800
۰

ایران- عراق/مصاف انتقامی شاگردان کی روش در ایستگاه پایانی مرحله گروهی جام ملت‌ها

تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق در آخرین دیدار مرحله گروهی خود در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا روز چهارشنبه از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه به مصاف یک دیگر می‌روند.
ایران- عراق/مصاف انتقامی شاگردان کی روش در ایستگاه پایانی مرحله گروهی جام ملت‌ها
به گزارش شستون؛ به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ‌کشورمان روز چهارشنبه ۲۶ دی ماه آخرین بازی مرحله گروهی خود در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ را مقابل تیم ملی فوتبال عراق برگزار می کند.
ایران- عراق//
تیم ملی فوتبال ایران در ۲ بازی ابتدایی خود در این تورنمنت توانست ۲ پیروزی بدست بیاورد و صعودش از گروه چهارم مسابقات قطعی شده است. تیم ایران در اولین بازی خود در این تورنمت با درخشش بازیکنانی چون طارمی، آزمون، دژاگه و قدوس توانست تیم ملی فوتبال یمن را با نتیجه پر گل ۵ بر صفر شکست دهد.
شاگردان کی روش در بازی دوم مقابل تیم ملی فوتبال ویتنام نیز عملکرد برتری نسبت به حریف داشتند و این دیدار را نیز با دبل سردار آزمون ۲ بر صفر بردند.
ایران- عراق//
تیم ملی فوتبال عراق در دیدار اول خود توسط ویتنام غافلگیر شد اما در نهایت با ضربه ایستگاهی دقیقه نود علی عدنان توانست در آن دیدار با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری برسد.
شاگردان کاتانچ در دومین مسابقه خود مقابل یمن قرار گرفتند و برای شکست این تیم کار سختی را نداشتند و با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسیدند تا به همراه تیم ملی فوتبال کشورمان صعودشان از این گروه را قطعی کنند.
ایران- عراق//
دیدار روز چهارشنبه بین تیم های فوتبال ایران و عراق تعیین کننده سر گروهی خواهد بود تیم ملی ایران با توجه به تفاضل گل بیشترش با یک تساوی هم تیم اول صعود می کند اما عراقی ها برای اول شدن حتما باید پیروز این دیدار باشند.
تیم کشورمان در چند سال اخیر زیر نظر کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی اش به انسجام قابل توجهی رسیده است و یکی از نقاط قوتی که در این چند سال در تیم ما به وجود آمده است سیستم دفاعی قدرتمند این تیم است. خط دفاعی که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مقابل تیم های بزرگ پرتغال و اسپانیا عملکرد بسیار خوبی داشتند و در جام ملت های ۲۰۱۹ نیز هنوز گلی دریافت نکرده است. تیم ملی عراق برای رسیدن به هدفش یعنی سر گروهی باید به تیم ایران گل بزند که قطعا این اتفاق برای آن ها آسان نخواهد بود.
ایران- عراق//
از طرفی تیم ملی عراق در مقابل ویتنام نشان داد که شکننده است و با کمی سرعت و کار ترکیبی می توان مقابل این تیم به گل رسید. این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که تیم ملی ما با ۷ گل زده پس از  تیم ملی فوتبال قطر بهترین خط حمله جام را در اختیار دارد و حضور بازیکنان آمده ای چون آزمون و طارمی برای گل نخوردن کار سختی خواهد داشت.
تیم ملی فوتبال کشورمان تا به حال ۳ بار قهرمان جام ملت های آسیا شده است و بعد از قهرمانی در سال ۱۹۷۶ که به میزبانی کشور خودمان برگزار شد تا سال ۲۰۱۹ دیگر نتوانست حتی به فینال این مسابقات راه پیدا کند و بهترین نتایجش 4 عنوان سومی در سال های ۱۹۸۰، ۱۹۸۸، ۱۹۹۶ و ۲۰۰۴ بوده است. تیم ملی در آخرین دوره قبل این مسابقات که به میزبانی کشور استرالیا برگزار می شد بعد از این که هر ۳ بازی خود را در مرحله گروهی با پیروزی پشت سر گذاشت و در مرحله یک چهارم نهایی در ضربات پنالتی مقابل همین تیم ملی عراق شکست خورد و وداع تلخی با جام ملت ها داشت.
ایران- عراق//
تیم‌های ملی ایران و عراق تاکنون ٢۷ بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل این ٢۷ بازی، ۱۶ پیروزی برای ایران، ۵ پیروزی برای عراق و ۶ تساوی بوده است. تیم ایران ۳۸ بار و تیم عراق ۲۰ بار موفق به گل زنی مقابل هم شده اند.
از تیم ایران احسان حاج صفی، مهدی طارمی و رامین رضاییان یک کارت زرد دریافت کرده اند و در طرف مقابل اسمه رشید از تیم ملی عراق یک کارت زرد دارد. 
از نکات قابل توجه این دیدار حضور 2 بازیکن اصلی تیم ملی عراق است که عضو تیم های باشگاهی بزرگ کشورمان هستندو بشار رسن و طارق همام هر کدام به ترتیب در باشگاه های پرسپولیس و استقلال ایران فوتبال بازی می کنند و در نیم فصل ابتدایی لیگ هجدهم جزو بازیکنان کلیدی هر 2 تیم بوده اند. بشار رسن در دیدار مقابل تیم یمن توانست یکی از گل های عراق را به ثمر برساند.
ایران- عراق//

انتهای پیام/
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 13242
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *