800
۰
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد:

آغاز مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی هم‌زمان به دیگر نقاط کشور در سیستان و بلوچستان نیز اجرایی شد.
آغاز مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری شستون به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ خلیل احمد سلامی در حاشیه بازدید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مجری طرح کالابرگ در شهرستان چابهار بیان کرد: در مرحله ششم طرح کالابرگ الکترونیکی که از شنبه ۲۲ مهرماه آغاز شده است، تمامی خانوارهای دهک‌های ششم و هفتم نیز مشمول افزایش یارانه شدند.  

وی افزود: در این مرحله یارانه همه خانوار دهک‌های ششم و هفتم همانند دهک‌های اول تا پنجم حداقل به میزان ۱۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.  

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تأکید کرد: استفاده از این طرح کاملاً اختیاری بوده و شرط تخصیص افزایش اعتبار و تثبیت قیمت، استفاده حداقل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود برای خرید کالابرگ است، به این صورت که پس از خرید ۲۰۰ هزارتومانی، امکان استفاده ۱۲۰ هزار تومان واریزی جدید برای آنها فراهم می‌شود.

سلامی گفت: ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، بطری شیر کم‌چرب، پنیر، ماست دبه ۲٫۵ کیلویی، مرغ، تخم‌مرغ، روغن‌مایع، ماکارونی و قند و شکر برای عرضه به خانوارها پیش‌بینی شده است که این اقلام با حجم مشخص شده و قیمت میانگین سال ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد.

وی یادآور شد: همه خانوارهای مشمول طرح کالابرگ می‌توانند برای اطلاع از فروشگاه‌های متصل به سامانه و باقیمانده اعتبار خود، برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» به نشانی http://shoma.sfara.ir را نصب و یا کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری کنند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: تا الان ۱۰۲ هزار و ۵۸۹ خانوار در استان بالغ بر ۲۷۷ میلیارد تومان، از اعتبار طرح کالابرگ الکترونیکی استفاده کردند.

سلامی گفت: با اعلام معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تا یک ماه دیگر دسته‌بندی درآمدی خانوار از دهک به صدک تغییر می‌کند و احتمال اضافه، حذف و تغییر میزان یارانه برای خانوار وجود دارد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcgyt9qnak93t4.rpra.html
 
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب: 26813
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *