800
۰
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد:

حمایت کارگران بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۲۱۲ نفر از کارگران بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار این استان حمایت شدند.
حمایت کارگران بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری شستون، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، خلیل احمد سلامی بیان کرد: یکی از سیاست‌های حمایتی دولت برای حفظ اشتغال موجود و کاهش نرخ بیکاری، کمک به بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار است.

وی افزود: در این راستا در نیمه نخست امسال، با مجموع اقداماتی که با محوریت کارگروه تخصصی اشتغال، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون کارگری در استان انجام شد، ۱۳ بنگاه اقتصادی مشکل‌دار حمایت شدند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان ادامه داد: در صورت عدم حمایت از این بنگاه‌ها، احتمال ریزش نیروی کار و کارگران شاغل در آنها وجود داشت، اما باتوجه‌به اهمیت و پیگیری‌های لازم، این موضوع در استان مدیریت شد.

سلامی گفت: عمده مشکلاتی که متوجه یک بنگاه اقتصادی می‌شود در حوزه‌های مالی، تسهیلاتی، حقوقی، نیروی کار و دیگر عوامل است که باعث خواهد شد آن بنگاه با تمام ظرفیت و امکانات فعالیت نداشته باشد.

وی اظهار کرد: رصد واحد‌های تولیدی و تعاونی‌ها به‌صورت مستمر در استان از سوی اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می‌شود و این مجموعه با استفاده از توان و تعامل بین‌بخشی برای حل مشکلات کارآفرینان و کارگران پای‌کار است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین افزود: ۹۰۲ نفر در این استان تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دارند.

سلامی گفت: در شش‌ماهه اول سال جاری، ۵۰ نفر از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری مجدداً به چرخه اشتغال بازگشتند و ۶۲ نفر نیز برای مهارت‌آموزی به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شدند.

وی ادامه داد: همدلی و هم‌افزایی ارکان اجرایی مختلف برای حمایت از ورود سرمایه‌گذاران و کارآفرینان جدید، رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی موجود و صیانت از کارگران در استان، از ملزومات رشد و توسعه فراگیر است که در عمل در مجموعه دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان پیگیری می‌شود.
 
انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcj8xevauqem8z.fsfu.html
 
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 26776
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *