800
۰

جزئیات مذاکرات اخیر خودروسازان با فرانسوی‌ها و شروط ایران در قراردادهای خودرویی/ 30 درصد محصولات تولیدی سیتروئن باید صادر ‌شود

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به برخی از حزئیات مذاکرات اخیر خودروسازان با فرانسوی‌ها اشاره کرد و گفت: ایران در این قراردادها چهار شرط اصلی دارد.
jtrdjd
jtrdjd
به گزارش شستون؛ فریدون احمدی در گفت‌وگو با موج رسا; با اشاره به حضور هفته پیش هیئت متشکل از برخی نمایندگان و خودروسازان در فرانسه و مذاکره با خودروسازان فرانسوی اظهار کرد: به نظرم قراردادهای جدید در مسیر خوبی قرار دارند.
وی با بیان اینکه دغدغه ما انتقال دانش فنی بود، افزود: دومین دغدغه ما نمایندگان این بود که طرف خارجی به ایران به عنوان یک بازار نگاه نکند و مشارکت و سرمایه‌گذاری انجام دهد.
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ارتقا صنعت قطعه سازی در فرآیند قراردادهای خودروسازی مدنظر ما نمایندگان است، ابراز کرد: صادرات بخشی از تولیدات به خارج از کشور نیز یکی از تاکیدات است.
وی بیان کرد: هر چهار اتفاق در این قراردادهای جدید رخ خواهد داد و بخشی از کار نیز آغاز شده است به طوری که خارجی‌ها در ایران 50 درصد از یکی از کارخانجات ما را به صورت نقدی خریده‌اند.
احمدی با بیان اینکه قراردادهای خودروسازی سطح صنعت خودروی ما را کمی ارتقا خواهد داد، گفت: در بحث واردات نیز آن چیزی که وارد شده در چارچوب قانون بوده و این قانون است که اجازه می‌دهد این واردات انجام شود.
وی با اشاره به اینکه بازار خودرو اکنون از تنوع خوبی برخوردار است، تصریح کرد: شرکت‌های داخلی عموما به سمت مشارکت رفته‌اند و چینی‌ها، فرانسوی‌ها و کره‌ای‌ها در این زمینه در ایران حضور یافته‌اند.
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با ابراز اینکه صنعت خودروسازی ما در مسیر بهتری قرار گرفته است، اظهار داشت: اینکه محصولات قدیمی کنار گذاشته می‌شوند و محصولات کیفی وارد بازار می‌شوند علامت خوبی برای بازار خودرو است.
وی با بیان اینکه با اشاره به مشارکت خودروسازان ایران با آلمانی‌ها اظهار داشت: اگر این خودروها نیز به بازار بیاید بازار خودروی ایران شاهد محصولات کیفی و متنوع خواهد بود که به سمت ذائقه مردم نزدیک‌تر است.
احمدی با اشاره به اینکه نگرانی ما در خصوص صنعت قطعه‌سازی است، گفت: برای این موضوع نیز فکرهایی شده و اکنون سایپا قراردادی را که با سیتروئن دارد 40 درصد ساخت داخل قطعه سازان ما را ارزیابی می‌کنند و این کم کم افزایش پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه بنده و رئیس کمیسیون صنایع نیز در فرانسه همراه با تیم خودروسازی سایپا متشکل از مدیرعامل و معاونان آن در فرانسه حضور داشتیم، خاطرنشان کرد: ما قرارداد سایپا را دیدیم، از مراکز طراحی فرانسوی‌ها بازدیدی داشتیم و از نزدیک مذاکراتی انجام شد که به نظرم خودروسازان فرانسه برای سرمایه‌گذاری به ایران می‎‌آیند.
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرانسوی‌ها متعهد شدند که 30 درصد از کالایی را که در ایران تولید می‌کنند را با نام سیتروئن صادر کنند یعنی این خودروها در کلاس کیفیت جهانی خواهند بود و الزام به صادارت نیز در این قراردادها قید شده است.
وی با بیان اینکه خودروی بی‌کیفیت قابلیت صادرات ندارد، عنوان کرد: این نشان می‌دهد که روندی قرارداد با سیتروئن قابل قبول است.
منبع: دانا
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 8153
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *