800
۰
تکرار تلخ سناریوی همیشگی حقوق معوقه در سیستان و بلوچستان؛

نیروهای شرکتی علوم پزشکی: اگر اعتراض کنیم، اخراج می‌شویم

هزار و ۷۰۰ نفر از پرسنل شرکتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به مدت ۳ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند.
نیروهای شرکتی علوم پزشکی: اگر اعتراض کنیم، اخراج می‌شویم
به گزارش شستون به نقل از پهره، تعدادی از نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر مدتی است که از عدم پرداخت به‌موقع حقوق خود گلایه‌مند هستند و از مسئولین ذی‌ربط هم درخواست رفع این معضل را داشتند؛ اما تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیدند.‌

 یک هزار و ۷۰۰ نفر از پرسنل شرکتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، سه ماه حقوق دریافت نکرده‌اند.

یکی از نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: نیروهای شرکتی در این دانشگاه حداقل حقوق را دریافت می‌کنند که این میزان دستمزد جواب تأمین کالاهای ضروری یک زندگی متأهلی را نمی‌دهد و بیشتر اوقات هم اجاره‌خانه ما عقب می‌ماند و متأسفانه کسی هم پاسخگوی این مسئله نیست.

وی با بیان اینکه عدم دریافت سه ماه حقوق همهٔ ما را در مضیقه قرار داده، تصریح کرد: اکنون در طول این ماه‌ها هزینه اضافه دیگری هم به ما تحمیل شده که آن پرداخت بیمه است‌.

وی اضافه کرد: اگر جایی هم اعتراض کنیم می‌گویند نیرو زیاد است و به‌راحتی اخراجمان می‌کنند.

نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر باید حقوق از خزانه دولت بگیرند
 صالح‌الدین بویا رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در راستای وصول مطالبات دانشگاه به مبلغ هشتاد میلیارد تومان دو جلسه با بیمه سلامت برگزار و قول پرداخت دادند؛ اما تا کنون ریالی پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از پنج جلسه در سطح وزارت‌خانه برای تعیین تکلیف نیروهای شرکتی و مطالبات آن‌ها در ماه‌های اخیر برگزار شد، تصریح کرد: تنها راه برون‌رفت از این بحران تعیین تکلیف نیروهای شرکتی و پرداخت حقوق از خزانه دولت است.

عبدالعزیز جمشید زهی سرپرست توسعه دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در نشستی باهدف پیگیری حل مشکلات مرتبط با پرداخت مطالبات مالی پرسنل دانشگاه با رحیمی معاونت توسعه، طباطبائیان مدیر بودجه و نوری خواه معاون امور سلامت سازمان برنامه‌وبودجه وزارت بهداشت با حضور رئیس دانشگاه دیدار و گفتگویی انجام شد.

وی افزود: در این جلسه در خصوص مشکلات دانشگاه علوم پزشکی در خصوص پرداخت مطالبات معوقه پرسنل به‌ویژه نیروهای شرکتی و ۸۹ روزه صحبت و در پایان مقرر شد مساعدت لازم دراسرع‌وقت از سوی وزارتخانه جهت رفع مشکلات در این زمینه صورت بگیرد.

حقوق معوقه پرسنل شرکتی دانشگاه پرداخت شده است
این مسئول با اشاره به جابه‌جایی‌های دی‌ماه سال گذشته در حوزه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، تصریح کرد: در حقیقت نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی قراردادی داشتند با شرکتی که برج ۴ سال گذشته باید این قرارداد را تمدید می‌کرد، اما در آن برهه از زمان به دلیل اینکه کسی تمایل به شرکت در مناقصه نداشته ریاست جدید ۲ ماه به ۲ ماه قرارداد این شرکت را تمدید کرده است.

وی افزود: دلیل به‌تعویق‌افتادن حقوق نیروهای شرکتی کسری بودجه‌ای است که از سمت وزارت بهداشت داشتیم و تاکنون دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از محل درآمدهای خودش پرداخت را انجام می‌داده است.

جمشید زهی خاطرنشان کرد: حق‌وحقوق پرسنل در دو ماه اخیر به دلیل عدم قرارداد با شرکت جدید بود که با مناقصه مقرر شد شرکت جدید دراین‌خصوص تعهد کاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از شرایط قبول مناقصه شرکت جدید منوط به پرداخت حداقل سه ماه از حقوق نیروهای شرکتی است، عنوان کرد: حقوق کل سال قبل پرسنل شرکتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر را پرداخت کرده‌ایم و عیدی و سنوات سال گذشته نیز پرداخت شده است‌.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcdox0ffyt09x6.2a2y.html
 
دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 26628
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *