800
۰

سرمربیان برتر، در لیگی که برتر نیست

پارس جنوبی جم در لیگ آزادگان امسال توانست قهرمان مسابقات شود و این در حالی است که مهدی تارتار بازیکن لیگ برتری، سرمربیگری این تیم را برعهده داشت.
لیگ
لیگ
به گزارش شستون، به نقل از باشگاه خبرنگاران : مسابقات لیگ دسته اول باشگاههای کشور همیشه مورد بی مهری بوده و این در حالی است که برترین های تیم ملی و لیگ برتر و گاها لژیونرها از این لیگ به نقاط فراتر از فوتبال خود رسیده اند. اما عامل اصلی پیشرفت یک تیم و یک باشگاه سرمربی آن است . سرمربیان حاضر در لیگ دسته اول زمانی از برترینهای لیگ برتر بوده اند که بعد از اتمام دوران فعالیت خود برای کسب تجربه به این لیگ رفته اند . آنها انتظار زیادی از باشگاه های خود ندارند فقط لازم می دانند که مورد توجه قرار بگیرند.
** محمد امیری سرمربی فولاد یزد در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگارانگفت : کلید مربیان و سرمربیان در دست باشگاه هاست. متاسفانه مدیریت باشگاه های ما نوسانی است چون یک روز یک نفر به عنوان مدیر باشگاه می آید، برای سه، چهار سال برنامه ریزی می کند و متاسفانه این برنامه ریزی دوام ندارد، چون یکسال بعد وی از باشگاه می رود و مدیر عامل جدید دیگری به باشگاه می آید و کلا با تفکرات مدیر عامل قبلی مخالف است و تمام آن تفکرات را کنار گذاشته و دوباره برنامه ریزی می کند.
وی در ادامه افزود: حالا اگر مربیان نتوانند حاشیه امنیت داشته باشند این می تواند به ضرر تیمی که در آن مربی گری می کنند باشد و آنها نتوانند تمرکز کافی در اختیار تیم بگذارند و برای نتیجه گرفتن تیم تلاش کنند پس وظیفه اصلی باشگاه ها حمایت کامل از سرمربی است.
** محمود فکری سرمربی سابق نفت مسجد سلیمان در این خصوص با بقیه مربیان هم فکر است : یکسری مربیان در لیگ یک داریم که توانایی این را دارند که در لیگ برتر کار کنند، ولی این شایستگی ها را باید در لیگ یک نشان بدهند تا بتوانند به مراحل بالاتر مربیگری برسند ولی در کل اینکه خیلی از باشگاه ها هستند که شرایط تشکیلاتی مناسبی دارند و تعداد باشگاه هایی هم هستند که شرایط مالی خوبی ندارند به همین دلیل آنها نمی توانند حمایت لازم را نسبت به مربیان داشته باشند و به آنها کمک کنند که در مسیر مربی گری خود پیشرفت داشته باشند.
محمود فکری در پایان خاطرنشان کرد: در کل اکثریت تیم ها در بخش مدیریتی همکاری لازم را با مربیان خود دارند تا آنها بتوانند در تیم های بهتری مربیگری کنند. مطمئنا دو تیم که صعود می کنند به لیگ برتر بهترین مربیان هستند البته این به این منظور نیست که بقیه مربیان خوب نیستند ما تقریبا 8 مربی خوب در لیگ دسته یک داریم و تمامی این مربیان توانایی حضور در نیمکت تیم های لیگ برتری را دارند.
** حمید رمضانی مدیرعامل باشگاه نساجی هم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: قطعا مربیانی که در لیگ یک هستند چه مربیان نساجی و چه مربیان تیم های دیگر تاثیر خوبی در تیم های خود دارند و قطعا حضور مربی در نیمکت تیمهای لیگ دسته یک در هر صورتی نیاز است و ما باید از آنها حمایت کنیم تا بتوانند در زمینه شغلی خود در باشگاه فعلی موفق باشند و با موفقیت خود حتی در تیم های لیگ برتری مربیگری کنند حضور مربیانی از لیگ دسته یک در لیگ برتر نشان می دهد که آنها توانسته اند نتایج خوبی بگیرند که به این مرحله صعود کرده اند و پایه و اساس پیروزی یک تیم حضور مربی موفق است و این حضور تیم را تا قهرمانی خواهد برد آنها سرمایه های اصلی یک باشگاه هستند که می توانند بهترین بازیکنان را به لیگ های بالاتر تحویل دهند.
** علی نظر محمدی سرمربی سپید رود رشت کادر فنی را مغز متفکر تیم میداند و در این خصوص گفت: کادر فنی هر تیم مغز متفکر تیم است. ابتدا تیمی را که می بندد و پازل تاکتیکی که برای تیم هماهنگ می کند تفکراتی که در تیم دارد و زحماتی که می کشد تماما برای این است که تیم از دسته یک بتواند به لیگ برتر صعود کند و این مورد در تمامی مربیان لیگ دسته یک دیده می شود که با جان و دل در خدمت تیم خود هستند و باشگاه هم باید از مربی خود دفاع کند چون که وی هر چه دارد در اختیار تیمش قرار می دهد تا از سقوط تیم جلوگیری کند.
وی در پایان ادامه داد: مربی که مورد حمایت باشگاه خود قرار بگیرد می تواند تیم را در بهترین مراحل همراهی کند و بهترین نتایج را با تیم بگیرد.
** عبدالرسول فلاح سرپرست فجر سپاسی شیراز هم انتخاب صحیح سرمربی را انتخاب صحیح مسیر قهرمانی میداند و در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت : ارکان و رکن اصلی یک تیم سرمربی است .سرمربی هست که تیم را چینش می کند و نفرات را انتخاب می کند سرمربی است که مسئول اول فنی یک باشگاه است اگر روز اول باشگاه در انتخاب سرمربی اشتباه کند تا روز آخر تیم زنجیر وار تاوان اشتباهات وی را پس می دهد. چون سرمربی نقش اصلی را در تیم ها بازی می کند باید نفراتی را که برای تیم انتخاب کند که بتوانند در تیم اثر گذار باشند.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 6980
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *