800
۰
تصمیمی که بزودی اعلام می‌شود؛

حدادی و فدراسیون به خط پایان رسیدند/ ادامه راه یا خداحافظی

اختلافی که بین قهرمان پرتاب دیسک و فدراسیون دوومیدانی به خاطر میزان بودجه آماده‌سازی برای حضور در المپیک توکیو بوجود آمده بود به خط پایان رسیده و بزودی تکلیف این ورزشکار مشخص خواهد شد.
حدادی و فدراسیون به خط پایان رسیدند/ ادامه راه یا خداحافظی
به گزارش شستون، به نقل از مهر؛ از دست دادن «مک ویلکینز» مربی آمریکایی احسان حدادی که اخیرا با چینی ها قرارداد همکای منعقد کرده، بهانه دیگری بود برای اینکه دلخوری های این دونده کشورمان از وضعیتِ بلاتکلیف خود و بی توجهی هایی که مدعی است از طرف فدراسیون شاهد آن است، علنی ترشود. 
البته گلایه های احسان حدادی مسئله جدید و مربوط به امروز و دیروز نیست. او از زمان آغاز دوره ریاست مجید کیهانی در فدراسیون دوومیدانی (شهریورماه ۹۴) با وی مشکل و اختلاف نظر داشت و حالا بعد از گذشت بیش از سه سال این اختلافات و تنش ها به اوج رسیده طوریکه پای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را هم به میان کشیده تا شاید تصمیم گیری های مدیران این دو نهاد بتواند پایانی بر تمام حرف و حدیث های این روزهای دوومیدانی باشد. 
در اینکه حدادی یکی از بهترین های تاریخ دوومیدانی ایران به حساب می آید، شکی نیست. ورزشکاری که دو سال بعد از کسب اولین مدال های آسیایی و جهانی خود در رده سنی جوانان، موفق شد در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه، دوومیدانی ایران را بعد از ۳۲ سال صاحب مدال طلای این بازی ها کند و حالا با چهار قهرمانیِ متوالیِ این بازی ها، پرافتخارترین ورزشکار ایران در تاریخ بازی های آسیایی به حساب می آید. 
حدادی حتی در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی هم به لطف پرتاب ۶۸.۸۵ متری که در چولا ویستای آمریکا داشت در رده پنجم بهترین پرتابگران دیسک جهان در سال گذشته میلادی قرار گرفت. با همه اینها وی به خاطر تمام حرف و حدیث ها و مشکلاتی که با فدراسیون دوومیدانی و مدیریت این فدراسیون دارد در آستانه کنار رفتن از دنیای قهرمانی قرار گرفته است. 

به گزارش خبرنگار مهر، البته قرار نبود که سرنوشت حدادی در دوومیدانی و مشکلاتی که با مدیریت این رشته دارد، به اینجا کشیده شود. به همین دلیل بعد از بازی های آسیایی، کمیته ملی المپیک که روی حدادی به عنوان یکی از سرمایه های ورزش برای مدال آوری احتمالی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حساب کرده بود، به پرونده اختلافات این پرتابگر با رئیسش ورود کرد تا صلح لازم را میان آنها برقرار کند اما نتیجه این ورود و جلساتی که سیدرضا صالحی امیری به صورت جداگانه با شخصِ احسان حدادی و مجید کیهانی و حتی همزمان با آنها داشت، چیزی نشد که انتظار می رفت حداقل برای خودِ حدادی! 
در جریان نشست هایی که میان رئیس کمیته ملی المپیک با حدادی و کیهانی برگزار شد قاعدتا صحبت های زیادی به میان آمد و گلایه ها و دلایل هر یک از آنها هم از وضعیت موجود مطرح شد. مهمترین بحث اما در مورد مسائل مالی بود و اختلافی که دو طرف یعنی حدادی و کیهانی در مورد رقم پیشنهادی برای آماده سازی المپیک آینده دارند. 
احسان حدادی بنا به درخواست کمیته ملی المپیک به صورت مکتوب برنامه های خود تا المپیک توکیو و بودجه مورد نیاز برای اجرای آن را ارائه کرده است. مشابه همین کار هم از طرف فدراسیون دوومیدانی در رابطه با برنامه مورد نظر برای این پرتابگر و بودجه ای که برای آن مناسب دیده و توانایی تامینش را دارد، انجام شده است. در همین زمینه هم اما اختلاف دو - سه میلیاردی وجود دارد و همین مسئله منجر به اتخاذ تصمیمات جدیدی شده است. 
خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده که حدادی متقاضی بودجه ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی شده تا بتواند برای المپیک ۲۰۲۰ آماده شود در حالیکه بودجه پیشنهادی فدراسیون دوومیدانی برای وی و برنامه هایش حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون بوده است. البته مجید کیهانی قصد دارد برای حفظ این ورزشکار و حمایت از برنامه هایی که دارد کمک مالی نیز از وزارت ورزش بگیرد اما هنوز سلطانی فر در این مورد پاسخ مثبتی نداده است.
در هر صورت حدادی که طی سال گذشته میلادی بارها رکوردزنی کرد و به غیر از بازی های آسیایی در مراحل مختلف دایموند لیگ هم نتایج قابل توجهی گرفت، همچنان درگیر اختلافاتش با فدراسیون دوومیدانی است چرا که بودجه درخواستی اش به قدری زیاد است که قطعا با آن موافقت نخواهد شد. 

درست است که احسان حدادی در المپیک ۲۰۱۲ لندن و با نایب قهرمانی در مسابقات پرتاب دیسک این بازی ها برای اولین ورزش ایران را در رشته ای غیر از کشتی، وزنه برداری و تکواندو صاحب مدال کرد اما قرار نیست مدیران ورزش با زیاده خواهی های او کنار بیایند. وی باید یا با بودجه پیشنهادی فدراسیون که شاید کمکِ وزارت هم به آن اضافه شود، کنار بیاید و با آن روند آماده سازی تا المپیک توکیو را طی کند یا اینکه از دوومیدانی و دنیای قهرمانی کنار برود.
هر چند تلاش مسئولان ورزش در جهت حمایت از این ورزشکار است اما از آنجا که چنین خواسته هایی از سوی حدادی پیش از این نیز وجود داشته و اختلافات بین او و رئیس وقت را تشدید کرده است، به نظر می رسد این بار مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک قصد دارند مقابل درخواست وی بایستند و کار را به سمتی پیش ببرند که یا به برنامه فدراسیون تن دهد یا با ورزش قهرمانی و حضور در المپیک خداحافظی کند.
قرار است بزودی نظرات فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در مورد بودجه در نظر گرفته شده برای آماده سازی حدادی جمع بندی شود و به صورت مکتوب به وی اعلام شود تا او تصمیم نهایی برای ماندن با شرایط اعلام شده و یا کنار رفتن از ورزش قهرمانی را بگیرد. 
همه اینها درحالی است که بررسی فنی از نتایج احتمالی حدادی برای بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو خیلی امیدوارکننده نیست. هرچند از آنجا که فاصله زیادی تا بازیها مانده است به نظر می رسد وی بتواند به شرایط مطلوب برای کسب مدال نزدیک شود. 
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 13273
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *