
هرچند سید حسین حسینی در بازی استقلال خوزستان و استقلال تهران رکورد کلین شیت هایش را به ۶۹۸ دقیقه افزایش داد اما نبایست از روز خوب ابراهیم عالمه در بازی سپاهان و پدیده بی تفاوت عبور کرد.
دروازه بان تیم ملی سوریه در روزی که سپاهان جشنواره گل به راه انداخت با واکنش های خوب خود در برابر حملات پدیده سبب شد جشن پیروزی تیمش کمرنگ نشود. کلین شیت عالمه در نخستین بازی اش برای زردپوشان دیار نصف جهان این امیدواری را در بین هواداران سپاهان ایجاد کرد که پاشنه آشیل بزرگ این تیم در لیگ هفدهم رفع می شود و شاگردان کرانچار می توانند درهفته های آتی هم نتایج خوبی کسب کنند.
سپاهان و شفر برترین تیم و سرمربی/ مهاجم مشکی پوشان، برترین بازیکن
به همین دلیل ابراهیم عالمه به عنوان برترین دروازه بان هفته هفدهم انتخاب می شود.
برترین بازی: سپاهان- پدیده
ثبت نتیجه ۴ بر صفر به سود سپاهان در بازی با پدیده شاید ذهن فوتبالدوستان‌‌‌ را به فوتبالی کاملا یک طرفه منحرف کند اما پدیده هم در این بازی موقعیت های خوبی روی دروازه حریف خلق کرد و اگر بازیکنان‌ این تیم اندکی دقت می کردند دست کم اختلاف خود را با سپاهان کاهش می دادند‌.
سپاهان و شفر برترین تیم و سرمربی/ مهاجم مشکی پوشان، برترین بازیکن
یکی دیگر از جذابیت های این بازی طوفان ۱۲ دقیقه ای شاگردان کرانچار بود که آن ها موفق شدند در دقایق ۵۱ تا ۶۳ سه بار دروازه سعید جلالی راد را باز کرده و امیدهای پدیده برای بازگشت به جریان بازی را به یاس تبدیل کنند.
خلق موقعیت های فراوان و اینکه دیدار سپاهان و پدیده پرگل ترین بازی هفته هم لقب گرفت سبب شد تا این‌بازی به عنوان برترین بازی هفته هفدهم انتخاب شود‌.
اتفاق های هفته
بازی کردن بازیکنان نفت تهران مقابل فولاد خوزستان بدون کادرفنی و درج نام احمد آل نعمه و هاشم بیگ زاده به عنوان سرمربی و مدیر این تیم
درگیری حامد لک،‌دروازه بان فولاد با هواداران نفت
درگیری های لفظی و فیزیکی بین هواداران پرسپولیس و تراکتورسازی
جدول گلزنان لیگ برتر تا پایان هفته هفدهم
سپاهان و شفر برترین تیم و سرمربی/ مهاجم مشکی پوشان، برترین بازیکن
۱۱ گل
علی علیپور (پرسپولیس)
۹ گل
محمد قاضی (پدیده)
۷ گل
جلال‌الدین علی‌محمدی (سپاهان)
۶ گل
مرتضی تبریزی (ذوب آهن) ساسان انصاری (سپاهان) و عیسی آل کثیر (نفت تهران)
برترین پاسورهای گل لیگ تا پایان هفته هفدهم
۹ پاس گل
محسن مسلمان (پرسپولیس)
سپاهان و شفر برترین تیم و سرمربی/ مهاجم مشکی پوشان، برترین بازیکن
۴ پاس گل
معین عباسیان (پدیده) و عبدالله ناصری (فولاد)
خشن ترین بازیکن :
روزبه چشمی - استقلال ( 6 کارت زرد )
انتهای پیام/
شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 9832
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *