800
۰
رئیس اداره شیلات سیب و سوران خبر داد:

رهاسازی ۴ هزار قطعه بچه‌ماهی قزل‌آلا در استخرهای سیب و سوران

رئیس اداره شیلات شهرستان سیب و سوران گفت: بیش از 4 هزار قطعه قزل آلا گونه اوکلند فرانسوی در پنج نقطه شهرستان میان پرورش دهندگان ماهیان سردابی توزیع شد.
رهاسازی ۴ هزار قطعه بچه‌ماهی قزل‌آلا در استخرهای سیب و سوران
اسماعیل دهانی در گفت‌وگو با خبرنگار شستون، بیان کرد: در پنج نقطه شهرستان شامل روستاهای امین‌آباد، ناصرآباد، شکبند، کلوکان و شهر هیدوچ بیش از ۴ هزار قطعه بچه‌ماهی قزل‌آلا گونه اوکلند فرانسوی میان پرورش‌دهندگان توزیع شد.

وی تصریح کرد: بچه ماهیان قزل‌آلا توسط بهره‌برداران با متوسط وزن هر قطعه ۱۷ گرم خریداری و پس از انجام فرایندها و قوانین بهداشتی موجود در شبکه دامپزشکی و صدور کد یکتا، در قالب دستورالعمل‌های موجود و با حفظ شرایط ایده‌آل دمایی و درصد اکسیژن مطلوب، بدون تلفات حمل و آبزیان میان استخر داران و پرورش‌دهندگان منطقه توزیع گردید.
 
 برداشت بیش از ۶ تن‌ماهی قزل‌آلا تا پایان سال در سیب و سوران

 
 رئیس شیلات سیب و سوران خاطرنشان کرد: امیدواریم با به وزن رسانی تا وزن یک الی یک و نیم کیلوگرم تا پایان سال جاری و ابتدای سال آینده بیش از ۶ هزار کیلو ماهی قزل‌آلا از استخرهای چندمنظوره شهرستان برداشت شود.

دهانی گفت: پرورش ماهي علاوه بر استفاده بهينه از آب استخرهای ذخیره کشاورزی با تولید کود ماهی محلول در آب باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی و در نهایت تولید پروتئین سالم و ارگانیک خواهد شد.

وی در پایان از  آمادگی لازم شیلات شهرستان جهت هماهنگی با سایر متقاضیان پرورش آبزیان سردابی در شهرستان خبر داد و افزود: باتوجه‌به شرایط فصلی و دمایی بسیار مطلوب شهرستان، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به اداره شیلات شهرستان جهت دریافت بچه‌ماهی قزل‌آلا گونه بسیار مقاوم اوکلند‌ جهت پرورش اقدام نمایند.

انتهای خبر/پ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۵۳
کد مطلب: 26823
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *