800
۰
مدیر جهاد کشاورزی سراوان خبر داد:

برداشت ۷ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در سراوان

رئیس جهاد کشاورزی سراوان گفت: پیش بینی می شود امسال از سطح زیر کشت 28 هکتاری گلخانه های شهرستان 7 هزار تن محصول برداشت و روانه بازار شود.
برداشت ۷ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در سراوان
ایرج رستم زهی در گفتگو با شستون بیان کرد: باتوجه‌به تجربیات ساله‌ای گذشته امسال به گلخانه‌داران اعلام کردیم که از نیمه دوم مردادماه نسبت به کشت محصولات گلخانه‌ای اقدام کنند تا مشکلاتی که در آبان‌ماه در خصوص محصولات گلخانه‌ای داریم رفع شود.
 
وی افزود: سطح زیر کشت گلخانه‌های سطح شهرستان ۲۸ هکتار است که کار برداشت آن از ۱۵ مهرماه در منطقه کلپورگان و بم پشت آغاز شده است.
 
رئیس جهاد کشاورزی سراوان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۷ هزار تن محصولات گلخانه‌ای امسال برداشت و وارد بازار شود، ادامه داد: عمده محصولات گلخانه‌ای گشت شده در شهرستان سراوان بادمجان، کدو، خیار است.
 
رستم زهی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه در ماه مبارک رمضان مشکلاتی را در خصوص گرانی داشتیم در تلاش هستیم با انجام الگوی کشت که جلسات آن با فرماندار شهرستان انجام شده، این مشکل را مرتفع سازیم.
 
وی تصریح کرد: ۱۰۲ واحد گلخانه کوچک‌مقیاس خانگی در سطح شهرستان مجوز آن صادر شده و بر اساس بازدیدهای انجام شده قریب به ۹۹ درصد در حال اتمام کار است.

مدیر جهاد کشاورزی سراوان ادامه داد: در بخش بم پشت یک انقلاب کشاورزی و اشتغال زایی در حال رخ دادن است، اکثر گلخانه ها در نقطه صفر مرزی کشتگان، شمسر حق آباد احداث شده و مردم استقبال خوبی در بحث گلخانه های خانگی داشته اند.

 رستم زهی اذعان کرد: به گلخانه‌داران و بهره‌برداران اعلام می‌داریم آمادگی عرضه محصولات گلخانه‌ای بدون واسطه به بازار را داریم چرا که طبق رصدی که در منطقه داشتیم سلف‌خران محصولات کشاورزی را با قیمت پایین خریداری و با چندین برابر قیمت به مردم به فروش می‌رسانند.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 26826
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *